گروه نمایش جامعه نابینایان استان یزد در سومین جشنواره تئاتر منطقه ای معلولین کویر که باحضور استانهای سیستان و بلوچستان، یزد، کرمان، خراسان رضوی و خراسان شمالی از 25 تا 28 بهمن در موسسه خیریه فتح المبین همدم و چند سالن تئاتر دیگر در مشهد برگزار گردید، مقام نخست را به دست آورد.

این جشنواره با پنج نمایش خیابانی، سیزده نمایش صحنه ای و دوازده نمایش کودک و در قسمت های طراحی لباس، پوستر و بروشور، موسیقی، نور، طراحی صحنه و بخش بازیگران زن و مرد در بخش های مختلف همچنین بازیگری همراه و نیز تئاتر عروسکی کودک و نوجوان برگزار شد که گروه نمایش جامعه نابینایان استان یزد با اجرای نمایش "اتوبوس در دست تعمیر است" به تهیه کنندگی مرکز خیریه سالمندان نشاط مهریز توانست مقام اول برترین نمایش را کسب و به جشنواره کشوری معلولین راه پیدا کند.

"نمایش اتوبوس در دست تعمیر است" با نویسندگی سعید شهریار و کارگردانی جعفردل دل و بازی سیدمحمد مدرسی زاده، سید محسن طباطبایی، رضا خاوری، مریم موبد و فاطمه پورناظمیان و تهیه کنندگی مرکز خیریه سالمندان نشاط مهریز تهیه و اجرا گردید.

اختتامیه این جشنواره نیز باحضور مسئولین کشوری و استانی و باحضور استادان برجسته تئاتر کشور از جمله دکترقطب الدین صادقی برگزار گردید.

شایان ذکر است پیش از این نخستین دوره این جشنواره در سال 91 در استان سیستان وبلوچستان و در سال 93 نیز در استان یزد برگزار شده بود و این دوره نیز در استان خراسان رضوی با سی نمایشنامه که از بین بیش از نود نمایشنامه ی ارسال شده مورد تایید داوران قرار گرفته بود، برگزار شد.











  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا