معاون دهیاریهای كشوردر همایش بخشداران و دهیاران استان یزد : ‪ ۵۰هزار طرح در روستاها توسط دهیاران اجراشد
 
یزدفردا "معاون امور دهیاریهای سازمان شهرداریها و دهیاریهای كشور گفت: درسه سال گذشته ‪ ۵۰هزار طرح در روستاهای كشور توسط دهیاریها اجرا شده‌است.
 
 "عباس دلیجانی" شب گذشته در همایش بخشداران و دهیاران استان یزد، این موفقیت را نتیجه واگذاری طرحهای مختلف عمرانی در مقیاس كوچك به دهیاران دانست.
وی رمز ماندگاری و حفظ روستاها را مرهون اعتماد به مدیریت همه جانبه و توانمندی دهیاران بیان كرد.
دلیجانی، با اشاره به وجود ‪ ۸۰درصد منابع آبی و خاكی كشور در روستاها و تامین ‪ ۷۰درصد نیاز غذایی ازاین بخش افزود: روستاها در اطلس حیاتی كشور جایگاه بسیار موثری دارند.
معاون امور دهیاریهای سازمان شهرداریها و دهیاریهای كشور ابرازامیدواری كرد: باتلاش مسوولان هرچه زودترشاهد تحقق توسعه پایدار در روستاهای پربازده كشور باشیم.
وی كوشش موثر دهیاران در اجرای پوشش ‪ ۹۰درصدی صدور كارت ملی دركشور و رشد فزاینده دریافت زكات از ‪ ۶۰۰میلیون تومان به ‪ ۲۰میلیارد تومان را یاد آورشد و گفت: با برنامه‌ریزی دقیق می‌توان از ظرفیت و توان دهیاران در رونق توسعه و شكوفایی روستاها بهره‌مند شویم.
نماینده مردم اردكان در مجلس شورای اسلامی نیز دراین همایش گفت: برای رفع ناهماهنگی‌ها و تداخل كاری سازمانهای مرتبط با روستاها و همچنین افزایش تامین منابع مالی و لازم برای پیشرفت امور روستاها نیاز به اصلاح قوانین، تدوین و تصویب آن از سوی مجلس است.
" محمد رضا تابش " پیشنهاد كرد: دولت لایحه خود را دراین زمینه به مجلس شورای اسلامی ارایه كند.
وی افزود: مقاوم‌سازی بناها، اخذ مالیات محلی در حوزه منابع و معادن، اختصاص بودجه برای احداث جاده‌های بین مزارع و ساماندهی امور بهداشتی موجب رونق روستاها و ممانعت از مهاجرت روستاییان می‌شود.
"علی اكبراولیاء " نماینده مردم یزد و صدوق و عضو كمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی نیز بااعلام حمایت این كمیسیون برای اجرای طرحهای عمرانی در روستاها گفت: می‌توان دراجرای پروژه‌های زیر ‪ ۵۰میلیون تومان از پتانسیل های محلی نظیر بسیج سازندگی در روستاها برخوردار شد.
همچنین معاون عمرانی استانداری یزد، خواستار نگاه ویژه دولت دراداره و توسعه روستاها در تدوین برنامه پنجم توسعه شد.
" سید محمد میرسعیدی " تقویت شركتهای تعاونی، آبرسانی، ایجاد اشتغال ، جذب گردشگر و مقاوم‌سازی بافتهای قدیمی خواستار تقویت این محورها برای توسعه روستاها و جلوگیری از مهاجرت روستاییان شد.
در این همایش كه ‪ ۴۰۰نفر از دهیاران و بخشداران حضور داشتند ، دهیاران مشكلات مربوط به روستاهای خود را بیان كردند.
استان یزد باافزون بریك میلیون نفر جمعیت، یكهزارو ‪ ۳۴۳روستا دارد
ایرنا
 
[www.yazdfarda.com]
  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا