یزد فردا : ظرفیت سرای سالمندان اردکان 70 نفرپیش بینی شده است که در آینده قابل افزایش خواهد بود.

 امیر ولی عضدزاده رئیس اداره بهزیستی اردکان درگفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد؛ گفت:  بهزیستی اردکان بیش از 2 هزارو دویست معلول و 300 خانوار نیازمند شهرستان را تحت پوشش و حمایت خود دارد و خدمات خود را از طریق 17 مهد کودک ، 11 مرکز توانبخشی روزانه و شبانه روزی و ویزیت در منزل ، 11 موسسه فعال در حوزه پیشگیری و 3 موسسه خیریه همکار به آحاد مردم ، ارائه می نماید.

عضدزاده افزود:ظرفیت سرای سالمندان این مجموعه در حال حاضر 70 نفر پیش بینی شده که در آینده قابل افزایش خواهد بود و در سایر بخش ها از قبیل کلینیک طب سالمندان هم محدودیت در این شهرستان نیست.

 وی گفت :در سال 1382 ، تفاهم نامه همکاری های مشترک علمی و پژوهشی میان سازمان بهزیستی استان یزد و دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی امضاء شده است.

عضدزاده  بیان داشت : بر این اساس دانشگاه علوم بهزیستی متعهد به همکاری در ایجاد سه مرکز تخصصی و پژوهشی در استان یزد ؛ که این مراکز عبارت  از مرکز تحقیقات سالمندی اردکان ، مرکز تحقیقات ژنتیک میبد و مرکز تحقیقات آسیبهای اجتماعی یزد است .

رئیس اداره بهزیستی اردکان اظهار کرد: ایده ایجاد مرکز تحقیقات سالمندی اردکان از سال 1382 شکل گرفته و این مرکز در چهار فاز شامل مرکز آموزشی ، پژوهشی، کلینیک طب سالمندان و سرای سالمندان طراحی شده است که در بخش آموزشی و بعد از گرفتن مجوزهای لازم به پذیرش دانشجو در سطح کارشناسی ، ارشد و دکترا اقدام نموده و تامین کننده بخشی از نیاز استان و کشور در حوزه تربیت نیروی متخصص در حوزه های مرتبط با سالمندان باشد.

عضدزاده تصریح کرد : همچنین کلینیک طب سالمندان ، شامل بخش های مختلف درمانی وتوانبخشی و آزمایشگاهی خواهد بود.

وی اظهار کرد: در حال حاضر سرای سالمندان این مجموعه به بهره برداری رسیده و در سال 1393 این بخش توسط وزیر تعاون،کار و رفاه اجتماعی افتتاح شد و ساخت فازهای 2 و 3 این مجموعه شامل مراکز آموزشی و پژوهشی در دست اقدام می باشد.

این مسئول با بیان اینکه بخشی ازاعتبارات این پروژه ملی از محل اعتبارات سازمان بهزیستی کشور تامین شده و خواهد شد افزود: بخش اعظم آن از محل اعتبارات عمرانی و از محل اعتبارات سفر رئیس جمهوری تامین شده و قسمتی از آن نیز از محل اعتبارات استانی قابل پرداخت خواهد بود.

عضدزاده تاکید داشت : سرای سالمندان این مجموعه به بهره برداری رسیده است و نقشه های سایر فازها آماده و فازهای 2و 3 این مرکز در دست ساخت می باشد.

وی با بیان اینکه پیش از این قرار بود که اولین دوره پذیرش دانشجو در مقطع mph در مهرماه سال گذشته صورت گیرد که بنا به دلایلی این امر تحقق نشد و اگر هماهنگی های لازم مبذول شود در مهرماه امسال این طرح اجرا می شود .

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا