دکتر احمد ابویی شهروند یزدی

اعلام امادگی مهندس سفید استاندار سابق یزد برای حضور در انتخابات شورای یزد جای خوشبختی و نشان از شجاعت ایشان دارد. این امر  اهمیت جایگاه شوراها را بخوبی نشان می دهد زیرا مهم ترین کار شورا "انتخاب شهردار" به عنوان کلید دار ونفر اول  مدیریت  شهری می باشد.

از طرف دیگر به صورت عرفی عضویت در شورای شهر قدرت لابی را برای عزل و نصب های مدیریت استان بالا می برد بخصوص انکه این بار این لابی ها و اعمال نفوذها با پشتیبانی رای مردم هم همراه خواهد بود.

به احتمال زیاد خانه تکانی عید در مدیریت استان با چند ماه تاخیر و بعد از انتخابات اتفاق خواهد افتاد و خیلی ازتحرکات و رقابت ها ی امروز برای تاثیر گذاری در فردای انتخابات و انتصابات است.

و اما چند نکته در مورد حضور اقای مهندس سفید 

الف ) حضور مهندس سفید در انتخابات  شورای شهر یزد می تواند پاشنه اشیل اصلاح طلبان یزد باشد و باعث گردد نه تنها مهندس سفید از طرف مردم تایید نگردد بلکه منجر به این شود که  لیست اصلاح طلبان  به او منتسب گردیده و حتی  همه لیست بر باد رود.

مهندس سفید سالها سکان مدیریت استان را در دست داشته و دیکته اش غلط هایی دارد که در عرصه انتخابات باید پاسخگوی ان  باشد.

ب ) از منظری دیگر شاید حضور مهندس سفید در انتخابات فرصت مغتنمی برای وی و تیمش باشد تا بتواند سعی در اقناع افکار عمومی و شفاف سازی فعالیتها و خدمات  خود در استانداری و جواد الائمه باشد.

ج) احتمال دارد حضور مهندس سفید در انتخابات شورای شهر تنها برای تایید صلاحیت باشد زیرا  فکر می کنم متاسفانه در انتخابات مجلس مهندس سفید از حوزه میبد و تفت کاندید شد ولی رد صلاحیت گردید.

د) شاید بهترین گزینه برای اصلاح طلبان یزد این باشد که مهندس سفید پس از ثبت نام و تایید برای همگرایی اصلاح طلبان از عرصه انتخابات خارج شود و تنها به نقش راهبری خود مثل یک عضو ساده  ( اما پر تجربه و قابل احترام ) بپردازد.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا