رئیس هیات ورزشی روستایی و عشایری خاتم گفت: این شهرستان در اولین جشنواره ملی مسابقات بومی و محلی که در رفسنجان کرمان برگزار شد به عنوان تنها نماینده استان یزد توانست مقام سوم کشوری را کسب کند. 
به گزارش روابط عمومی فرمانداری خاتم؛ محمد کاظمی نسب افزود: این مسابقات به مدت دو روز در مجموعه ورزشی دانشگاه ولیعصر (عج) رفسنجان برگزار شد که تیم بانوان در رشته های مچ اندازی،ماچلوس، دوزبازی و هفت سنگ مدالهایی را کسب کردند و تیم آقایان نیز در رشته کشتی در بین 20 تیم شرکت کننده موفق به کسب مدال شدند. 
وی تصریح کرد: در اولین روز مسابقات محبوبه حیدری در رشته مچ اندازی توانست مقام دوم را کسب کند، در رشته ماچلوس خانمها حکیمه حیدری، مریم پورمحمدی و محبوبه حیدری مقام دوم، در رشته هفت سنگ نیز زهرا کارگریان مقام سوم ، در رشته تیمی دوزبازی فاطمه فلاحتی، فرشته ملایی و هانیه کرمی نیز توانستند مقام دوم ان بازی ها را به خود اختصاص دهند. 
کاظمی نسب اظهار کرد: در رشته کشتی آقایان نیز محمد دهقان توانست مقام دوم را کسب کند که در مجموع تیم هیات روستایی و عشایری شهرستان خاتم به عنوان تنها نماینده استان در اولین جشنواره ملی بازی های بومی و محلی توانست مقام سوم کشوری را کسب کند. 
در این جشنواره 700 نفر از 15 استان شامل ورزشکاران، مربیان، گروه های موسیقی محلی و غیره شرکت کردند و ورزش ها و بازی های بومی در رشته های هفت سنگ، ماچلوس، دوزبازی، مچ اندازی، کشتی کویری، طناب کشی و تیراندازی را اجرا کردند. 










  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا