یزدفردا"معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان، گفت: حدود 90 درصد مراجعان به محل های مشاوره طرح هما، توانسته اند از این طرح و خدمات آن بهره مناسب و کافی را ببرند.

به گزارش واحد دریافت خبر یزدفردا:، سرهنگ "محمدرضامزیدی" در این باره گفت: طرح هما با همکاری دستگاههای دولتی و سازمان های مردم نهاد در مناطق فاقد مشاوره، محروم و آسیب دیده انجام می شود.

وی با اشاره به اینکه هما برگرفته از سه کلمه همیاری، مددکاری و مشاوره و آموزش است خاطرنشان کرد: بیشترین مراجعه افراد در مورد مسائلی چون روابط بین زوجین، اعتیاد همسر و فرزندپروری می باشد.

مزیدی با اشاره به مزیت های این طرح و بیان اینکه بسیاری از آسیب هایی که امروزه در جوامع شاهد آن هستیم به خاطر نداشتن برخی از مهارت های زندگی توسط قربانیان جرایم یا آسیب دیدگان و حتی مجرمان می باشد افزود: با حضور مشاوران و کارشناسان خبره در جوامع هدف درصدد هستیم تا با ارائه خدمات مشاوره ای نسبت به ارتقای سطح آگاهی های عمومی و مهارت های زندگی اقدام نماییم.

سرهنگ مزیدی همچنین در مورد اثر بخشی این طرح نیز گفت: با نظرسنجی از کسانی که این خدمات را دریافت کرده اند مشخص شد،40 درصد از مراجعان با اجرای راهکارهای ارائه شده از سوی مشاوران، مشکلاتشان حل شده و 50درصد نیز برای حل مشکل شان توانستند راه حل مناسب را پیدا کنند یعنی چیزی در حدود 90 درصد مراجعان ما توانسته اند از این طرح و خدمات آن بهره مناسب و کافی را ببرند.

معاون اجتماعی پلیس یزد در پایان خاطرنشان کرد: این طرح به مدت دو سال است که شروع شده و مشاوران این مرکز یکشنبه های هر هفته این طرح را در مساجد، پایگاههای بسیج و مدارس اجرا می کنند.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا