به مناسبت هفته بزرگداشت مقام زن و مادر در همایش بانوان فاطمی، از دکتر بی بی فاطمه میرجلیلی و دکتر زلفا زینل پور دو تن از بانوان اعضای هیئت علمی دانشگاه یزد تجلیل شد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری یزد در این همایش که روز سه‌شنبه ۲۴ فروردین‌ماه جاری در سالن همایش‌های دانشگاه تربیت‌معلم یزد برگزار شد، با اشاره به سیره حضرت فاطمه (س)، بر لزوم معرفی سیره زندگانی آن حضرت برای زنان جامعه اسلامی تاکید کرد و اظهار داشت: امیدواریم بتوانیم رهروان خوبی برای اولیای الهی باشیم.
دکتر محمدعلی طالبی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به تلاش‌های دفتر امور بانوان و خانواده استانداری یزد در دستگاه‌های مختلف در حوزه بانوان بیان کرد: این فعالیت‌ها موجب تحولات بسیاری در این عرصه شده که نمونه بارز آن افرایش مشارکت‌های همه‌جانبه بانوان در عرصه‌های مختلف اجتماعی و فرهنگی است.
وی با بیان اینکه اعتقاد دولت یازدهم، ایجاد فرصت‌های برابر برای حضور زنان و مردان در جامعه است، اظهار امیدواری کرد که فعالیت مسئولان، بانوان را به جایگاه شایسته‌ای که در جامعه اسلامی مدنظر است، نزدیک کند.
مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری یزد نیز در این همایش اظهار داشت: حضرت فاطمه (س) نمونه‌ای از یک زن موفق در امور و مدیریت خانواده بودند که شایسته است زنان و دختران جامعه در ابعاد مختلف زندگی از حضرت زهرا (س) الگوبرداری کنند و سیره و رفتار این بانوی عظیم‌الشأن را در زندگی فردی و اجتماعی خود اجرا کنند.
دکتر فخرالسادات خامسی هامانه افزود: زن مسلمان ایرانی در تمام عرصه‌ها نقش‌آفرین و تأثیرگذار بوده و نام او همواره با صفات برجسته از قبیل ایمان و توکل به خداوند، شجاعت، صداقت، قناعت، ساده زیستی، مبارزه و ظلم‌ستیزی درخشیده است.
وی ادامه داد: از جمله این حضورها می‌توان به نقش زنان در پیروزی انقلاب اسلامی و ۸ سال دفاع مقدس اشاره کرد که امروز مادران، خواهران، همسران و دختران شهیدان، جانبازان، ایثارگران و آزادگان ایران اسلامی در سراسر ایران اسلامی افتخارآفرین هستند.
خامسی هامانه تصریح کرد: در انتخابات پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری و دهمین دوره مجلس شورای اسلامی در هفتم اسفندماه نیز حضور پرشور، غرورآفرین و ارزشمند بانوان در استان و کشور یکی از پرافتخارترین خاطرات سیاسی و فرهنگی را در افکار عمومی و ذهن‌های مردم به ثبت رساند.
در این مراسم که با برگزاری جشن و اجرای موسیقی همراه بود، از بانوان برگزیده استان یزد در حوزه‌های مختلف فرهنگی،‌ هنری، ورزشی، اقتصادی و اجتماعی با اهدای هدایا و لوح تقدیر، تجلیل شد.
شایان ذکر است دکتر بی‌بی فاطمه میرجلیلی استاد دانشکده شیمی و دکتر زلفا زینل‌پور استادیار دانشکده مهندسی برق دانشگاه یزد هستند.










  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا