معاون فرماندار خاتم گفت: هنوز برخی سنت ها در جامعه وجود دارند که باید آنها را تبدیل به فرهنگ کنیم و باید تلاش نماییم تا آنها را در جانعه نهادینه کنیم.

به گزارش روابط عمومی فرمانداری خاتم؛ محمد محمودی روز پنجشنبه در نشست شورای فرهنگ عمومی شهرستان افزود: ملت ما ملتی است که از سابقه تاریخی و فرهنگی غنی برخوردار است که همین فرهنگ خوب یک پشتوانه برای مسئولان است.
وی خاطرنشان کرد: ما فرهنگ را فقط در هنر می بینیم در صورتی که می توان آن را گسترش داد و در سایر بخش ها نیز عمومیت داشته باشد.
محمودی تبدیل برخی از سنت ها را به فرهنگ مهم خواند و اظهار کرد: وقتی یک سنت به فرهنگ تبدیل شود دیگر مقابله با آن کار بسیار مشکلی است.
وی ضمن بیان نزدیک شدن به اعیاد غدیر تا قربان گفت: این اعیاد از ارزش و اهمیت بالایی برخوردار هستند و باید در جامعه تبدیل به فرهنگ شود تا مردم خودشان این اعیاد مهم را با همگرایی جشن گرفته و پاس بدارند.
در ادامه این نشست همچنین رئیس دادگستری شهرستان خاتم با اشاره به اینکه برخی فرهنگ ها و کارها در جامعه عمومیت یافته که به تبع آن شهرستان خاتم نیز از انجام آنها مستثنی نیست گفت: بایستی با یکسری اقدامات این عادتها را که بعضا برخی جامعه را دچار مشکل و آسیب کرده از بین ببریم.
محمد مهدی مدرس زاده مواردی از جمله مهریه های بالا را یک آسیب اجتماعی و یک سنت غلط نام برد و افزود: مهریه های بالا امروزه در جامعه به عنوان یک سنت درآمده و مشکلاتی را برای خانواده ها به وجود می آورد.
وی همچنین توجه نکردن مردم به تعهدات مالی را عمده مشکل دیگر عنوان و اضافه کرد: رعایت حق الناس توسط مردم کم شده است و پرداخت دیون مالی در نگاه مردم کمرنگ شده که این موجب شده تا روزانه پرونده هایی را در این زمینه شاهد باشیم.










  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا