یزد فردا:رئیس اداره بهزیستی اردکان گفت: ظرفیت سرای سالمندان اردکان 70 نفر پیش بینی شده که در آینده قابل افزایش است و در بخش های خدماتی آن مانند کلینیک طب سالمندان محدودیتی برای ارائه خدمات وجود ندارد.

امیرولی عضدزاده روز یکشنبه به مناسبت هفته بهزیستی در گفت و گو با ایرنا افزود: سال 82، تفاهم نامه علمی و پژوهشی میان سازمان بهزیستی استان یزد و دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی به امضاء که بر اساس آن دانشگاه علوم بهزیستی متعهد به همکاری در ایجاد سه مرکز تخصصی و پژوهشی در استان یزد شامل مرکز تحقیقات سالمندی اردکان، مرکز تحقیقات ژنتیک میبد و مرکز تحقیقات آسیب های اجتماعی یزد شد .
وی ادامه داد: ایده ایجاد مرکز تحقیقات سالمندی اردکان از سال 1382 شکل گرفته و این مرکز در چهار بخش شامل مرکز آموزشی، پژوهشی، کلینیک طب سالمندان و سرای سالمندان طراحی شد که در بخش آموزشی در نظر است تا پس از صدور مجوزهای لازم پذیرش دانشجو در سطح کارشناسی، ارشد و دکترا اقدام شود تا بخشی از نیاز استان و کشور در حوزه تربیت نیروی متخصص در حوزه های مرتبط با سالمندان را تامین کند.
عضدزاده گفت: همچنین کلینیک طب سالمندان، شامل بخش های مختلف درمانی و توانبخشی و آزمایشگاه خواهد بود.
وی اظهار کرد: سرای سالمندان این مجموعه در سال 93 افتتاح شد و ساخت فازهای 2 و 3 این مجموعه شامل مراکز آموزشی و پژوهشی در دست انجام است.
این مسئول با بیان اینکه بخشی ازاعتبارات این پروژه ملی از محل اعتبارات سازمان بهزیستی کشور تامین می شود، افزود: بخش اعظم آن از محل اعتبارات عمرانی و عتبارات سفر رئیس جمهوری تامین شده و قسمتی نیز از محل اعتبارات استانی قابل پرداخت است.
عضدزاده مهمترین اولویت مرکز تحقیقات سالمندی اردکان را که به نوعی پوشش دهنده منطقه مرکز و جنوب کشور است، بررسی وضعیت عمومی سالمندان کشور و منطقه مرکز و جنوب کشور در حوزه های مختلف بهداشت و سلامت روانی، اجتماعی، رفاهی، اقتصادی، حمایتهای اجتماعی، دسترسی به امکانات شهری و کیفیت زندگی، سبک زندگی و عناوینی از این دست عنوان کرد.
بهزیستی اردکان بیش از 2200 معلول و 300 خانوار نیازمند را زیرپوشش دارد و خدمات خود را از طریق 17 مهد کودک، 11 مرکز توانبخشی روزانه و شبانه روزی و ویزیت در منزل، 11 موسسه فعال در حوزه پیشگیری و 3 موسسه خیریه ارائه می کند.
اردکان با 98 هزار نفر جمعیت در 60 کیلومتری شمال شهر یزد واقع شده است.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا