استاندار يزد: شهرداري و نيروي انتظامي، كشتارگاههاي غيرقانوني را تعطيل كنند

یزدفردا:استاندار يزد نسبت به تعطيلي كشتارگاه هاي غيرقانوني سطح يزد توسط شهرداري و نيروي انتظامي تاكيد كرد.

"محمدرضا فلاح زاده" در نشست شوراي سلامت و امنيت تغذيه استان يزد كه در سالن شهيد موحدين استانداري برگزار شد با اعلام اين مطلب اضافه كرد: گروهي نيز متشكل از نمايندگان سازمان جهاد كشاوري، سازمان صنايع و معادن، دامپزشكي، بهداشت و درمان، شوراي شهر و فرمانداري يزد به رياست معاون سياسي و امنيتي استانداري، طي 15 روز آينده نسبت به مشخص نمودن وضعيت مديريت كشتارگاه صنعتي يزد اقدام كنند.
وي در بخش ديگري از سخنان خود با اشاره به گذشت 10 ماه از طرح چشم انداز سلامت استان خواستار جمع بندي نظرات و پيشنهادات مسوولان دستگاههاي استان در جلسه شوراي سلامت شد.

معاون سياسي و امنيتي استاندار نيز در اين نشست گفت: مديران استان مسوول سلامت مردم هستند و بايد در اين راستا تلاش كنند.



"عبدالرسول دوران" ضمن هشدار به خانواده ها در خصوص استفاده از قندهايي كه به روش سنتي تهيه و به مردم ارائه مي شود گفت: واحدهاي صنعتي تهيه قند كه در شهرهاي يزد و ميبد داير هستند توانايي تامين قند خانواده هاي سراسر استان را دارند اما به دليل اينكه تقاضاي خريد از نوع قندها در سطح استان كم است اكثر توليد خود را به استان هاي همجوار ارائه مي كنند.

معاون سياسي و امنيتي استاندار با اشاره به اينكه تهيه قندهاي سنتي سطح استان در وضعيتي غيربهداشتي صورت مي گيرد، بر نقش مهم رسانه ها در آگاه سازي اقشار مختلف جامعه جهت استفاده از قندهاي صنعتي تاكيد كرد.

وي همچنين اظهار داشت: بايد راهكاري انديشيده شود تا افرادي كه اقدام به تهيه و ارائه قند سني به مردم مي كنند به سمت توليد صنعتي قند هدايت شوند.
یزدفردا



  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا