یزدفردا "همایش استانی تجلی اخلاص به همت دفاتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها و به مناسبت فرارسیدن روز دانشجو شامگاه جمعه پانزدهم آذرماه جاری  با حضور بیش از 700نفر از دانشجویان فعال فرهنگی و سیاسی در محل سالن هلال احمر برگزارشد. در آغاز این همایش حجت الاسلام و المسلمین نصراللهی، دبیر همایش با خوشامدگویی به حاضران و عرض تسلیت به مناسبت سالروز شهادت امام محمد باقر(ع) تقارن آن را با روز دانشجو به فال نیک گرفت و اظهار داشت: ائمه اطهار(ع) اسوه های جاوید و رهبران مبارزه با استکبار و استبداد هستند. وی در بخش دیگری از سخنان خود وصیت امام محمد باقر(ع) را مبنی بر اقامه عزا به مدت ده سال در عرفات جلوه ای از مبارزات ایشان دانست.
در ادامه این مراسم آقای دکتر عبد خدایی از همرزمان شهید نواب صفوی و از مبارزان سیاسی دوران ستمشاهی، درباره هویت اسلامی و ایرانی ملت ایران سخنرانی کرد. وی در بخشی از سخنان خود روحیه استکبار ستیزی و تحت ظلم نرفتن را از خصوصیات و مختصات برجسته این ملت برشمرد و به تبیین نقش مؤثر ائمه اطهار(ع) و افکار تشیع در تقویت این روحیه پرداخت.
سپس آقای مهندس محمدرضا فلاح زاده استاندار یزد در سخنانی به بیان خاطرات خویش از دوران دفاع مقدس و دانشجویان شهید پرداخت. وی در ادامه به پیشرفتهای مهم ایران به ویژه در بخش سدسازی اشاره کرد و دستآوردهای دانشمندان ایرانی را در زمینه های مختلف علمی و فنآوری نشانگر اقتدار ملت و نظام مقدس جمهوری اسلامی، شکوفایی فکر و اندیشه ی ایرانیان مسلمان در عصرحاضر و از آثار و برکات انقلاب اسلامی در این کشور توصیف کرد.
در ادامه این مراسم شش تن از نمایندگان تشکلهای اسلامی، بسیج، کانونهای فرهنگی و هیات های مذهبی دانشگاه ها به بیان دیدگاه های خود پرداختند.
ذکر مصائب اهل بیت(ع) و مداحی به مناسبت سالروز شهادت امام محمدباقر(ع) و ضیافت شام به میزبانی دانشگاه یزد پایان بخش این همایش بود.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
یزدفردا
  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا