یزدفردا -اجتماعی-اقتصادی-کارگر:استاندار يزد با اشاره به مشكلات كارگري تاكيد كرد: خواستگاه و عمق اعتقاد قلبي بنده و مديريت ارشد استان حل مشكلات كارگري است.


به گزارش روابط عمومي استانداري يزد، محمدرضا فلاح زاده در مراسم گراميداشت 29 آبان، روز تصويب قانون كار از كارگران، به عنوان قشر خدوم و زحمت كش كشور در عرصه هاي مختلف و از اصلي ترين حق داران انقلاب اسلامي نام برد و گفت: دين مبين اسلام، عبادت را به 10 قسمت تقسيم كرده كه 9 قسمت را به كار و تلاش و حركت اختصاص داده است.
استاندار يزد مشكلات كار گري را در سه حوزه مديريت استان، دولت و مجلس قابل بررسي دانست و افزود:خواستگاه و عمق اعتقاد قلبي بنده و مديريت ارشد استان حل مشكلات كارگري است.
فلاح زاده با اشاره به حضور پرشور كارگران در عرصه هاي جهاد و شهادت دوران هشت سال دفاع مقدس از خدمات و جانفشاني هاي آنها تجليل كرد.


وي عامل موفقيت هر مجموعه را مديريت متخصص ، مدبر و برنامه محور، تنظيم برنامه هدفمند و تلاش و كوشش كارگران عنوان كرد و ادامه داد: زيبايي هر مجموعه توليدي، خدماتي و عمراني در تلاش و كوشش كارگران است.
وي به كارفرمايان توصيه كرد تا ضمن احترام گذاشتن و حفظ حرمت كارگران، نسبت به پرداخت حقوق حقه آنها كوشا باشند.
استاندار يزد با اشاره به برگزاري جلساتي به منظور حل مشكلات كارگري گفت: در اين رابطه، كميته اي با محوريت معاون برنامه ريزي و با حضور نمايندگان دستگاههاي مرتبط مامور بررسي مشكلات كارگري شد كه در اين راستا از 21 وارد توليدي بازديد به عمل آمد. وي عمده ترين مشكلات جمع بندي شده توسط اين كميته را مشكلات قانوني، عدم يا ضعف نيروهاي فني و كار آمد، معوق شدن حقوق و مزاياي كارگران، بدهي برخي از واحدهاي توليدي به بانك ها، سازمان تامين اجتماعي و اداره مالياتي، فرسودگي تجهيزات و تكنولوژي توليد، اختلاف بين سهام داران و ضعف مديريت در برخي واحد ها عنوان كرد و گفت: در اين خصوص،15 جلسه با بيش از 50 مصوبه برگزار شد كه تعيين تكليف بدهي برخي از واحد ها، صدور احكام بازنشستگي برخي كارگران در كارهاي سخت و زيان آور، پرداخت مطالبات كارگران در اغلب واحدهاي توليدي و استمحال بدهي برخي از واحدها بخشي از تدابير و تصميمات گرفته شده بوده است.
استاندار يزد در پايان بر پيگيري ساير مصوبات در اين رابطه تاكيد كرد.

یزدفردا

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا