گوش درد معمولا در بچه‌ها شایع است هر چند در فصل سرما بزرگسالان هم از این درد در امان نیستند. عفونت گوش و گوش درد بیشتر یک گوش را آزار می‌دهد اما حتی یک گوش هم کافیست تا روز آدم را خراب کند و دردش گاهی آنقدر غیر قابل تحمل می‌شود که واقعا هیچ قرص و دوایی آرامش نمی‌کند. کودکانی که عفونت گوش دارند ومدام با گوش درد دست به گریبانند همیشه حالت گیجی و عصبی دارند. آنها مدام گوش خود را می‌ماملند و از آنجا که همیشه گوش درد شب‌ها به سراغ آدم می آید شب ها بی خوابند و روزها عصبی و نا آرام. عوامل اصلی گوش درد از قرار زیر است:

جرم و چرک گوش، وجود یک جسم خارجی در گوش، گلودرد، درد دندان، عفونت سینوس ها، گرفتگی با آب یا کف شامپو و سرما وسوز شدید که وارد گوش شده.

اما اگر به دنبال یک درمان خانگی گوش درد و معجزه آسا هستید که برای همیشه از گوش درد فارغ شوید حتما این راه را امتحان کنید. این درمان گوش درد معروف است به جوراب نمک معجزه آسا. در واقع آنچه که شما احتیاج دارید یک جوراب کتان و نخی است و که با نمک دریایی پر شده و برای تسکین گوش درد استفاده می‌شود.


 

مواد لازم و طرز تهیه:

یک جوراب سفید کتان

نمک دریایی

خیلی مهم است که جوراب سفید باشد، زیرا جوراب‌های رنگی و یا جوراب‌هایی که پاشنه و پنجه‌اش رنگی است مواد رنگی در آنها اشتعال زا هستند و هنگامی که جوراب را روی حرارت و ماهیتابه داغ می‌شود ممکن است ذوب شوند. بنابراین به هیچ وجه ریسک نکنید و از جوراب کاملا سفید استفاده کنید. در مورد نمک ها هم باید دانه های درشت باشد تا به خارج از بافت جوراب نفوذ نکند، و باید نمک دریایی باشد.

اولین کاری که باید برای درمان خانگی گوش درد بکنید این است که نمک‌ها را داخل جوراب بریزید و خوب گره بزنید. اندازه‌اش باید با کف دست شما هماهنک باشد. بعد آن را به مدت ۵ تا ۱۰ دقیقه روی حرارت متوسط روی یک ماهیتابه تمیز داغ کنید. فقط مطمئن شوید که تمام قسمت‌های آن به صورت مساوی حرارت دیده‌اند. باید هر چند ثانیه آن را بردارید و تکان دهید تا کاملا نمک‌ها جابه جا شود. بعد از اینکه مطمئن شدید کاملا سرتاسر آن گرم شده است، و نه داغ که داست و گوش را بسوزاند روی گوشی که درد می‌کند بگذارید. مطمئن شوید که کل ناحیه گوش از فک تا انتها را پوشانده است. به مدت ۲۰ دقیقه بگذارید روی گوش بماند. این درمان طبیعی برای گوش درد را همیشه می‌توانید استفاده کنید و مطمئن باشید که بعد از مدتی برای شما هم تبدیل به جوراب جادویی می شود.

یادتان باشد این درمان خانگی گوش درد را تنها برای آرام کردن درد می‌توانید استفاده کنید و حتما برای یافتن علت گوش درد به پزشک مراجعه کنید.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا