به راستی پاسخگوی مردم کیست ؟!
یزدفردا -مسعود میرجلیلی -روزنامه نگار : نحوه اطلاع رسانی شورای شهر و شهردار از فعالیت های انجام گرفته و ارتباط این بزرگواران با اصحاب رسانه باعث نارضایتی زیادی در بین اصحاب جراید شده است به گونه ای که اکثر نشریات در  یزد خبرهای شورا و شهرداری را پوشش خبری نمی دهند .
 همچنین در شورای شهر یزد در سال گذشته  مصوبه ای حیرت آور تصویب شد که در صورت تقاضای  هر یک از نشریات و رسانه ها جهت مصاحبه با اعضای شورا باید حتما در محل شورا و با حضور روابط عمومی بوده و ضبط شود و.............  ( در همان زمان یکی از نشریات نوشت : اگر این مصوبه را نزد یک کودک دبستانی می گذاشتند امضاء نمی کرد و حال آقایان را چه شده که اینگونه خود را محدود می کنند . ) و دیگر اینکه در  آخرین جلسه شورای اسلامی شهر یزد  در سال ۸۶ که با حضور میروکیلی شهردار یزد  برگزار شد, بحث تفریغ بودجه مطرح شد و اینکه چرا از بودجه 62  شصت و دو میلیاردی که شورای شهر برای سال  1386  شهرداری یزد مصوب کرده است فقط 36 سی و شش میلیارد آن اجرایی شده   لذا اعضای شورای اسلامی شهر یزد   ( خانم وزیری و  حر زاده  غایب بودند )  به شهردار یزد  دو ماه  فرصت دادند تا قاصر و مقصر را معرفی کند و در غیر اینصورت با استیضاح شورای اسلامی شهر یزد مواجه شده و برکنار خواهد شد .
ولی پیگیری این مصوبه  تا کنون از طرف شورای شهر بی پاسخ مانده  و حتی در مصاحبه با فلاح زاده استاندار یزد نیز همین سئوال و پاسخگو نبودن شورای شهر به افکار عمومی مطرح شد  که وی گفت : از شهردار می خواهم به رسانه ها پاسخ دهد  . ولی تا کنون پس از گذشت قریب به چهارماه هیچ پاسخی داده نشده است . و همچنین غیر قانونی اعلام شدن عوارض سال ۱۳۸۷ شهرداری یزد توسط ریاست سازمان بازرسی استان یزد در مصاحبه مطبوعاتی نیز علی رغم پیگیری خبرنگاران از طریق استاندار و شورای شهر بی نتیجه مانده است .
علی ایحال باید از اعضای محترم شورای اسلامی شهر یزد پرسید چرا با چراغ خاموش در حال حرکت هستند و به راستی مگر این بزرگواران منتخب مردم نیستند که در این موارد نه پاسخگو بوده و نه از حق مردم دفاع می کنند .
 البته معاون فرماندار یزد نیز در مصاحبه اخیر خود گفت که :از 330 اعتراض نسبت به مصوبات شوراهاي شهر استان از سال گذشته تاكنون  حدود 250 اعتراض از اين آمار مربوط به شوراي شهر يزد است. باتوجه به اينكه اعتراض به مصوبات شورا وظيفه فرمانداري و رسيدگي به آنها از وظايف هيات حل اختلاف استانداري مي‌باشد ولي در اين شورا فقط به موارد اندكي از اعتراضات فرمانداري رسيدگي شده‌است. 
 آزادی همچنین در پاسخ به خبرنگاران که چرا پیگیر موارد تخلفات  شورای شهر یزد نیستید  گفت  : فرمانداري اگر نسبت به كم‌كاري شوراي شهر يزد در اين زمينه اعتراض و پافشاري كرده و جدي عمل نمايد بين اين دو نهاد تنش و درگيري ايجاد مي‌شود. 
مصوبات سومين دوره شوراي اسلامي
 
تاریخ: ۱۳۸۶/۰۴/۲۰ ۰۹:۵۷
مصوبات سی ودومین جاسه سومن جلسه سومین دوره شورای اسلامی شهر یزد

مورخ19/4/86
صورتجلسه
  پيرو دستوركار اعلام شده روزیکشنبه مورخ17/4/86 سی ودومین جلسه شوراي اسلامي شهريزد باتلاوت آیاتی ازکلام ا... مجید درساعت7 سه شنبه مورخ19/4/86 باحضورکلیه اعضاء تشکیل وتصمیماتی بشرح ذیل اتخاذ گردید:  
1- درخصوص روشهای پیشنهادی مصاحبه ها توسط اعضای شورا مطرح که  پس از بحث و تبادل نظر موارد بشرح ذیل مورد موافقت قرار گرفت .
- کلیه مصاحبه ها باید در محل شورا و با حضور روابط عمومی صورت پذیرد.
- اعضاء در زمان مصاحبه صرفاً پیرامون مسائل کمیسیون خود و مصوبات شورا مصاحبه نمایند و از هرگونه اظهار نظر خارج از کمیسیون خود پرهیز نمایند.
- از انجام مصاحبه درداخل منزل،دفتر کار،تلفن ثابت وهمراه و یا درسطح معابر و یامجامع وغیره پرهیز گردد.
- ازمصاحبه هایی که جنبه تخریبی وغیرمسئولانه داردیا اهانت و یاایجاد انتظارکاذب درمردم می نماید پرهیز گردد.
- مصاحبه با افراد ناشناس و خبرگزاریهای مجهول ومجعول ویا بیگانه پرهیز گردد.
- متن مصاحبه باید توسط روابط عمومی ضبط شده تا در صورت تحریف ، مورد بررسی قرار گیرد.
- سعی شود ریاست شورا ، سخنگوی شورا و دیگر اعضاء با خبرنگاران و جراید خاصی مصاحبه ننمایند.
- برابر ماده 9 رئیس شورا سخنگوی شوراست ، مگر آنکه شورا عضو دیگری را تعیین کند و مواضع ضروری و فوری را با هماهنگی رئیس شورا و اطلاعات رسمی شورا صرفاً توسط او اعلام می شود .
- هرعضو که درخواست مصاحبه مطبوعاتی عام دارد مراتب را در صحن شورا مطرح و پس از تصویب شورا در صحن شورا با حضور روابط عمومی اقدام نماید .
- رئیس شورا درزمان مصاحبه باتوجه مواردمندرج فوق مجاز به اعلام مواضع رسمی شورا در کلیه زمینه های مرتبط با شورا می باشد.
- حتی المقدور از چاپ عکس و تصاویری که جنبه تبلیغاتی و ابزاری برای عضو دارد به شدت پرهیز گردد.
- بابت مصاحبه و درج و پخش مطالب اعضاء در رسانه ها کلیه اعضاء مجاز به تهیه و دادن  هدیه و کادو از هزینه شورا و یا شخصی نمی باشند ، بدیهی است در صورت لزوم بایستی مراتب در صحن شورا مطرح و پس از تصویب چه با هزینه شخصی و چه با هزینه شورا به نام شورا بین آنها توزیع گردد.
- در سایت و یا وبلاگ شورا کلیه مطالب بایستی به تصویب شورا برسد و از درج مطالب بی پایه خودداری گردد ، بدیهی است خلاصه متن جلسات و سخنرانیها در سایت به امضاء رئیس شورا بلا اشکال می باشد.   
- با توجه به بند 13 وظایف و قانون تشکیلات کلیه مکاتبات رسمی شورا باید با امضای ریاست شورا باشد.
 
جلسه باذکرصلوات درساعت 30/11 خاتمه یافت وجلسه بعد به روزیکشنبه 24/4/86 ساعت  20 موکول گردید
یزدفردا
  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا