استانداریزددر جشنواره بزرگ حضرت علی اكبر(ع):مملكت مال خود شماست، مال جوان های ماست
یزدفردا"ضا فلاح زاده" در جشنواره بزرگ حضرت علی اكبر(ع)‌كه با حضور معاونین استاندار و30 نفر از مدیران ارشداستان و جمعی از برگزیدگان ونخبگان استان برگزار شد با اشاره به كلام امام خمینی(ره)‌ در رابطه با جوانان گفت: مملكت مال خود شماست،‌مال جوان های ماست
استاندار استان یزد با تاكید بر سخن رهبر معظم انقلاب اسلامی در خصوص جوانان افزود: امروز جوان ایرانی،‌آگاه و با بصیر وسیاسی واهل تحلیل است واز همه بالاتر با ایمان  است
وی با تاكید بر نقش وحضورپررنگ جوانان در تاریخ پر افتخار اسلام وبا اشاره به این كه جوانان نزد خداوند دارای جایگاه وی‍ژه ای هستند اظهار داشت: در قرآن كریم ازحضرت ابراهیم(ع)‌ با عنوان الگوی جوانان بت شكن،‌حضرت اسماعیل (ع) الگوی جوانان صبور،‌حضرت یوسف (ع) الگوی جوانان پاكدامن،‌حضرت مریم(س)‌ الگوی دختران پاكدامن واصحاب كهف الگوی جوانان مومن وصبورنامبرده شده است.
"فلاح زاده" هم چنین با اشاره بر نقش جوانان مومن وانقلابی درپیروزی انقلاب اسلامی خاطر نشان كرد: امروز نیز جوانان در ابعاد مختلف پیشرفت توسعه كشور به ویژه علمی وفرهنگی ازقبیل پیشرفت های نظامی وعمرانی،‌كشف داروهای دیابت و ایدز،‌میادین ورزشی،‌المپیادهای علمی جهانی،‌سلول های بنیادی وانرژی هسته ای حرف اول را می زنند.
استاندار یزد در ادامه سخنان خود از راه اندازی حوزه مشاوران جوان در استانداری،‌10 فرمانداری و 45 دستگاه اجرایی خبر دادو گفت: در حال حاضر 400نفر در این شبكه مشغول فعالیت هستند كه تشكیل 10 كارگروه تخصصی از جمله بانوان وخانواده، ‌میراث فرهنگی وگردشگری، اقتصاد وتولید زیر بنایی و... وهم چنین برپایی نشست هایی با نخبگان جوان در زمینه های قرآنی ،‌مخترعین ومبتكرین، علمی وفرهنگی،‌طلاب ودانش آموزی از نتایج این حوزه است.
وی از دریافت مجوز خانه نخبگان جوان اظهار خشنودی كرد وگفت:‌امیدواریم با دریافت این مجوز بتوانیم در صدد حمایت از طرح ها ابتكارات،‌جمع بندی مشكلات وحل آن ها،‌برگزاری نشست های دوره ای و استفاده از نظرات و طرح ها وپیشنهادات وجمع كردن استعدادهای موجود در استان برآییم.
"فلاح زاده" با تاكید بر كسب رتبه ششم استان یزد در صنعت ،‌  كسب رتبه اول قبول شدگان استان در كنكور در 15 سال متوالی راه اندازی دانشگاه صنعتی را از عمده نیازهای استان دانست واز كسب مجوز تاسیس این دانشگاه در استان خبر داد.
وی پیگیری در خصوص كریدور علم وفن آوری وتوسعه پارك علم وفن آوری برای جذب وحفظ سرمایه های انسانی جوان خلاق وشایسته وایجاد اشتغال ارزش زا، ایجاد تسهیلات حقوقی اجرایی،‌ارتباطی وسرمایه گذاری و خدماتی برای شكل گیری خوشه های صنعتی خدماتی با فناوری برتر را از دیگر فعالیت های حوزه مشاوران جوان استانداری بیان كرد.
استاندار یزد گفت:‌برای پیشگیری از اعتیاد جوانان ،‌ بیماری های واگیر دار،‌كاهش حوادث ترافیكی و برقراری هرچه بیشتر امنیت اجتماعی طرح تدوین سلامت اجتماعی جوانان از دیگر برنامه هاست
وی با اشاره به این كه امروزه یكی از بزرگترین دغدغه های جوانان بحث اشتغال است وبا تاكید بر این كه در حال حاضر نرخ بیكاری استان یزد با 5 درصدكمترین نرخ بیكاری را داشته و در تاریخ 20 ساله استان یزد این رقم بی نظیر بوده ادامه داد: در بنگاه های زود بازده استان بیش از 8200طرح مصوب شده كه از این تعداد به 6055 طرح تسهیلات داده شده ومبلغ 400 میلیارد تومان پرداخت شده است هم چنین مبلغ 125 میلیارد تومان در برنامه تخصیص وپرداخت بوده كه از این مقدار برای 7200جوان اشتغال ایجاد شده ونهایتاً در پایان برای 25000 نفر اشتغال زایی می كند.
" فلاح زاده"‌ با اشاره به این كه اوقات فراغت سالم عبور از چهارراه جوانی است از تلاش بی وقفه مدیران دستگاه های مرتبط با  امور جوانان در عرصه فراهم آوردن یك اوقات فراغت سالم برای جوانان استان اظهار خرسندی كرد وافزود:‌تهیه اطلس اوقات فراغت استان برای برنامه ریزی ومهندسی  اوقات فراغت، هماهنگی دستگاه ها با یكدیگر و جلوگیری از مازیكاری وهم چنین برگزاری نمایشگاه اوقات فراغت جوانان در هفته دولت و تخصیص مبلغ 500 میلیون تومان بودجه در طی 3 ساله گذشته برای طرح اوقات فراغت از دیگر برنامه ای در راس كار بوده است.
وی با اشاره به این كه ازدواج سنت پیامبر است از راه اندازی ستاد ازدواج جوانان با 5 كارگروه تخصصی درزمینه های علمی مشورتی،‌خیرین، فرهنگی،‌آموزش ومشاوره و رسانه وهم چنین ارائه مبلغ 13 میلیارد و848میلیون تومان تسهیلات وام ازدواج به 11000جوان خبر داد.
استاندار یزداز بسیج سازندگی به عنوان یكی از سرفصل های اصلی اوقات فراغت یاد كرد گفت:‌فعالیت های این سازمان درعرصه سازندگی استان وهم چنین در عرصه اشتغال زایی قابل تحسین است.
فلاح زاده در پایان سخنان خود ارائه مسكن مهربه جوانان رااز دیگر برنامه های در دست اقدام دانست وگفت: در حال حاضر برای این كار 155 شركت تعاونی راه اندازی شده ،‌300 هكتار زمین واگذار شده و وام مسكن تا مبلغ 15 میلیون تومان برای جوانان در نظر گرفته شده است.
در ادامه این جشنواره بزرگ مدیر سازمان جوانان یزد بااشاره به این که جوانان ونخیگان سرمایه های یک کشورند وجوانان ادامه حیات یک ملتند گفت: جشنواره بزرگ حضرت علی اکبر(ع) به مناسبت سی امین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی وبا هدف تجلیل و تکریم عملی از نخبگان جوان درپاسداشت سی امین سالگرد انقلاب، ارائه الگوهای موفق به سایر جوانان استان و تقویت هویت ایرانی اسلامی وروحیه اعتماد به نفس وخود باوری در جوانان برگزار شده است.
" مهران اژدر پور" با تاکید بر این که نقش جوانان در هر تحولی که در طی 30 سال گذسته صورت گرفته بارز وبرجسته بوده است افزود: در دهه چهارم انقلاب اسلامی که به فرموده رهبر معظم انقلاب دهه پیشرفت وعدالت است باز هم بار اصلی بر دوش جوانان است.
 
مشاور جوان استانداردر پایان با تقدیر از اعضای ستاد ساماندهی امور جوانان وبا تاکید براین در این دولت به طور خاص به جوانان توجه شده است گفت: خوشبختانه در استان یزد متولیان امر جوانان با جدیت هرچه تمام تر مسائل مربوط به جوانان را رصد کرده وبرنامه های راهبردی وکاربردی خود را برای ایجاد بستر لازم به منظور بروز شکوفایی استعدادهای جوانان استان به کار گرفته اند.
گفتنی است جشنواره بزرگ حضرت علی اکبر(ع) در محل هتل سنتی والی استان یزد برگزار شد.
یزدفردا
  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا