تعامل حوزه‌هنری یزد و کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان در کشور کم نظیر است

یزدفردا:مدیرکانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان یزد با بیان این مطلب گفت: حوزه‌هنری جوشیده از نهاد انقلاب اسلامی است و با روحیه جهادی و اخلاقی که دارد می‌تواند در همه زمینه‌های فرهنگی نقش مؤثر ایفا نماید.
محمد جواد اولیاء، ارتقای سطح فرهنگ جامعه را هدف مشترک تمام دستگاه‌ها و نهادهای فرهنگی کشور ذکر کرد و افزود: حوزه‌هنری یزد و کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان هم به صورت مشترک در این راستا گام های مؤثر و مفید برداشته‌اند و بین این دو نهاد فرهنگی، تفاهم نامه‌های همکاری و تعامل سازنده وجود دارد.
وی خاطر نشان کرد: در حقیقت این دو نهاد با تکیه بر ظرفیت‌های متنوع، ویژگی‌ها و پتانسیل بالقوه‌ای که در اختیار دارند می‌توانند نقش مؤثر و فزاینده‌ای در احیای فرهنگ غنی دارالعباده داشته باشند.
مدیر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان یزد افزود: روند همگرایی و هماهنگی بین کانون و حوزه‌هنری یزد در کنار فعالیت‌های سازمانی هر دو نهاد، موجب تقویت دیدگاه‌های کارشناسی در استان خواهد شد.
محمدجواد اولیاء به وجود شخصیتهای موفق و کم‌نظیر استان از جمله شهید صدوقی (ره) ، آیت ا... خاتمی و آیت ا... حائری یزدی اشاره کرد و اظهار داشت: باید به امر نخبه پروری و شکوفایی استعدادها و خلاقیت‌ها نونهالان، نوجوانان و جوانان یزدی توجه بیشتری اعمال گردد و تحقق این امر با بسترسازی برنامه های فرهنگی و ترویج فرهنگ غنی ایرانی، اسلامی و تکیه بر خود اتکایی ممکن خواهد بود.
وی فعالیت‌ها و برنامه‌های فرهنگی – هنری که توسط این دو نهاد در سالهای اخیر برگزار شده را مثبت و مطلوب ارزیابی کرد و یادوراه عاشورایی «یک جرعه آسمان» جشنواره قصه‌گویی منطقه‌ای، مراسم بزرگداشت ناصر کشاورز «شاعر کودک و نوجوان کشورمان»‌، برنامه‌های طنز، کارگاه‌های نمایش عروسکی، تأتر ،‌فیلمسازی و عکاسی را نمونه‌ای از آن برشمرد.
مدیرکانون پروش فکری کودکان و نوجوانان استان یزد به گسترش همکاری‌های فرهنگی فی‌مابین تأکید کرد و تصریح کرد: هر چند در این زمینه با وجود مشکلات و عدم امکانات توانسته‌‌ایم گام‌های موثر برداریم، اما امیدواریم با حمایت مسئولان و تأمین اعتبارات لازم، به عنوان یک مجموعه تأثیرگذار در راستای اهداف والای فرهنگ دارالعباده و دارالعلم بهتر از گذشته ظاهر شویم.
محمد جواد اولیاء از برگزاری جشنواره «قصه های خوب برای بچه های خوب» و تجلیل از مقام استاد مهدی آذریزدی به عنوان چهره ماندگار ادبیات کودکان و نوجوانان با همکاری سایر نهادهای استان در آینده‌ی نزدیک خبر داد و گفت: هدف از برگزاری این جشنواره که به تأئید شورای فرهنگ عمومی استان رسیده ترویج افکار و اندیشه‌‌های استاد آذر یزدی است.

یزدفردا

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا