دریادار علی فدوی عصر یکشنبه ۵ اردیبهشت‌ماه در همایشی با عنوان 'نبرد خلیج فارس' در دانشگاه یزد گفت: قدرت بازدارنده ایران طی ۳۷ سال گذشته بارها برای آمریکا به اثبات رسیده و آنها از این بابت هراس دارند.

فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران با بیان اینکه آمریکایی‌ها در برهه کنونی نیز از روز پنجم اردیبهشت سالروز شکست حمله نظامی به صحرای طبس وحشت دارند، گفت: قدرت بازدارنده ایران طی ۳۷ سال گذشته بارها برای آمریکا به اثبات رسیده و آنها از این بابت هراس دارند.
وی در این نشست که با همت بسیج دانشجویی برگزار شده بود افزود: در ادبیات سیاسی و نظامی قدرت بازدارنده زمانی برای یک کشور لحاظ می‌شود که ضرر اقدام نظامی علیه آن کشور بیشتر از منفعتش باشد.
فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در این سخنرانی با اشاره به سالروز شکست نظامی آمریکا در صحرای طبس در پنجم اردیبهشت ۱۳۵۹، یاد شهید محمد منتظرقائم فرمانده وقت سپاه یزد را در واقعه گرامی داشت.
سردار فدوی خاطر نشان کرد : آمریکایی‌ها در محاسبات خود چند چیز را در نظر نمی‌گیرند و نمی‌توانند بفهمند که معنای خدا و شهادت در ایران اسلامی چیست.

واقعه صحرای طبس وعده الهی بود

فدوی با بیان اینکه واقعه طبس نیز یکی از وعده‌های الهی بود افزود: در واقعه طبس که تک تک افراد حاضر در این ماموریت از ارتش آمریکا جمع‌آوری شده و تحت آموزش‌های سخت قرار گرفته بودند تا بتوانند این عملیات را با موفقیت انجام دهند که طوفان شن از جانب خدا مامور شد که این عملیات را ناکام بگذارد.
وی اظهار کرد: ایران در طول ۳۷ سال گذشته هیچ‌گاه ابتدا علیه آمریکایی‌ها اقدامی انجام نداده است و آنها همواره به توانمندی انقلاب اسلامی پی برده‌اند.
وی ادامه داد: آمریکایی‌‌ها در سناریوهای خود در منطقه از جمله در کشورهای لبنان، فلسطین، یمن و سوریه شکست‌های مفتضحانه‌ای خورده‌اند و به اهداف خود نرسیده‌اند.

دشمن اصلی ایران، آمریکاست

وی با تاکید بر اینکه دشمن اصلی انقلاب اسلامی ایران آمریکاست ادامه داد: دانشجویان در مطالبه‌های خود باید به این موضوع توجه ویژه‌ای داشته باشند، چرا که آمریکا شیطان بزرگ و سردمدار جبهه کفر است.
فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران با اشاره به چهار بار دستگیری تفنگدارن آمریکایی و انگلیسی متجاوز به آب‌های سرزمینی ایران اظهار کرد: آنها با وجود داشتن ادوات و سلاح‌های نظامی فراوان در هر چهار بار تسلیم شدند.
فدوی خاطرنشان کرد: اثر وضعی دروغ‌های آمریکا علیه ایران از جمله حامی تروریست دانستن کشورمان روی تفنگداران آمریکایی مشهود بوده به طوری که ترس و وحشت آنها از انقلاب اسلامی در چهره و رفتارشان موج می‌زد.










  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا