معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش استان یزد گفت: سیاست کلی و راهبردی اداره کل آموزش و پرورش یزد در سالجاری عدالت آموزشی است.

 معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش استان یزد گفت: سیاست کلی و راهبردی اداره کل آموزش و پرورش یزد در سالجاری عدالت آموزشی است.

به گزارش روابط عمومی فرمانداری خاتم؛ محمود زارع افزود: اجرای عدالت آموزشی از ضروریاتی است که باید مد نظر قرار گرفته و در اجرای آن اقدامات لازم صورت گیرد زیرا ما معتقدیم عدالت آموزشی حق دانش آموز است .
وی با اشاره به اینکه واحد آموزش اداره کل به دو بخش آموزش عمومی و متوسطه تقسیم شده است گفت: آموزش متوسطه و هنرستان های فنی و حرفه ای برنامه های تخصصی در هر مقطع دارد که نسبت به اجرایی شدن آنها تمهیدات لازم اندیشیده شده است. 
وی ارتقاء سطح شخصیتی معلمان را مهم عنوان کرد و یادآور شد: با توجه به اینکه دوره آموزشی به نظام جدید تبدیل شده و به دوره دوم آمده است برنامه هایی در خصوص ساخت و شخصیت معلم ،ارتقاء مقام معلم و ارتقاء سطح دبیران و معلمان در دست اقدام است.
وی با تاکید بر اینکه معلمان با برنامه های نظام جدید آشنایی دارند اظهار کرد: نامه های ویژه و تخصصی نیز در این زمینه برای آنها در دستور کار قرار گرفته است.
زارع مصلحتهای دانش آموز در هر جایی را جزء سیاستهای آموزش و پرورش دانست و گفت: هر جا که مصلحت دانش آموز اقتضا کند سعی کردیم که برنامه هایمان را به آن سمت بکشانیم و برنامه ها را اجرایی کنیم تا دانش آموز به رشد خودش برسد.
***آموزش و پرورش استان با کمبود معلم روبرو نیست 
معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش استان یزد در ادامه افزود: آموزش در مجموع و در نرخ کلی با کمبود معلم روبرونیست اما در موجودیت ها باید مدیریت بیشتری به خرج داده شود و منابع انسانی را جمع تر کرده و استفاده بهینه از منابع انسانی را داشته باشیم تا بتوانیم نیازهای اساسی و کلی را رعایت کنیم.
زارع خاطرنشان کرد: در حوزه ابتدائی امسال خوشبختانه نیروی زیادی وارد آموزش و پرورش شد تعدادی در محور فارغ التحصیلان فرهنگیان و تعدادی نیز استخدامهای تبصره 285 بخش آموزش و پرورش بودند.
وی با اشاره به نشستی که با فرماندار و مسئولان آموزشی خاتم در زمینه نقل و انتقالات دانش آموزان در مدارس انجام شده است، گفت: در این زمینه ما با سه دسته دانش آموز روبرو هستیم دسته اول دانش آموزانی که از هرات متقاضی انتقال به شهرهای مهریز و یزد هستند و دسته دوم نیز از مروست متقاضی شهرهای مهریز به یزد هستند و دسته سوم دانش آموزانی که از هرات متقاضی مدارس مروست و یا بالعکس هستند که از این موارد فقط دانش آموزان متقاضی داخل شهرستان موارد استثناء و با توافق مدیران مدارس امکان پذیر است.
این مسئول خاطرنشان کرد: انتقال درون شهرستان نیز با توجه به موجودیت مدارس و تراکم این مدارس صورت می گیرد که اگر با این موارد مغایرت داشته باشد امکان پذیر نخواهد بود.
زارع اشاره کرد: در این نشست در زمینه نقل و انتقال به خارج از شهرستان در سالجاری تصمیمی گرفته نشد تا موجودیت مدارس به خطر نیفتد.










  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا