وزير بهداشت درمان و آموزش پزشكي پس از برگزاري همايش ملي سلامت در نشست خبري با رسانه ها و خبرگزاريهاي استان با اشاره به اينكه بودجه وزارت بهداشت در سالجاري تنها ٢/٥ درصد رشد داشته است گفت: بودجه تخصيص يافته به وزارت بهداشت كمترين رشد را در مقايسه با ساير وزارتخانه هاداشته و سهم حوزه سلامت از بودجه دولتي، تنها پنج درصد است.

 دكتر سيد حسن قاضي زاده هاشمي خاطر نشان كرد: اين در حالي است كه بودجه اختصاص يافته هميشه بيش از ١٠ درصد بوده و در دو سال گذشته بدليل كاهش قيمت نفت، بودجه اين وزارتخانه به كمترين ميزان خود در سالهاي گذشته رسيده است.

وزير بهداشت اظهار اميدواري كرد تا در سالجاري با افزايش قيمت نفت، بودجه اين وزارتخانه كه نقش اساسي در زندگي فردي و اجتماعي  افراد دارد، نيز افزايش يابد.

 

وزير بهداشت: ٧٠ درصد هزينه هاي درماني زوجهاي نابارور توسط وزارت بهداشت تامين مي شود/ ٢٠٠ مركز جامع سرطان در كشور داير مي شود

وزير بهداشت درمان و آموزش پزشكي در نشست خبري با خبرنگاران با اشاره به هزينه بالاي تامين دارو و اعمال جراحي زوجهاي نابارور جهت فرزنددار شدن گفت: با اجراي طرح تحول نظام سلامت، ٧٠ درصد از هزينه هاي درماني زرجهاي نابارور توسط وزارت بهداشت تامين مي شود.

به گزارش وبدا- يزد- دكتر قاضي زاده هاشمي افزود: اين ميزان حمايت وزارت بهداشت از زوجهاي نابارور، كافي نيست و منتظريم تعيين تكليف بودجه در مجلس و ابلاغ آن به دولت هستيم.

وزير بهداشت اظهار اميدواري كرد تا در سالجاري خدمات بيشتري به صورت دولتي به زوجهاي نابارور ارائه گردد.

وي همچنين در ادامه از راه اندازي ٢٠٠ مركز خدمات جامع سرطان در كشور طي دو سال آينده خبر داد و گفت: بعلت هزينه هاي بالاي درمان سرطان، قيمت برخي از داروهاي مبتلايان به سرطان تا ٥٠ درصد و برخي ديگر تا ١٠٠ درصد كاهش يافته و اميدواريم با راه اندازي اين مراكز، خدمات يكپارچه درماني به مبتلايان ارائه گردد و هزينه هاي درماني آنان نيز كاهش يابد.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا