به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان بافق؛ همگان می دانیم که سال جاری از سوی رهبر فرزانه کشورمان سال “اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال” نام گرفته است؛ نامگذاری سالها، بی حکمت نیست و پشتوانه محکم تجربی و کارشناسی دارد و بر خلاف تصور سطحی نگر برخی از افراد، اقتصاد مقاومتی به معنای اقتصاد ریاضتی نیست بلکه به نوعی سیستم اقتصادی تلقی می شود که در آن به پتانسیلها و ظرفیتهای درونی کشور توجه می شود تا اقتصاد کشور به مرحله ای از شکوفایی و پیشرفت برسد که در برابر فشارهای بیرونی و هجوم اقتصادی کشورهای متخاصم و رقیب، مقاومت کند و پاسخگوی نیازهای مردم در دنیای امروز باشد.

در جهان امروز، هر کشور و جامعه ای به دنبال منافع اقتصادی خود است و ماهم زمانی می توانیم به منافع اقتصادی کشور خود برسیم که به مقوله اقتصاد مقاومتی مد نظر مقام معظم رهبری اعتقاد قلبی داشته  و با برنامه  در جهت پیشبرد آن حرکت کنیم و یادمان باشد که روزی یانگ زمین با اشاره به اژدهای سرخ که نماد کشور چین است گفته بود: این اژدهای سرخ استخوان کشورهای بی برنامه را خرد می کند و توجه داشته باشيم که کشورهای امپریالیستي و غربی نیز با برنامه ریزی های دقیق و پیچیده دنبال منافع خود هستند و همین طور کشورهای همسایه از جمله ترکیه در شمال غربي و ممالک عربی در جنوب نيز  به روش هاي معمول و غير معمول به دنبال منافع خود هستند.

به هر حال،  هر چه که بیشتر به مکاتب اقتصادی فکر کنیم و برنامه های کشورهای توسعه یافته را مرور کنیم بیشتر به اهمیت اقتصاد مقاومتی و داشتن برنامه جهت افزایش تولید و ایجاد اشتغال پی می بریم و اما به قول جامعه شناسان، ما باید جهانی فکر کنیم و محلی عمل کنیم؛ لذا با این مقدمه، باید بگوییم در راستای شعار امسال، ما چه برنامه هایی را برای شهرستان خود اجرایی می کنیم تا شعار سال از روی کاغذ به صحنه اجرا بیاید.

 بافق، شهرستانی است که دارای ظرفیتهای باقوه و بالفعلی در زمینه های صنعت و معدن، کشاورزی، منابع طبیعی و محیط زیست، حمل و نقل جاده ای و ریلی، گردشگری و … می باشد و برنامه ریزی و پیگیری جهت اجرایی نمودن هرکدام از آنها طبق سند چشم انداز توسعه، به پیشرفت اقتصادی، افزایش تولید و ایجاد اشتغال کمک می کند.

جداي از انجام امور روزمره اداري و پيگيري موارد اقتضايي، از جمله برنامه های که در این راستا و در چهار ماهه نخست سال جاري، سعی داریم با همکاری و همدلی سایر مسئولین و اجزای شهرستان، آنها را اجرايي کنیم عبارتند از:

1-شروع گاز رسانی به منطقه سبزدشت که گام مهمی در حفظ و افزایش جمعیت روستاهای آن منطقه به عنوان کانونهای تولید داشته و زمینه را برای احداث و راه اندازی کارگاه هاي زود بازده اقتصادی نیز فراهم می کند.

2-بهره برداری رسمی از اولین واحد گندله سازی شهرستان كه توسط بخش خصوصی احداث و تولید آزمایشی آن صورت گرفته و به طور میانگین روزانه هزار تن گندله تولید و احداث واحد های ذوب و تولید شمش را هم در دستور کار خود دارد.

3-گاز رسانی به شهرک صنعتی بافق که پیمانکار آن انتخاب شده و کمک بزرگی به توسعه واحد های  موجود مستقر در شهرک و ایجاد و راه اندازی واحد های جدید می نماید.

4-در اختیار گذاشتن زمین و تسهیلات برای متقاضیان توسعه و احداث صنایع جوار ریلی.

5-نهایی کردن شهرک 91 هکتاری کارگاههای مزاحم شهری و شروع واگذاری اراضی این شهرک به متقاضیان که این کار هم باعث خروج کارگاههای آلاینده و مزاحم شهری از داخل بافت شهري به بیرون و ضمنا ایجاد واحدهای جدید دیگر در این شهرک می شود.

6-نهایی کردن پهنه صنایع غذایی شهرستان در جوار یکی از روستاهاي حاشیه شهر جهت واگذاری اراضی آن به متقاضیان سرمایه گذاری در صنایع جوار جانبی و تبدیل بخش کشاورزی.

7-نهایی نمودن پهنه صنعتی بافق در محور یزد – بافق.

8-گازرسانی به روستاهای حاشیه شهر که علاوه بر رفاه ساکنین آن به ایجاد و راه اندازی کارگاههای تولیدی و خدماتی کمک می کند.

9-افزایش پیشرفت  فیزیکی واحد گندله سازی  سه چاهون با توجه به باز شدن LC در کشور سازنده قطعات در روزهای پایانی سال 1395.

10-گازرسانی به مجتمع فولاد و آهن بافق و طبق قولی که مدیر عامل این مجتمع داده، شروع احداث واحد گندله سازی آن.

منبع: آفتاب بافق.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا