استاندار یزد در چهارمین كارگروه گردشگری:
از كتاب خدمات متقابل اسلام و ایران شهید مطهری به عنوان بهترین ملاك برای گردشگری یادكرد
یزدفردا "چهارمین كارگروه گردشگری شورای برنامه ریزی و توسعه استان به ریاست استاندار و با حضور معاون عمرانی استاندار و اعضای كارگروه در سالن حمیدیا استانداری برگزار شد .
به گزارش یزدفردا به نقل از سایت استانداری یزد محمد رضا فلاح زاده در این نشست از كتاب خدمات متقابل اسلام و ایران شهید مطهری به عنوان بهترین ملاك برای گردشگری یادكرد و گفت: كتاب خدمات متقابل اسلام و ایران شهید مطهری می تواند به عنوان یك منشور، اطلاعات كافی از خدمات ایران و اسلام را ارائه نماید .
وی به اهمیت سفر و گردشگری اشاره كرد و گفت : انسان نیاز به نشاط دارد و اسلام نیز به سفر و گردش تاكید فراوان نموده است.
استاندار یزد از مهمترین آثار گردشگری به ایجاد شور، نشاط ، تجدید روحیه و سالم سازی اعصاب و روان اشاره كرد و گفت: در ایام عید نوروز امسال نزدیك به 4 میلیون نفر از استان یزد دیدن كرده اند كه این موضوع نشان از نشاط اجتماعی جامعه دارد.
وی به جاذبه های گردشگری استان یزد اشاره كرد و گفت: بخشی از این جاذبه های گردشگری طبیعی و بخشی از آن ساخته دست نیاكان، گذشتگان و هنر هنرمندان گذشته است.
محمد رضا فلاح زاده افزود: در جاذبه های گردشگری استان یزد، هنرمندان در زمینه های ایرانی و اسلامی آثار ارزشمندی را به یادگار گذاشته اند.
وی با اشاره به مسجد جامع و برخی آثار گردشگری مذهبی اضافه كرد: هنرمندان استان یزد در زمینه معماری مذهبی شاهكار های ماندگاری را خلق كرده اند.
استاندار یزد در ادامه گفت : هنر و تلاش هنرمندان گذشته  و امروز باید به نحو شایسته ای به همگان معرفی شود.
وی بر اهمیت توجه به بخش گردشگری اشاره كرد و گفت: برای جذب توریست زیرساخت لازم باید تامین گردد و به ساماندهی ناوگان حمل و نقل ، خدمات بین راهی ، محل های اقامتی ، هتل ها و خدمات درون شهری پرداخت.
استاندار یزد بر حفظ و نگهداری آثار تاریخی تاكیدكرد و گفت: بافت 700 هكتاری استان یزد از آثار ارزشمند و زیبا است كه برای جذب توریست قابل ارائه می باشد.
وی خطاب به مسئولین سازمان میراث و گردشگری استان گفت : طرح ها و راهبرد های گردشگری را باید مشخص و آن را عملیاتی نماییم.
معاون عمرانی استاندار یزد نیز در این مراسم با اشاره به ایجاد تغییرات  در  شورای برنامه ریزی و توسعه استان گفت: كارگروه گردشگری با توجه به تغییر در شورای برنامه ریزی و توسعه استان یزد به ریاست استاندار و با حضور 16 نفر از نمایندگان دستگاه های مرتبط برگزار می شود.
گفتنی است در این جلسه مشاور طرح مطالعاتی 21 منطقه نمونه گردشگری استان كه در سفر هیئت دولت مصوب شده بود به ارائه گزارش پرداخت و مقرر شد این مطالعات در كمیته فنی ، مورد بررسی قرار گیرد.
 
توضیح یزدفردا :خبر مربوط به 29 مهرماه می باشد و بدلیل عدم ارسال اخبار به یزدفردا با تاخیر منتشر شده است .
یزدفردا
  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا