یزدفردا -فرهنگی -اجتماعی:استاندار يزد با اشاره به اهميت تهيه طرح اطلس فرهنگي براي استان خواستار همكاري دستگاه هاي تاثير گذار فرهنگي در تهيه اين طرح براي استان شد.

به گزارش روابط عمومی استانداری یزد، "محمدرضا فلاح زاده" در گردهمایی علما و طلاب یزدی مقیم قم افزود: شهرستان ميبد در زمينه تهيه طرح اطلس فرهنگي پيش قدم شده كه ارگان ها و نهادهايي همچون آموزش و پرورش،‌ موسسات آموزش عالي، حوزه هاي علميه، رسانه ها و ديگر دستگاه هاي فرهنگي بايد در اين زمينه همكاري لازم را بنمايند.
وي خاطرنشان كرد: با تهيه طرح اطلس فرهنگي، امور محوري و بنيادين در خصوص تحول فرهنگي انجام مي شود.
وي به فعاليت 1200 کانال ماهواره ای كه مشغول تبلیغ و ترویج ابتذال و فرهنگ مبتذل در کشورمان هستند اشاره كرد و اظهار داشت: خروجی اطلس فرهنگی استان باید به گونه اي باشد تا نيروهايي با آموزش هاي صحيح با آموزه های غنی دینی و با فرهنگ غنی اهل بیت(ع) تربيت شوند. استاندار يزد در بخش ديگري با اشاره به اقدامات صورت گرفته توسط خدمتگزارن مردم در دولت نهم و استان يزد گفت: در خصوص گسترش فرهنگ كتابخواني خوشبختانه استان فعاليتهاي خوبي از گذشته تا به امروز انجام داده است. اما وضعيت كتابخواني و كتابخانه هاي استان يزد به رغم گسترشي كه يافته، مطابق با استاندارد جهاني نيست. لذا در همين رابطه، كتابخانه مركزي كه حدود 12 سال بين ارشاد اسلامي و ميراث فرهنگي اختلاف بود با برگزاري چند جلسه با ميراث فرهنگي و همچنين مسئولين وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي و مسكن و شهرسازي تصميم بر اين شد تا ضمن تعديل ارتفاع، يك ميليارد تومان بودجه عمراني به منظور تكميل آن تخصيص يابد. فلاح زاده اضافه كرد: طرح هایی همچون طرح احياي فرهنگ دارالعباده،‌ فکر محوری به جای حفظ محوری و طرح های بصیرتی و معرفتی و طرح آداب اجتماعی مطابق با آموزه های اسلامی که در سطوح مختلف تحصیلی مورد آموزش و امتحان قرار گیرد نيز در شورای آموزش و پرورش و شورای فرهنگ عمومی مطرح و مصوب شد.  
فلاح زاده توجه خاص دولت نهم به فرمايشات رهبر كبير انقلاب (ره) و مقام  معظم رهبري (مدظله العالي) مبني بر اينكه "ورزش براي برمردان واجب و برای جوانان لازم است" اشاره كرد و افزود: توجه به آماده نمودن زيرساخت هاي لازم براي توسعه ورزش در كشور از اقدامات دولت نهم است كه در اين زمينه 6 مورد افتتاح زمین ورزش روستایی، 6 مورد مکان چند منظوره و يك مجتمع بزرگ ورزشی با اعتبار 120 میلیارد ریال از جمله اقدامات در استان يزد است.
وي اضافه كرد: در دولت نهم سرانه ورزشی از 30 سانتیمتر به 50 سانتیمتر رسیده که امیدواریم تا پایان سالجاري به 90 سانتیمتر مربع برسد.
استاندار يزد بيان داشت: 403 میلیارد تومان تسهیلات در بنگاه های زودبازده برای اقشار متوسط و ضعیف اختصاص داده شده و 126 میلیارد تومان هم اخیرا اضافه شده که این هم واگذار خواهد شد.
در سفر مقام معظم رهبری (مدظله العالی) 173 میلیارد تومان بودجه قطعی و 103 میلیارد تسهیلات براي 700 پروژه کوچک و بزرگ اختصاص يافت که تاكنون 37 درصد پيشرفت داشته است و در سفر هیات دولت به يزد نيز  213 مصوبه داشتيم كه پیشرفت اين مصوبات نزديك به 80 درصد است.
به گفته فلاح زاده، دفتر ارتباطات مردمی استانداری نيز که در اوایل دولت نهم راه اندازی شد که از این طریق اقشار مختلف مردم از تمام نقاط استان با استاندار ملاقات داشتند و 2400 نامه مردمی نیز بررسی و پیگیری شده است.
وي همچنين به سازماندهی مشاوران جوان در استان اشاره كرد و گفت: در اين راستا یک شبکه 400 نفری در دستگاههای استان شكل گرفته است.
استاندار يزد افتتاح كارخانه تمام كانيزه ذغال شويي طبس ، گندله سازي اردكان ، آغاز مطالعات راه آهن يزد – شيراز، توسعه پارك علم و فناوري و مطالعات اوليه طرح كريدور علم و فناوري، اختصاص یک میلیارد تومان اعتبار در سفر هيات دولت و به همين ميزان هم از منابع استاني برای حوزه های علمیه، مساجد و مراکز فرهنگی، قرار دادن یکی از حوزه های علمیه را در ردیف بودجه های عمراني، تهیه طرح چشم انداز سلامت اجتماعی كسب مجوز توليد فولاد به ميزان يك ميليون تن براي شهرستان مهريز و چهار ميليون تن ديگر براي مناطق محروم و يزد، تصويب سند پتروشيمي، تهيه و تدوين سند استراتژي توسعه صنعتي و معدني، صادرات و كشاورزي استان و كسب مجوز دانشگاه صنعتي با توجه به رتبه ششم صنعتي استان در كشور را از ديگر اقدامات صورت گرفته ذكر كرد.
فلاح زاده، برگزاری نشست های مختلف و متعدد با نماینده ولی فقیه و امام جمعه یزد و دیگر ائمه جمعه و تعدادی از روحانیان استان، اساتید بسجی دانشگاه و بسیج طلاب، نخبگان قرآنی، ایثارگران آموزش پرورش و همچنین ایثارگران سپاه پاسدان و همچنین مخترعین و مکتشفین و نوآوران و کسب نظرات این عزیزان برای پیشبرد امور فرهنگی، عمرانی و تولیدي استان نيز را از ديگر اقدامات صورت گرفته در استان عنوان كرد.
استاندار يزد در بخش ديگري از سخنانش به رشد 63 درصدی کشفیات مواد مخدر در هفت ماهه نخست سالجاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته در استان اشاره کرد و خواستار توجه بيشتر خانواده ها در تربيت فرزندان سالم شد.
فلاح زاده اضافه كرد: در سال گذشته 40 تن و 500 کیلوگرم مواد مخدر توسط جان بر کفان نیروی انتظامی و سربازان گمنام امام زمان (عج) در استان یزد کشف و ضبط شده بود.
وي تصريح كرد: باید در جهت گسترش پاکی ها و جلوگیری از ناپاکیها، ترویج فساد و فحشا، ترویج بی حجابی و بی بند و باری و مشرب خواری كه قبل از انقلاب به عنوان ارزش در کشور ما تلقي مي شد تلاش كنيم.
استاندار يزد در پايان گردهمايي علما و طلاب يزدي مقيم قم به سئوالات حاضرين پاسخ داد.

یزدفردا

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا