یزدفردا -اجتماعی -اقتصادی :استاندار یزد با اشاره به لغو پروانه 4 نانوایی متخلف در مرکز استان گفت: اینها چهره الهی و اسلامی دیگر نانوا های را مخدوش می کنند و این حرکت، اقدامی در جهت احترام به مردم و نانوایی های متعهدی است که خدایی کار می کنند.


به گزارش روابط عمومی استانداری یزد، محمدرضا فلاح زاده در نشست اضطراری شورای آرد و نان با اشاره به مشکلاتی که چند ماه گذشته در خصوص مسئله نان در استان حادث شده بود گفت: حدود چندماه قبل، چالشی در خصوص توزیع نان ایجاد شد که در تصمیمی انقلابی مدیر غله برکنار و سرپرست جدید مشغول به کار گردید.
وی افزود: اما هنوز برخی از خلاء ها باقیمانده بود که در این نشست تصمیم گیری شد.
فلاح زاده با اشاره به مصوبات جلسه مذکور اظهار داشت: بر اساس تصمیمات گرفته شده در این نشست اضطراری، سازمان مدیریت و تعزیرات استان به ریاست معاون برنامه ریزی استاندار و به قائم مقامی مسئول بازرسی استانداری راه اندازی و بر اساس گزارشاتی که مجموعه بازرسی و نظارت ارائه خواهند کرد تصمیمات قاطع اتخاذ خواهد شد.
استاندار یزد با بیان این که سرانه آرد در مرکز استان، سرانه بالایی است ادامه داد: اما متخلفینی وجود دارند که آرد را اگر هم نان می کنند، در اختیار مردم قرار نمی دهند.
وی با بیان این که در این نشست سرانه آرد مرکز استان از 8 کیلو به 11 کیلو افزایش یافت خاطرنشان کرد: این میزان، یک کیلو بیشتر از سقف تعیین شده در کشور می باشد.
فلاح زاده با اشاره به این که بر اساس تصمیمات این نشست سه نانوایی که نان را به خارج از استان ارسال می کردند و همچنین یک نانوایی که اقدام به قاچاق آرد کرده بود لغو پروانه گردیدند گفت: این حرکت احترام به مردم و نانوایی های متعهدی است که خدایی کار می کنند. وی با بیان این که باید با متخلف به شدت برخورد شود تاکید کرد: کوچک ترین تخلف، بزرگ ترین تخلف محسوب می شود.
استاندار یزد با اشاره به برخی از نانوایی های متخلف گفت: اینها چهره الهی و اسلامی دیگر نانوا های را مخدوش می کنند. لذا با برخورد با متخلفین در اصل احترام مابقی نانواها حفظ خواهد شد.
وی با اشاره به تصمیمات نشست اضطراری شورای آرد و نان استان گفت: مقرر گردید سهمیه آرد روستا هایی که در زمستان مردم کمتری در آنها ساکن هستند کم و بر سهمیه آرد مرکز استان اضافه شود.
وی بر فعال کردن بازرسین ویژه به منظور کنترل و نظارت دقیق و کارشناسانه و ارائه گزارش آن به جلسات تعزیرات تاکید کرد.
استاندار یزد با بیان این که با کسی عهد اخوات نبسته ایم اظهار داشت: با متخلف در هر رده ای که باشد با قاطعیت برخورد خواهد شد.
فلاح زاده به فرمانداران دستور داد تا نظارت و جلسات تعزیرات شهرستان ها را فعال و تصمیمات لازم را در این رابطه بگیرند.
وی از لغو پروانه 4 نانوایی متخلف خبر داد و با قدردانی از نانوایی که قانون اسلام را رعایت کرده و مراعات حال مردم را می کنند از صنف نانواها به عنوان صنفی متعهد، خوب و شریف یاد کرد.
شایان ذکر است بر اساس دیگر تصمیمات این نشست اتحادیه نانوایی مکلف شد طی مدت دو هفته تصمیمات خود را درخصوص تولید نان صنعتی بگیرد.

یزدفردا

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا