در نشستی با حضور تابش مشكلات تعاونیهای مسكن مهر اردکان مورد بررسی قرار گرفت
یزدفردا "در این نشست كه با حضور محمدرضا تابش نماینده مردم اردكان در مجلس شورای اسلامی ، فلاح زاده مدیر كل تعاون استان، فرماندار و جمعی از روسای ادارات شهرستان برگزار شد .
فلاح زاده در سخنانی به ارائه گزارشی از عملكرد تعاونیهای استان پرداخت و گفت: در سطح استان حدود 4500 تعاونی به ثبت رسیده كه متاسفانه در حال حاضر25% آنها راكد می باشد.
وی با ابراز نگرانی از تاثیر منفی اجرای اصل 44 بر بخش تعاون ،خواستار تصدی امور شركتها و كارخانجات استان به افراد متخصص و بومی شد.
فلاح زاده در بخش دیگری از سخنان خود به تعاونی های مسكن مهر در استان اشاره كرد و گفت: تاكنون 167 تعاونی مسكن مهر در استان تشكیل شده كه از بین متقاضیان مسكن ، فقط 12 هزار نفر واجد دریافت زمین می باشند.وی هزینه بالای زیر ساخت ها و مشكل تامین مصالح را از مهمترین مشكلات پیش روی این تعاونیها دانست و خواستار هماهنگی مسئولان مربوطه جهت حل آن شد.
در ادامه محمدرضا تابش نیز تعاونیها را راهكار ارزنده ای جهت تحقق عدالت اجتماعی دانست و اظهارداشت: تامین مسكن مقوله ای است كه در قانون اساسی نسبت به ان تاكید شده است گرچه هنوز نسبت به تامین نیاز مردم از اهداف از پیش تعیین شده عقب هستیم. وی در عین حال تاكید كرد كه در ساخت مسكن باید به مقوله مقاوم سازی و استفاده از استانداردها و تكنولوژی روز توجه ویژه ای شود.
تابش ضمن اظهارامیدواری جهت اجرای قوانین اصل 44 بدون ایجاد مشكل برای بخش تعاون تاكید كرد مشاركت شهروندان، آموزش تعاونیها و حمایت گسترده تر بانكها در خصوص تامین وام مورد نیاز واحدها جهت نیل به اهداف تعیین شده ضروری است.
وی در خصوص اخذ اعتبارات برای تعاونیهای استان و تامین سهم مطلوب آنها قول پیگیری از طریق مذاكره با وزارت تعاون را داد.
یزدفردا "
  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا