یزد فردا : هم اکنون یک هزار و ۲۷۲ هزار خانواده نیازمند با جمعیت دو هزار و ۶۶ نفر از حمایت این نهاد بهره مند هستند.

به گزارش سایت خبری کمیته امداد؛ سید جلال حسینی مدیر کمیته امداد شهرستان ابرکوه ضمن تشریح عملکرد حوزه حمایت در امر خدمت‎رسانی به مددجویان و جامعه هدف تحت حمایت و با بیان اینکه خانواده‌های تحت پوشش این نهاد شامل زنان سرپرست خانوار، خانواده‌های ایتام، سالمندان و از کار افتادگان هستند گفت: ارائه خدمات مسکن و ساختمان، فرهنگی و آموزش، کمک هزینه تأمین جهیزیه و هزینه ازدواج، حقوقی و قضایی، بهداشتی و درمانی، بیمه تأمین اجتماعی، تسهیلات کارگشایی،  اشتغال و خودکفایی از جمله فعالیت های این نهاد در حمایت از خانواده‌های تحت پوشش و اقشار نیازمند جامعه است.
وی با بیان اینکه سال گذشته سه میلیارد و ۴۶۷ میلیون ریال کمک معیشت به یک هزار و ۳۰ خانوار معیشت بگیر تحت حمایت کمیته امداد شهرستان ابرکوه با جمعیت یک هزار و ۵۵۵ نفر پرداخت شده است افزود: پرداخت کمک معیشت به مددجویان برای کمک به اقتصاد جامعه تحت حمایت است و از جمله فعالیت‌های اصلی این نهاد در حوزه حمایتی به شمار می‌رود.
مدیر کمیته امداد شهرستان ابرکوه تصریح کرد: این نهاد توجه ویژه ای نسبت به امر ازدواج جوانان و مددجویان تحت حمایت دارد، به همین منظور در سال 95 بیش از یک میلیارد و ۱۷۱میلیون ریال برای تأمین جهیزیه و هدیه ازدواج ۲۹ مددجوی تحت حمایت کمیته امداد در این شهرستان اختصاص داده شد.
حسینی با اشاره به خدمات بخش عمران و ساختمان به مددجویان تحت حمایت بیان کرد: ایجاد سرپناه و ساخت مسکن برای مددجویان از اولویت های کاری این نهاد است و در این جهت نیز ۵۲ مورد خدمات عمرانی در زمینه های احداث، بهسازی، حصارکشی، محوطه سازی، گازکشی، و تعمیرات جزیی و کلی با هزینه ای افزون بر چهار میلیارد و ۶۱۴ میلیون ریال برای مددجویان شهری و روستایی انجام شده است.
وی ارائه تسهیلات قرض الحسنه برای ایجاد اشتغال و برطرف کردن بخشی از مشکلات مددجویان تحت حمایت را از دیگر فعالیت های کمیته امداد عنوان کرد و یادآور شد: سال گذشته ۱۳ میلیارد و ۶۶۵ میلیون ریال تسهیلات قرض الحسنه کارگشایی و اشتغال و خودکفایی به ۱۶۹ مددجوی تحت حمایت کمیته امداد شهرستان ابرکوه اعطاء شد.
لازم به ذکر است که هم اکنون یک هزار و ۲۷۲ هزار خانواده نیازمند با جمعیت دو هزار و ۶۶  نفر از حمایت این نهاد بهره مند هستند.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا