یزدفردا"وکیل کارگران بازداشتی اعتراضات شرکت سنگ آهن بافق،محمد علی جداری فروغی به بافق فردا گفت: نیم ساعت قبل به شعبه ۱۰۵ دادگاه کیفری ۲ یزد مراجعه کردم و نسخه ای از دادنامه های صادره در مورد موکلین را دریافت کردم ریاست شعبه موکلین را ازبرخی اتهامات وارده در کیفر خواست تبرئه کرد. که جای تشکر و امتنان دارد.

وی افزود: در صورت اثبات برخی از آنها موکلین باید سالها زندانی می شدند. که خوشبختانه با اقدامات مذکور به طور کلی رد اتهام شده است.
فروغی ادامه داد: در دادنامه اول صادره موکل محمد حسن تشکری با استناد به مواد ۵۵۴ و ۶۱۸ از قانون مجازات مصوبه ۷۵ به تحمل ۱۱ ماه زندان تعلیقی و ۵۰ ضربه شلاق تعلیقی به مدت ۵ سال محکوم شده است.
متهم ردیف دوم نیز به ۴ ماه حبس تعلیقی به مدت ۵ سال محکوم شد. در دادنامه دوم هفت نفر دیگر از کارگران با استناد به ماده ی ۱۱۸ قانون مجازات به تحمل ۷ ماه حبس تعلیقی و ۳۰ ضربه شلاق تعلیقی به مدت ۵ سال محکوم شده اند.
جداری فروغی وکیل کارگران اظهار داشت: رای صادره ظرف مدت بیست روز قابل اعتراض در دادگاه تجدید نظر استان یزد است و من همچنان معتقدم از نظر حقوقی کارگران مرتکب هیچ جرمی نشده اند و امیدورام دادگاه تجدید نظر همین احکام تعلیقی غیر قابل اجرا شکسته شود و حکم تبرئه کارگران صادر گردد.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا