مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی تامین، توزیع، تنظیم بازار و ذخایر راهبردی وزارت جهاد کشاورزی از عرضه ۲۰ هزار تن مرغ تنظیم بازاری برای ماه‌رمضان خبر داد.

به گزارش ایلنا، مسعود بصیری با اشاره به عرضه ۲۰ هزار تن مرغ تنظیم بازاری برای ماه رمضان، افزایش قیمت مرغ را مقطعی عنوان کرد و گفت: در حال حاضر ذخایر مرغ با کیفیت به اندازه کافی موجود است و با هر گونه تخلف درباره افزایش قیمت برخورد می‌شود.

وی قیمت مرغ های تنظیم بازاری را ۵۳۰۰ تومان اعلام کرد و گفت: با عرضه کافی و به موقع مرغ توسط شرکت پشتیبانی از افزایش قیمت ها که به دلیل کمبود عرضه در دو روز گذشته صورت گرفته بود جلوگیری می شود.

از سویی دیگر مهدی یوسف‌خانی، رئیس اتحادیه فروشندگان پرنده و ماهی نیز  با اشاره به ورود شرکت پشتیبانی امور دام برای شکستن قیمت‌ها گفت: از امروز شرکت پشتیبانی امور دام وارد بازار شده است و این امر نیز در کاهش قیمت‌ها تأثیرگذار است.

همزمان با نزدیک شدن به ایام ماه مبارک رمضان و با توجه به افزایش تقاضا، ستاد تنظیم بازار اقدام  به عرضه مرغ آماده به طبخ با قیمت ۵۲۰۰ تومان کرده است.

 در ماه رمضان معمولا چند روز اول تقاضا برای خرید مرغ بالاتر می رود بخصوص اگر شروع ماه رمضان با اوایل ماه همراه شود ، چرا که بسیاری از مردم مصرف یک ماهه خود را در ابتدای ماه خریداری می کنند .

وی بااشاره به اینکه تقاضا در ماه رمضان حدود 15 درصد افزایش می یابد گفت : با وجود افزایش تقاضا با آغاز ماه رمضان دو سالی می شود که شاهد افزایش قیمت در بازار مرغ نیستیم

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا