نماینده مردم یزد و اشکذر در مجلس گفت: تکلیف ۱۲ هزار میلیارد تومان از سرمایه‌های ملت در موسسه مالی و اعتباری ثامن الحجج باید هرچه سریع‌تر مشخص شود.

محمد صالح جوکار در نشست علنی  روز دوشنبه، 3 خرداد مجلس شورای اسلامی در تذکر شفاهی خود ضمن تبریک میلاد امام زمان (عج) گفت: گرامیداشت خاطره 3 خرداد و آزادسازی خرمشهر توسط رزمندگان اسلام موضوعی است که باید به طور جدی در دستور کار باشد، گرامیداشت یاد شهدای دفاع مقدس مسئولیتی است که بر دوش همه مسئولان و ایران اسلامی است.

نماینده مردم یزد و اشکذر در مجلس شورای اسلامی با مخاطب قرار دادن وزیر اقتصاد ودارایی،گفت: تکلیف مبلغ 12 هزار میلیارد تومان سپرده های مردم در موسسه مالی و اعتباری ثامن الحجج نامشخص است، باید وضعیت این مبلغ و سپرده‌های مردم هرچه سریع‌تر مشخص شود. سوال اساسی اینجاست که سود 12هزار میلیارد تومان به کجا رفته است؟

وی در ادامه گفت: بسیاری از مردم و حتی کارکنان موسسه مالی و اعتباری ثامن الحجج امنیت روانی خود را به دلیل اتفاقات رخ داده از دست داده اند.

جوکار گفت: آقای رئیس جمهور باید توجه داشته باشد که واحدهای تولیدی و صنعتی استان یزد به دلیل عدم حمایت از تولید داخلی توسط دستگاه‌های اجرایی و نداشتن سرمایه در گردش در آستانه تعطیلی یا ورشکستگی قرار گرفته‌اند.

وی در ادامه با انتقاد از واردات بی‌رویه کالا گفت: دپوی کالاهای تولیدی در کارخانه‌ها و هجوم به تولیدات ارزان قیمت خارجی موجب ورشکستگی کارخانجات یزد شده است. متاسفانه کارگران شغل خود را از دست داده و با مشکلات عدیده اقتصادی مواجه هستند.

عضو کمیسیون امنیت و سیاست خارجی مجلس گفت: دیوان محاسبات باید توجه داشته باشد براساس قانون بودجه سال 92 بند 55، 20 درصد از عوارض استخراج معادنی که پروانه ‌آن‌ها به نام ایمیدرو بوده است باید به خود استان پرداخت شود. متاسفانه تاکنون ایمیدرو این مصوبه قانونی را تاکنون اجرایی نکرده است.

وی در ادامه گفت: عوارض باید به صورت چکی از ابتدای سال 95 وصول شود و متاسفانه مبلغ 148 میلیارد تومان که حق استان یزد بود پرداخت نشده است. حقوق مردم استان یزد با اجرایی نشدن قانون ضایع شده که باید اقدام مثبتی در جهت رفع آن صورت گیرد.

این نماینده مجلس نهم گفت: تخلفات صورت گرفته از قانون را باید جدی گرفت و اجازه نداد که این روند ادامه پیدا کند. به نظر می‌رسد که بخش نظارتی مجلس بعضا نقض اجرای قانون را نادیده می‌گیرد که این موضوع منجر به پایمال شدن حقوق مردم می‌شود.

وی گفت: وزیر آموزش و پرورش باید توجه داشته باشند بسیاری از معلمان و فرهنگیان حق التدریسی حدود 5 ماه است که حقوق خود را دریافت نکرده‌اند. وزیر جهاد کشاورزی خرید تضمینی گوشت مرغ را باید در دستورکار قرار دهد تا از صنعت مرغداری کشور در روزهای رکود حمایت جدی صورت گیرد./

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا