یزد فردا: فرماندار خاتم گفت: شهرستان خاتم از یک سرمایه اجتماعی بالا برخوردار است و آن به دليل بافت و نوع روابط اجتماعي شكل گرفته در زمینه های مختلف است.

به گزارش واحد دریافت خبر یزد فردا :  محمد زاده رحمانی روز دوشنبه در مراسم معارفه دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر افزود: در این شهرستان میزان پایبندی به عهد و پيمان، احترام به بزرگان، نگه داشتن حرمت خانواده و پاسداشت ارزش ها و رسوم مذهبي و فرهنگي بسیار بالاست.
وی اظهار کرد: مردم این شهرستان به خوبی امر به معروف را از روحانیون و بزرگان می پذیرند و به خوبی به آن عمل می کنند.
در ادامه این نشست جانشین ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان گفت: تکریم ارباب رجوع یکی از مهمترین مسائلی است که باید در ادارات انجام شود که در صورت عدم پایبندی به این مسئله باید مسئولان  امر به معروف و نهی از منکر به آنها تذکر دهند.
محمدی پناه راه اندازی دفتر بانوان و خانواده و همچنین روابط عمومی و امور بین الملل را یکی از نیازهای اساسی ستاد امر به معروف دانست و اظهار کرد: امیدواریم تا این دو نیاز نیز در شهرستان خاتم راه اندازی شود.
وی یادآور شد: گام برداشتن در مسیر امر به معروف و نهی از منکر ارزشمند است و باید به آن بها داده شود.
وی گفت: باید از ظرفیتهای شهرستان در این زمینه استفاده شود و با راه اندازی مکان هایی همچون اتاق فکر شرایطی را در راستای توسعه و ارتقاء سطح فرهنگی شهرستان  به وجود آوریم. 
این مسئول  بسیج را بازوی توانمند در انجام این مهم دانست و اظهار کرد: کمک این نهاد می تواند بسیار ثمر بخش باشد.
امام جمعه هرات نیز در این مراسم ضمن تبریک به مناسبت ماه مبارک رجب خاطرنشان کرد:اجرای  امر به معروف و نهی از منکر مربوط به یک گروه و قشر خاصی نمی باشد بلکه باید تک تک افراد در این فریضه مشارکت داشته باشند.
حجت الاسلام و المسلمین محمد علی جعفری جهاد فی سبیل الله را نیز مهم دانست و یادآور شد: امر به معروف و نهی از منکر در برابر این فریضه کوچک می باشد.
وی همچنین پیشگیری از جرم را یکی از مصادیق عمل به امر به معروف دانست و گفت: با اجرای آن می توانیم جامعه را از جرم دور کنیم و جلوی بسیاری از اتفاقات را بگیریم.
وی اظهار داشت: اگر دولت در این زمینه سرمایه گذاری کند می تواند در بسیاری از موارد از جمله تولید بی نیاز از دیگر کشورها باشد.
در این نشست حجت الاسلام محمدرضا پارسایی خواه به عنوان دبیر ستاد امر به معروف در شهرستان معارفه شد.









  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا