حضرت آیت‌الله اعرافی بابیان اینکه این از شگفتی‌های عالم است که امروز منافقین شناخته‌شده به ترور، در دامن قدرت‌های مدعی حقوق بشر زندگی می‌کنند، منافقین را سوگلی‌های غرب خواند و تصریح کرد: این‌یکی از مفتضح‌ترین پرونده‌های دولت‌های استکباری است.
 

به گزارش میبد آدینه، امام‌جمعه میبد در خطبه‌های نماز جمعه این هفته با گرامی داشت یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر و هفته دولت، به مقوله تروریسم از سوی مستکبران عالم پرداخت و گفت: کشور ما شاهد ۱۷ هزار شهید موج تروری بود که منافقین و گروهک‌های وابسته به غرب به وجود آوردند.

آیت‌الله اعرافی بابیان اینکه این از شگفتی‌های عالم است که امروز منافقین شناخته‌شده به ترور، در دامن قدرت‌های مدعی حقوق بشر زندگی می‌کنند، منافقین را سوگلی‌های غرب خواند و تصریح کرد: این‌یکی از مفتضح‌ترین پرونده‌های دولت‌های استکباری است که جریان مطرود ملت که در جنگ با دشمنان این ملت هم‌پیمان بودند و در کوچه و خیابان مردم عادی و طبقات و شخصیت‌های بزرگ را مورد ظلم و جنایت قراردادند؛ سوگلی‌های غرب‌اند.

خطیب جمعه میبد گفت: همین امروز منافقین برای اینکه از عراق به آلبانی و یا هر کشور دیگر منتقل شوند با هواپیمای موردحمایت امریکا و غربی‌ها منتقل می‌شوند.

وی بابیان اینکه منافقین در فرانسه و کشورهای اروپایی باکمال آزادی زندگی می‌کنند و این از پرونده‌های بسیار تاریک غرب است افزود: این‌ها کسانی بودند که در دفاع مقدس دوشادوش صدام به‌عنوان ستون پنجم حرکت می‌کردند و در کوچه و برزن بی‌هدف مثل داعشی های امروز مردم را به مسلسل می‌بستند.

امام‌جمعه میبد با اشاره به نشست‌های منافقین در فرانسه با حاکمان حقیر آل سعود برای ناامن کردن ایران اسلامی گفت: به همین خاطر باید آن‌هایی که فکر می‌کنند به این قلدرهای عالم تکیه و اعتماد کرد گفت: نباید به پیمان آمریکایی‌ها که این خون‌خواران و تروریست‌های با پرونده شفاف را موردحمایت قراردادند دل بست چراکه این‌ها تا قدرت و عظمت و شکوه ملت را نبینند هیچ‌وقت کوتاه نمی‌آیند.

دشمنان انقلاب اسلامی ره به‌جایی نخواهند برد

آیت‌الله اعرافی با تأکید بر اینکه دشمنان نظام و انقلاب ره به‌جایی نخواهند برد گفت: آخرین پرونده‌ای که دشمنان انقلاب اسلامی دنبال می‌کنند این است که زنجیره‌ای از تکفیری‌ها، منافقین و واماندگان از ملت و جریان انقلاب، تروریست‌های سابقه‌دار و پول‌های آل سعود و حکام منطقه را با پشتیبانی امریکا و اسرائیل برای ناامن کردن ایران اسلامی درست کنند.

نقشه جدید دشمنان در منطقه ناامن کردن ایران است

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با اشاره به شکست پی‌درپی آل سعود در پرونده‌های یمن، بحرین، سوریه و عراق در منطقه گفت: سعودی‌ها در پرونده بحرین مرتکب جنایت عظیمی شدند اما خیلی پیش نرفتند، در پرونده یمن ماه‌هاست که بمب بر سر مردم یمن می‌ریزند اما به نتیجه‌ای نرسیدند؛ در پرونده سوریه باوجود هزینه‌های سنگین سرشان به سنگ خورد و به فضل الهی شکست خواهند.

خطیب جمعه میبد خاطرنشان کرد: در عراق باوجود اشغال نیمی از عراق از سوی مزدوران خود، به تلاش بسیج مردمی عراق، مردم جان‌برکف و پشتیبانی مستشاری ایران به درخواست دولت عراق، هرروز حلقه بر آن‌ها تنگ‌تر می‌شود.

ملت ایران هرگز در مقابل دشمنان کوتاه نخواهند آمد

مدیر حوزه‌های علمیه کشور، این حرکت جدید آل سعود و دشمنان ایران را برخاسته از زنجیره‌ای از شکست‌های آن‌ها در منطقه دانست و گفت: امروز هم بدانند این ملت نماز جمعه برو، روز قدس و ۲۲ بهمنی و انتخابات باشکوه و پیرو فرمان رهبری و شهید داده، هرگز در مقابل دشمنان کوتاه نخواهد آمد و به فضل الهی این توطئه آن‌ها هم باهمت نیروهای امنیتی و حضور مردم نقش بر آب خواهد شد.

تلاش دولت در راستای پیشرفت کشور قابل‌تقدیر است

رئیس جامعه المصطفی العالمیه در بخش دیگر از بیانات خود به خدمات دولت و مسئولین ادارات در سطح کشور، استان و شهرستان پرداخت و گفت: هرچند اداره کشور باوجود تنگناها و سختی‌ها سنگین و دشوار است و پاره‌ای انتقاد وارد است: اما تلاش کارکنان، کارمندان و مسئولان و دولتمردان برای پیشرفت کشور قابل‌تقدیر است.

دولت و مجلس برنامه ششم را جبران‌کننده ضعف‌های قبلی ببینند

امام‌جمعه میبد با تأکید بر توجه مسئولین به فرمایشات رهبر معظم انقلاب در دیدار با دولتمردان گفت: انتظار مردم این است که نقطه‌های کلیدی و راهبردی که این نگهبان انقلاب و رصدگر جریانات نظام و کشور جمع‌بندی می‌کند و در هفته دولت تذکر و توصیه می‌کنند از سوی دولتمردان در سطوح مختلف موردتوجه قرار بگیرد.

آیت‌الله اعرافی گفت: هم دولت و هم مجلس باید برنامه ششم را درست، جامع و حلقه مکمل کارهای قبلی و جبران‌کننده ضعف‌های قبلی ببینند.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی افزود: باید در همه سطوح ارکان اقتصادمان را بر پایه اقتصاد مقاومتی و دانش‌بنیان، درون‌زا ببنیم که در طوفان‌های بین‌المللی و منطقه‌ای و سختی‌های پیش رو آسیب نبینیم.

هیچ‌چیزی غیر از پیشرفت علمی قدرت ما را در جهان تثبیت نمی‌کند

خطیب جمعه میبد بابیان اینکه هیچ‌چیزی بیش از پیشرفت علمی و فناوری قدرت ما را در جهان تثبیت نمی‌کند تصریح کرد: قدرت علمی کشور در بخش‌هایی که پیش رفتیم قابل وصف نیست و دانشگاه‌ها، حوزه‌های علمیه و آموزش‌وپرورش و نهادهای مسئول در علم و فرهنگ ما در آستانه سال تحصیلی جدید باید بیش از گذشته به این مقوله اهتمام داشته باشند.

دولت پایه‌های ارزشی و انقلابی را بیشتر موردعنایت قرار دهد

امام‌جمعه میبد با اشاره به نگرانی مقام معظم رهبری در مقوله فرهنگ و بیان ولنگاری فرهنگی گفت: انتظار می‌رود در سال پیش رو و در آخرین سال دولت دستگاه‌های فرهنگی جدی‌تر مسائل فرهنگی را دنبال کنند و پایه‌های ارزشی و انقلابی را بیشتر موردعنایت قرار دهند.

جبهه انقلاب و مقاومت در دنیا سرافراز است

خطیب جمعه میبد در محور پنجم بیانات خود بر تقویت سیاست خارجی کشور اشاره داشت و گفت: در سیاست خارجی هم ما باید بااقتدار در مقابل دشمنان و زیاده خواهان بایستیم و جبهه انقلاب اسلامی و مقاومت که در دنیا جبهه‌ای سرافراز است را به‌عنوان نقاط مهم در سیاست خارجی خود قرار دهیم.

مسئولین در هفته دولت برای ارائه خدمات بهتر بازنگری داشته باشند

رئیس جامعه المصطفی العالمیه با اشاره به اقدامات انجام‌شده در منطقه و شهرستان میبد هم گفت: در سطح استان و شهرستان میبد مسئولین کارهای خوبی انجام دادند که قابل‌ستایش است اما انتظار این است؛ کارکنان، مسئولان دستگاه‌های قضایی و نظامی منطقه هرسال در هفته دولت بازنگری برای ارائه خدمت‌های بهتر و بیشتر انجام دهند.

در آستانه بحران آب در استان هستیم

امام‌جمعه میبد بابیان اینکه طبعاً خدمات ارائه‌شده را می‌ستاییم و مردم هم قدردان هستند؛ رسماً اعلام می‌کنم هرچند نجابت مردم باعث شده است کمتر به این مسئله دامن بزنند اما در آستانه بحران آب در استان هستیم.

خطیب جمعه میبد با اشاره به سفر رهبر معظم انقلاب به استان یزد و تأکید بر رفع نگرانی‌های آب گفت: تأکیدات رهبری در سفر به استان یزد همچنان به یاد همه ماست و اگر ظرف چند سال آینده پروژهای جدید وارد میدان نشود بحران آب جدی است.

۹۰ درصد آب به خاطر عملی نبودن کشاورزی هدر می‌رود

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی، اصلاح نظام آبیاری و کشاورزی استان را دومین مقوله استان عنوان کرد و افزود: تقریباً ۹۰ درصد آب به خاطر علمی نبودن کشاورزی هدر می‌رود که امیدواریم طرح تکمیل فاضلاب استان، نظام آبیاری، کشاورزی و دامداری هم در دستور کار جدی قرار بگیرد.

بانک‌ها و ادارات آب، برق، گاز و دارایی صنایع را حمایت کنند

وی مشکل رکود صنایع را یکی دیگر از محور بیانات خود قرارداد و گفت: ده‌ها کارخانه در آستانه بحران و ده‌ها واحد دیگر هم نیمه‌تمام هستند که بانک‌ها در این زمینه مسئولیت خطیری دارند و امیدواریم با ارائه تسهیلات بانک‌ها و گشایش‌هایی که ایجاد می‌شود این مشکلات هم رفع شود.

آیت‌الله اعرافی با تأکید بر اینکه حوزه صنعت و معدن نیازمند حمایت بیشتری است افزود: امیدواریم مسئولان در شرایط جدید توانایی رفع مشکلات پیدا کند و ادارات برق، آب و گاز و دارایی هم با حمایت از صنایع آن‌ها را از بحران و ورشکستگی نجات دهند.

مدیر حوزه‌های علمیه کشور بر توجه ویژه به طرح‌های نیمه‌تمام در حوزه بهداشت، ورزش، دانشگاه و آموزش‌وپرورش هم تأکید کرد و گفت: این طرح‌ها و مناطق روستایی و بخش‌های شهرستان هم باید در اعتبارات آینده موردعنایت قرار بگیرد. و نسل جوان، اشتغال و ازدواج و مسکن آن‌ها باید در اولویت کاری مسئولین باشد.

هیچ خلافی در مقوله میراث فرهنگی را قبول نداریم

امام‌جمعه میبد با اشاره به مقوله میراث فرهنگی و محیط‌زیست هم گفت: در این دو مسئله هیچ خلاف و تخطی را قبول نداریم و از دستگاه‌های استانی و کشوری انتظار داریم به کمک مردم بیایند.

هر چیزی که معیارهای انقلاب را مخدوش کند قابل‌قبول نیست

آیت‌الله اعرافی با تأکید بر رعایت خط قرمزهای مسائل فرهنگی هم گفت: هر چه که ارزش‌های انقلاب معیارهای ارزشی جامعه و سلامت فکری و فرهنگی جامعه را مخدوش کند قابل‌قبول نیست و باید مسئولین برای رعایت حقوق مردم این ارزش‌ها را رعایت کنند.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی در آستانه شروع سال تحصیلی دانشگاه‌ها و حوزه‌های علمیه و آموزش‌وپرورش گفت: مسئولین باید شروع خوبی را در سال تحصیلی جدید رقم بزنند.

خطیب جمعه میبد با اشاره به درخشش دانش آموزان شهرستان میبد در کنکور امسال هم گفت: درخشش دانش آموزان ما در سال جاری در کنکور و احراز رتبه‌های خوب و افزایش کمی و کیفی در رتبه‌های دانش آموزان مایه مسرت است.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا