خبر های  تیرماه استانداری یزد

یزدفردا :با عرض معذرت از فردائیان محترم تعدادی از اخبار استانداری یزد را در یک خبر به دلیل تاخیر در زمان انتشار انها  بر می گردد به ...... تقدیم می گردد

تاكيد استاندار بر تشريح دوران دفاع مقدس براي جوانان

در گردهمايي راويان راهيان نور :تاكيد استاندار بر تشريح دوران دفاع مقدس براي جوانان
 
استاندار يزد از راويان دوران هشت سال دفاع مقدس خواست تا شرايط جنگ را به خوبي براي نسل جوان تشريح كنند.
محمدرضا فلاح‌زاده در جلسه راهيان نور با اشاره به دوران دفاع مقدس و نقش راويان در تشريح شرايط جنگ گفت: راويان دوران هشت سال دفاع مقدس بايد از علل و عوامل شروع جنگ به خوبي آگاه باشند و اين مسائل را براي مردم خصوصاً جوانان تشريح كنند.



 
استاندار يزد با اشاره به فرموده بنيانگذار جمهوري اسلامي ايران گفت: ايشان فرمودند جنگ اعتقادي ما با دشمنان شروع شده است و اين جنگ از آدم تا ختم زندگي ادامه دارد. وي افزود: اين مسائل بايد براي نسل جوان توضيح و تشريح گردد و دشمنان اعتقادي ما به خوبي به آنها شناسانده شود.
فلاح‌زاده با اشاره به جغرافياي جنگ گفت: جغرافياي جنگ نيز بايد به شكل مطلوب و مناسبي توضيح داده شود تا تجسم شرايط جنگ براي مخاطب راحت‌تر باشد.
وي با بيان اين كه جنگ از دو وجه برخوردار است افزود: وجه اول جنگ شامل مظلوميت‌ها، غربت‌ها و سختي هاست و وجه دوم آن رشادت‌ها، ايثارها، فداكاري و مجاهدت هاست كه بايد به هر دوجنبه آن به خوبي پرداخته شود.
فلاح‌زاده با بيان اين كه عشق به خدا در دوران جنگ  بايد به خوبي توضيح داده شود گفت: قلب رزمندگان اسلام در زمان جنگ، تبديل به عرش الهي شده و پر از محبت به هم‌ديگر، عشق به اعتقادات و
 
نماز بود.
استاندار يزد با اشاره به اين كه عمليات‌ها در زمان جنگ بر اساس يك طرح ريزي و اقدامات اطلاعاتي دقيق صورت مي‌پذيرفت: كار سازماندهي، جذب نيرو، كارهاي دشوار طرح ريزي واطلاعاتي دوران دفاع مقدس بايد توسط راويان جنگ براي ديگران بازگو شود تا همگان در جريان اين مسائل قرار گيرند.
وي در پايان ياد سردار رشيد اسلام شهيد قهاري را گرامي داشت. 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
برگزاري نشست مطبوعاتي اصحاب رسانه با استاندار يزد




برگزاري نشست مطبوعاتي اصحاب رسانه با استاندار يزد؛فلاح زاده عمده ترين فعاليت هاي فرهنگي استان را تشريح كرد

استاندار يزد در نشست مطبوعاتي با اصحاب رسانه مهم ترين اقدامات فرهنگي استان را ايجاد دانشگاه صنعتي، پارك علم و فنآوري، گنجينه آثار دفاع مقدس و قطعي شدن عمليات اجرايي كتابخانه مركزي عنوان كرد.



تشريح فعاليت‌هاي فرهنگي استان
محمدرضا فلاح زاده با تشريح اقدامات فرهنگي صورت گرفته در استان اظهار داشت: موافقت وزارت علوم به منظور ايجاد دانشگاه صنعتي جلب شده است و تحقق اين مهم مي‌تواند گامي اساسي براي استان صنعتي يزد باشد.
وي با اشاره به قطعي شدن عمليات اجرايي كتابخانه مركزي يزد گفت: در خصوص مسئله كتابخانه مركزي يزد كه حدود 12 سال معطل مانده بود، با پيگيري و جلسات متعددي كه با حضور وزارت مسكن و سازمان ميراث فرهنگي برگزار كرديم سرانجام طي صورتجلسه‌اي مقرر گرديد با تعديل ارتفاع اين كتابخانه، عمليات اجرايي آن آغاز شود، ضمن آن كه نماي اين كتابخانه نيز بر اساس معيارهاي بافت تاريخي ايجاد خواهد شد.
فلاح‌زاده با اشاره به پارك علم و فنآوري گفت: زمين پارك علم و فنآوري به طور قطعي واگذار شده است و پس از آماده شدن طرح، عمليات اجرايي آن آغاز خواهد شد. وي افزود: بي‌ترديد ايجاد پارك علم و فنآوري يزد مي تواند در بالابردن دانش صنعتي و دانش روز مردم تاثير مثبت داشته باشد.
استاندار يزد از اختصاص 7 ميليارد ريال بودجه به منظور احداث موزه و گنجينه آثار دفاع مقدس در استان يزد خبر داد و گفت: ايجاد اين مجموعه باارزش، مي تواند در جهت انتقال فرهنگ عاشورايي، ايثار، جهاد و شهادت اثر مثبت داشته باشد.
فلاح‌زاده با بيان اين كه اميدواريم بتوانيم شهر يزد را به عنوان شهر الكترونيك معرفي كرده و به تصويب برسانيم گفت: بايد تلاش شود با تكميل مطالعات در اين رابطه، اقدامات بعدي صورت پذيرد.
استاندار يزد به برگزاري جلسات با نخبگان قرآني، علمي، كارمندان جوان و ديدارهاي متعدد مردمي در سفر به مناطق محروم استان اشاره كرد و اظهار داشت: از همه روحانيون، اساتيد و اصحاب رسانه مي‌خواهيم با ارائه طرح‌ها و راهكارهاي مدون فرهنگي خود، ما را در پيشبرد و رشد بيشتر فرهنگي استان ياري دهند.
فلاح‌زاده از قطعي شدن زمين مجتمع بزرگ ورزشي يزد خبر داد و گفت: 126 هكتار زمين به اين مجتمع اختصاص يافته است و تحقق اين مسئله تاثير مستقيمي در جهت پيشگيري از آسيب هاي فرهنگي جامعه دارد.

جنگ اقتصادي دشمن شروع شده است
فلاح‌زاده در بخش ديگري از سخنان خود با بيان اين كه جنگ اقتصادي دشمن با ملت و دولت ايران شروع شده است گفت: دشمنان اسلام و انقلاب با كارشكني هاي خود و از طريق جنگ رواني قصد ضربه زدن به نظام اقتصادي كشور را دارند لذا بايد برنامه ويژه‌اي براي مقابله با اين توطئه‌ها انديشيده شود. فلاح‌زاده با بيان اين كه دشمن از جنگ نظامي و فرهنگي كاري از پيش نبرده و اينبار جنگ اقتصادي را در پيش گرفته است افزود: به لطف خدا در اين جبهه نيز با وحدت، خوداتكايي و ايستادگي همچون گذشته پيروز خواهيم شد. وي به نقش رسانه‌هاي گروهي در اين رابطه اشاره كرد و گفت: رسانه‌ها مي‌توانند با بالابردن دانش مردم و خنثي كردن جنگ رواني دشمن، نقش مهم و حياتي را در اين رابطه ايفا كنند.

تشكر از رياست جمهوري
فلاح زاده همچنين با تشكر از رياست جمهوري به دليل سفر به استان يزد و افتتاح اولين معدن تمام مكانيزه زغالسنگ، به عنوان يكي از غني ترين ذخاير معدني كشور، و كارخانه زغالشويي گفت: ذخيره معدني زغال سنگ طبس از پرورده 1 تا 6 ، بالاي يك ميليارد و 100 ميليون تن است كه با سرمايه گذاري بالغ بر 3 هزار ميليارد ريال به افتتاح رسيده و بيش از 1200 فرصت شغلي ايجاد كرده و قابليت افزايش تا 3000 نفر را دارد.

ارتقاء جايگاه صنعتي استان
استاندار يزد در قسمت ديگري از سخنان خود با اشاره به جايگاه صنعتي استان گفت: بر اساس آخرين ابلاغيه وزارت صنايع و معادن، رتبه صنعتي استان از 7 به 6 ارتقاء يافته است و اميدواريم با افتتاح چند پروژه بزرگ صنعتي ديگر در آينده نزديك به رتبه‌هاي بالاتر نيز دست پيدا كنيم. ضمن آن كه بر اساس اين ابلاغيه، استان يزد در خصوص شاخص‌هاي استاني نسبت به جمعيت، رتبه اول در كشور را به خود اختصاص داده است.

پيگيري مسئله آجر
استاندار يزد با بيان اين كه با كار كارشناسي، قيمت‌گذاري آجر صورت گرفته است گفت: كارگروهي‌هايي در حال بررسي مسائل پيرامون آجر در استان هستند و تلاش مي‌شود در اين رابطه، هم رعايت حال مصرف كننده و هم رعايت حال توليد كننده بشود.

رشد قيمت‌هاي جهاني
فلاح زاده با اشاره به مسئله گراني و تورم جهاني گفت: بر اساس آمار، قيمت‌هاي جهاني بين 40 تا 140 درصد رشد داشته و افزايش يافته كه اين مسئله مشكلاتي را ايجاد كرده است.

معرفي فرماندار يزد در آينده نزديك
وي با اشاره به اين كه فرماندار جديد يزد به مركز اعلام شده است افزود: اميدواريم پس از تاييد وزارت كشور، فرماندار جديد يزد به زودي معرفي شود.

پيگيري معوقات فرهنگيان
استاندار يزد با اشاره به حقوق و مزاياي معوق فرهنگيان گفت: پيگيري‌هايي صورت گرفته كه اميدواريم گشايشي در اين رابطه حاصل شود. وي از صبر و تحمل نيروهاي نجيب آموزش و پرورش در اين رابطه تشكر كرد.

تحقق 65 درصد از مصوبات سفر هيات دولت
وي از تحقق 65 درصد مصوبات سفر هيات دولت به استان يزد خبر داد و افزود: با وزارتخانه‌ها و دستگاه‌هاي مربوطه جلسات متعددي را برگزار كرده‌ايم كه اميدواريم در آينده شاهد تحقق كامل مصوبات باشيم.

تشريح فعاليت‌هاي عمراني و صنعتي استان
فلاح‌زاده همچنين با تشريح فعاليت هاي عمراني و صنعتي استان، از آماده شدن طرح آمايش خبر داد و افزود: استراتژي توسعه صنعتي و معدني، سند توسعه صادرات، سند اشتغال و استراتژي توسعه مناطق محروم نيز در دست پيگيري است كه اميدواريم در آينده نزديك به سرانجام مطلوبي برسد.
استاندار يزد به قطعي شدن زمين نمايشگاه صنعتي استان اشاره كرد و گفت: خوشبختانه پس از 14 سال اين خواسته صنعت گران حل شد كه گامي اساس در جهت رشد سرمايه‌گذاري و توليد به حساب مي‌آيد.
وي با اشاره به تصويب احداث 3 واحد پتروشيمي در سفر پر خير و بركت مقام معظم رهبري(مدظله‌العالي) به استان يزد گفت: اين اتفاق، اولين گام در جهت ورود صنعت انرژي به استان محسوب مي‌شود كه مجوزهاي اوليه در اين رابطه گرفته شده و اميدواريم با كمك مشاورين و تصويب نهايي طرح‌ها و صدور مجوز شروع كار، شاهد آغاز عمليات اجرايي باشيم.
استاندار يزد به اختصاص زمين به پايانه صادراتي استان اشاره كرد و گفت: به لطف خدا اين خواست چندين ساله استان نيز حل شد و مجوز هاي اوليه در اين خصوص صادر شده است.
وي با اشاره به گسترش صنعت فولاد در استان گفت: عمليات فولاد 800 هزار تني كه در سفر هيات دولت به تصويب رسيده بود، به مناقصه رفته و كار آغاز شده و عمليات فولاد ارفع و غدير نيز سرعت گرفته است. ضمن آن كه كارخانه گندوله‌سازي اردكان نيز مراحل نهايي خود را طي مي‌كندكه اميدواريم در آينده نزديك به بهره‌برداري برسد.
افتتاح باند دوم بزرگراه يزد ـ شيراز در دهه فجر
استاندار با بيان اين كه اميدواريم باند دوم بزرگراه يزد به شيراز در دهه فجر به اتمام برسد گفت:60 ميليارد ريال بودجه نيز در سال جاري به پروژه احداث جاده دو بانده يزد به بافق اختصاص يافت كه به زودي مناقصه آن برگزار و با تعيين پيمانكار، عمليات اجرايي آن شروع خواهدشد.

با همكاري مردم و مسئولين خشكسالي مديريت مي‌شود
فلاح زاده در بخش ديگري سخنان خود به مسئله خشكسالي اشاره كرد و با بيان اين كه استان‌هاي كشور از نظر خشكسالي به ترتيب به چهار گروه نرمال، كم آب، كم آب شديد و بحراني آبي تقسيم شده‌اند گفت: با تلاش‌هاي صورت گرفته، استان يزد كه پيش از اين در جمع استان‌هاي كم‌آب شديد قرار گرفته بود، در رديف استان‌هاي بحراني آبي قرار گرفت و براين اساس از تسهيلات ويژه‌اي كه به منظور جبران خسارات ناشي از خشكسالي در نظر گرفته شده، برخوردار خواهد شد. استاندار يزد به فعاليت‌هاي صورت گرفته براي مقابله با خشكسالي اخير اشاره كرد و گفت: تسريع در جهت تامين آب كشت گلخانه‌اي، گسترش آبياري نوين و تحت فشار، اختصاص بيش از 120 ميليارد ريال به بخش آب در استان، آغاز عمليات اجرايي آبرساني به برخي از شهرها و اختصاص بيش از 30 ميليارد ريال به منظور اصلاح شبكه آبي 17 شهر استان بخشي از فعاليت هايي است كه در اين رابطه صورت پذيرفته است. وي با بيان اين كه خشكسالي خسارات و مشكلات زيادي را به كشور و استان تحميل كرده است افزود: ملت ايران بحران هاي بسياري را با موفقيت پشت سر گذاشته است و انشاا. . با همكاري مردم و مسئولين، بحران خشكسالي امسال نيز با مديريت و تدبير كنترل خواهد شد.

وي با اشاره به كاهش توليد برق‌آبي كشور به علت خشكسالي اخير از تغيير ساعات اداري از اول تيرماه در استان خبر داد و اظهار داشت: مقرر شده دستگاه‌هاي اداري از ساعت 6:15 آغاز به كار كنند. وي افزود: اين تصميم به منظور رعايت حال مردم شريف و نجيب استان و كاهش قطعي برق منازل اتخاذ شده است چرا كه با شروع زودتر كار ادارات استان، در زمان پيك مصرف برق، فشار كمتري بر سيستم وارد مي‌آيد.

تشريح حوزه بنگاه‌هاي زودبازده و توليدي مادر
استاندار يزد بابيان اين كه در حوزه بنگاه‌هاي زودبازده و همچنين بنگاه‌هاي توليدي مادر و بزرگ طي سه سال اخير 895 مورد پروانه بهره برداري صادر گرديده است تصريح كرد: در همين مدت يازده هزار ميليارد و 620ميليون ريال در استان سرمايه گذاري صورت گرفته و بيش از17500 نفراشتغال ايجاد شده است. فلاح‌زاده با اشاره به اين كه در حوزه معدني نيز 81 فقره پروانه بهره‌برداري صادر شده است گفت: در همين رابطه، 420 ميليارد ريال در استان سرمايه گذاري صورت گرفته و بيش از1500 فرصت شغلي ايجاد شده است.

آغاز گازرساني به چند شهر در آينده نزديك
وي با اشاره به ديدار با مديرعامل شركت گاز ايران گفت: در اين جلسه مقرر شد عمليات گازرساني به شهرستانهاي بافق ، طبس، هرات خاتم، خضرآباد صدوق، نير تفت و مهردشت ابركوه به زودي آغاز شود تا بخش بيشتري از مردم استان از نعمت گاز بهره مند گردند.

تشريح نحوه كاهش قيمت گاز
فلاح‌زاده با بيان اين كه با پيگيري‌هاي مستمر استان يزد از جمع استان‌هاي معتدل، خارج و به جمع استان‌هاي سردسير درجه 3 پيوست ادامه داد: با اين اقدام، قيمت براي مصرف كنندگان گاز تا سقف 650 مترمكعب براساس قيمت مصوب كشوري لحاظ خواهد شد و مصرف كنندگان تنها نرخ پايه را مي‌پردازند، اين در حالي است كه پيش از اين، اين ميزان تا سقف 500 مترمكعب لحاظ مي‌شد. وي افزود: بر اين اساس، دهك‌هاي مصرفي بالاتر نيز به تناسب با كاهش‌هايي در قيمت محاسباتي روبرو شده‌اند. وي با بيان اين كه كشور ايران در دنيا دومين مصرف كننده گاز به حساب مي‌آيد خواستار صرفه‌جويي و فرهنگسازي در خصوص مصرف بهينه انرژي شد.

تعامل كامل با نمايندگان استان در مجلس
استاندار يزد با بيان اين كه با نمايندگان منتخب مردم در استان تعامل كاملي به منظور رفع و پيگيري مسائل استان وجود دارد گفت: طي جلسه‌اي با مجمع نمايندگان استان كه با حضور نماينده ولي فقيه و امام جمعه محترم يزد برگزار گرديد تعامل خوبي به منظور فراهم آوردن زمينه‌هاي پيشرفت روزافزون استان به وجود آمده است و اين جلسات ادامه پيدا خواهد كرد.

كليات مصوبات سفر رهبر معظم انقلاب(مدظله‌العالي)
استاندار يزد با اشاره به كليات مصوبات سفر مقام معظم رهبري(مدظله‌العالي) به استان گفت: كل بودجه قطعي اين سفر پر خير و بركت بيش از يكهزار ميليارد و 720 ميليون ريال و تسهيلات آن بالغ بر يكهزار ميليارد و 10 ميليون ريال مي باشد، همچنين بيش از 520 ميليارد ريال از بودجه اين سفر نيز به مناطق محروم اختصاص يافته است.

فلاح‌زاده در پايان از خدمات و اطلاع‌رساني اصحاب مطبوعات و رسانه ملي تقدير و تشكر كرد.


 
 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

استاندار يزد در ديدار با مسئولين سازمان تبليغات اسلامي:دشمني دشمنان، بر سر مسائل اعتقادي است

 

 

 

 

 

 

 

 

استاندار يزد در ديدار با مسئولين سازمان تبليغات اسلامي:دشمني دشمنان، بر سر مسائل اعتقادي است
 
استاندار يزد در محل سالن حميدياي استانداري يزد با مسئولين سازمان تبليغات اسلامي استان ديدار كرد.
محمدرضا فلاح زاده در اين ديدار ضمن گراميداشت سالگرد تشكيل سازمان تبليغات اسلامي به فرمان حضرت امام خميني(ره)، به جايگاه والا و مقدس روحانيت اشاره و اضافه كرد: تبليغ دين، بايد توسط دين شناسان صورت گيرد كه اين افراد را علما و روحانيت وارسته تربيت مي كنند.



استاندار يزد حمله كنندگان به نهاد مقدس روحانيت را جرياناتي انحرافي دانست و با اشاره به نيازهاي روحي انسانها گفت: روحانيت اطباء روح هستند و اين مسئله وظيفه سنگين روحانيون را بيش از گذشته مشخص مي سازد.
فلاح زاده با بيان اين كه شيوه هاي تبليغ و ترويج دين مختلف است افزود: اولين كار، اصلاح و محكم كردن پايه هاي اعتقادي انسانهاست. وي بابيان اين كه بايد دشمن و توطئه هايش را شناخت گفت: دشمنان جنگ اقتصادي خود را با مردم و دولت خدمتگزار شروع كرده اند و حتي به اوج رسانيده اند. لذا مبلغين بايد به خوبي از اين مسائل آگاه باشند و با اين جنگ رواني مقابله كنند.
فلاح زاده با بيان اين كه اصلي ترين دليل دشمني دشمنان، بر سر مسائل اعتقادي است، شناسايي جريانات انحرافي داخلي را متذكر شد و گفت: ريزش ها و رويش ها و خودي و غيرخودي ها هميشه در جريان تاريخ اسلام وجود داشته و انقلاب اسلامي ايران نيز از اين مسئله مستثني نبوده است.
استاندار يزد با اشاره به توصيه مقام معظم رهبري(مدظله العالي) نسبت به مطالعه و بازخواني وصيت نامه حضرت امام خميني(ره) گفت: بايد از طريق برپايي گردهمايي و سمينارها، زمينه تبيين و شناخت بيشتر وصيت نامه حضرت امام(ره) را فراهم آورد و دستگاه هاي فرهنگي، رسانه ها و اصحاب مطبوعات نيز مي توانند نقش مهمي را در اين راستا ايفا كنند. استاندار يزد توجه به نوآوري، خلاقيت و ابتكار را در سالي كه از سوي رهبر عظيم الشان انقلاب(مدظله العالي) به عنوان سال نوآوري و شكوفايي نامگذاري شده است، خواستار شد.
وي با اشاره به فرمايشات رهبر معظم انقلاب(مدظله العالي) ادامه داد: هر آنچه كه در رابطه با امور فرهنگي هزينه شود اسراف نيست و مديريت استان نيز همه تلاش خود را به منظور حمايت از جريانات اصيل فرهنگي و ترويج اسلام ناب به كار مي گيرد.
در ادامه اين جلسه، رئيس سازمان تبليغات اسلامي نيز با اشاره به تاسيس سازمان تبليغات اسلامي گفت: حضرت امام خميني(ره) بعد از پيروزي شكوهمند انقلاب اسلامي با توجه به نيازي كه به منظور ترويج و تعميق باورهاي ديني و اسلام ناب احساس مي شد دستور تاسيس اين سازمان را صادر فرمودند.
وي با بيان اين كه سازمان تبليغات اسلامي در طول 27 سالي كه از زمان تاسيسش مي گذرد خدمات و بركات بسياري را براي اسلام و انقلاب به همراه داشته است افزود: ساماندهي و حمايت از فعاليت هاي فرهنگي، حمايت از تشكل هاي ديني، حمايت از پايان نامه هاي دانشجويي در رابطه با مسائل مرتبط، سامان دهي امور مبلغين و هيات هاي مذهبي و استقرار روحاني در روستاهاي فاقد روحاني بخشي از فعاليت هايي است كه توسط سازمان تبليغات اسلامي صورت گرفته است. 
وي ساماندهي تبليغ و مبلغين اسلامي را يكي از اصلي ترين برنامه هاي سازمان برشمرد و ادامه داد: در اين راستا ضمن تقويت و اصلاح فعاليت هاي سنتي، تلاش شده است از ابزارهاي نوين نيز در اين رابطه بهره گيري شود.
 
 

استاندار يزد در جلسه انجمن كتابخانه هاي عمومي استان:كتاب، انسان ساز، توسعه گر و تكامل بخش است

 

 

 

 

 

استاندار يزد در جلسه انجمن كتابخانه هاي عمومي استان:كتاب، انسان ساز، توسعه گر و تكامل بخش است
 
جلسه انجمن كتابخانه هاي عمومي استان به رياست استاندار يزد و با حضور مديران دستگاه هاي مربوط در محل سالن حميدياي استانداري تشكيل شد.
 محمدرضا فلاح زاده در اين جلسه با بيان اين كه كتاب و كتابخواني در كشور ايران از جايگاه ويژه اي برخوردار است خواستار ترويج و گسترش فرهنگ كتابخواني در ميان مردم شد وگفت: كتاب ، تسكين دهنده روح و جسم انسانهاست و آموخته ها و دانش افراد را افزايش مي دهد.



استاندار يزد با بيان اين كه كتاب، بنيه و ريشه انسان را قوي و مستحكم مي سازد گفت: كتاب، انسان ساز، توسعه گر و تكامل بخش است.
وي با اشاره  به فرمايشات مقام معظم رهبري(مدظله العالي)  خاطرنشان كرد: بايد تفكرگرا و فكرگرا باشيم و اجازه ندهيم فرهنگ غلط حفظ گرايي جايگزين فرهنگ تفكرگرايي شود.
استاندار يزد با بيان اين كه فردي كه خود، در جستجوي تحقيق و مطالعه مي باشد به مانند چشمه جوشان است افزود: با بهره گيري از يك كار مطالعاتي بايد مردم را به سمت فرهنگ تفكرگرايي و كتابخواني سوق دهيم.
شايان ذكر است، در استان يزد بيش از 70 كتابخانه با بيش از 840 هزار جلد كتاب  وجود دارد كه از لحاظ تعداد كتاب در كشور رتبه دوم را به خود اختصاص داده است. كتابخانه هاي يزد بيش از 40 هزار عضو فعال و ماهانه بالغ بر 135 هزار مراجعه كننده دارد.     
 
ديدار جمعي از بانوان استان با نماينده ولي فقيه و امام جمعه يزد
در ديدار جمعي از بانوان استان با نماينده ولي فقيه و امام جمعه يزد؛ صدوقي، خواستار زمينه سازي حضور بيشتر بانوان در عرصه هاي مختلف اجتماعي شد
 
در آستانه فرا رسيدن سالروز ميلاد دخت نبي اكرم (ص)، حضرت فاطمه زهرا(س) و روز زن، جمعي از بانوان شاغل در ادارات و دستگاه هاي استان و نمايندگان تشكل هاي بانوان يزد طي نشستي با حجت الاسلام و المسلمين صدوقي، نماينده ولي فقيه و امام جمعه يزد ديدار كردند.
 نماينده ولي فقيه و امام جمعه يزد در اين نشست با تبريك ميلاد كوثر الهي و بانوي دو جهان، حضرت فاطمه زهرا (س)، از حجاب به عنوان زينت و سنگري براي زن نام بردو افزود: دين مبين اسلام بر حفظ جايگاه و حقوق زن در عرصه هاي مختلف اجتماعي تاكيد كرده است.


حجت الاسلام والمسلمين صدوقي اظهار داشت: بايد زمينه هاي حضور بيشتر زنان در عرصه هاي مختلف اجتماعي، اقتصادي و سياسي جامعه فراهم گردد.
وي با يادآوري همزماني سالروز ميلاد حضرت فاطمه زهرا (س) و امام خميني (ره) تصريح كرد: بنيانگذار جمهوري اسلامي نيز با تاكيد بر انجام فعاليت هاي سياسي و اجتماعي زنان ، انجام اين امور را يكي از تكاليف زنان در جامعه عنوان نموده اند.
نماينده ولي فقيه در استان به نقش مهم امام خميني (ره) در معرفي اسلام ناب اشاره كرد و افزود: قبل از انقلاب، حقوق زن در عرصه هاي مختلف پايمال مي شد اما امام (ره) با معرفي شخصيت و جايگاه والاي زن در اجتماع بسياري از پليدي هاي موجود در جامعه را پاك نمود.
وي همچنين گفت: زنان به عنوان مادراني فداكار با تربيت فرزنداني صالح، اثرگذاري زيادي در جامعه دارند.
نماينده ولي فقيه و امام جمعه يزد در بخش ديگري از سخنان خود با اشاره به آمار طلاق در جامعه گفت: بيشترين آمار طلاق در سالهاي آغازين ازدواج مشاهده مي شود كه اين امر ناشي از عدم شناخت كامل زن و مرد از يكديگر و كمرنگ شدن نقش پدر و مادر به عنوان مشاور فرزندان خود در امر ازدواج است.  
صدوقي خواستار ريشه يابي در خصوص بالا رفتن آمار طلاق در بين خانواده ها شد و گفت: الگو قرار دادن شيوه و روش ائمه در زندگي، آموزش هاي پيش از ازدواج، ابراز محبت و احترام متقابل زوجها در كاهش طلاق در بين خانواده ها موثر است.
مشاور استاندار و مديركل دفتر امور بانوان و خانواده استانداري يزد نيز در اين نشست با اشاره به نقش مهم زنان در تربيت فرزندان و آينده سازان جامعه گفت: در صورتي كه سلامت بانوان تامين شود سلامت جامعه را تامين كرده ايم.
"مريم عبدالحسين زاده" به آمار طلاق در بين زوج ها اشاره كرد و افزود: بيشتر آمار طلاق در بين زنان و مردان به ترتيب در سنين 20 تا 24 سال و 25 تا 29 سال است.
 وي برنامه ريزي در خصوص كاهش آسيب هاي اجتماعي، تشكيل دوره هاي آموزشي مهارتهاي پيش از ازدواج و مهارتهاي زندگي و مددكاري و مشاوره به بانوان از طريق فعال كردن كانونهاي مربوط به بانوان را از جمله اقدامات دفتر امور بانوان و خانواده استانداري عنوان كرد.
مديركل دفتر امور بانوان و خانواده استانداري گفت: متاسفانه در جامعه امروزي آنچه كه مورد نظر دين مبين اسلام در خصوص ارتباط زن و شوهر در كانون خانواده است كمتر مشاهده مي شود.
عبدالحسين زاده افزود: مسووليت آموزش خانواده ها در ارتباط با بهره گيري از خواسته هاي دين اسلام در كانون خانواده بر عهده روحانيت معزز است.
در اين نشست شهسواري، نماينده تشكل هاي بانوان استان يزد نيز گفت: در حال حاضر 70 كانون و تشكل غير دولتي زنان در سطح استان فعاليت دارند كه عمده ترين مشكل اين تشكلها نبود مكان مناسب براي انجام فعاليت¬هايشان است.
همچنين، دوستي شعار، نماينده بانوان شاغل در ادارات و دستگاه هاي استان به فقدان جايگاه زنان در سطوح عالي مديريتي اشاره كرد و خواستار توجه بيشتر مسوولان به اين امر شد. 
 
 

پيام تبريك استاندار يزد به مناسبت سالروز ولادت حضرت فاطمه الزهرا(س) و روز زن

پيام تبريك استاندار يزد به مناسبت سالروز ولادت حضرت فاطمه الزهرا(س) و روز زن
 
استاندار يزد به مناسبت فرا رسيدن سالروز ميلاد بانوي بزرگوار اسلام، حضرت فاطمه الزهرا(س) و روز زن پيامي صادر كرد.
 محمدرضا فلاح زاده در اين پيام آورده است:‌ سالروز ولادت بانوي بزرگوار اسلام، حضرت فاطمه الزهرا(س) كه از سوي بنيانگذار جمهوري اسلامي ايران، حضرت امام خميني(ره) به عنوان روز زن نامگذاري شده است نقطه عطفي در احياي فرهنگ فاطمي مي باشد.



روز ميلاد دخت گرانقدر رسول خدا، آنچنان عزيز و مبارك است كه آن رهبر فرزانه از آن به عنوان معجزات تاريخ و افتخارات عالم وجود ياد مي كنند و معنويات، جلوه‌هاي ملكوتي، الهي، جبروتي، ملكي و ناسوتي را در وجود ام الائمه و بانوي دوسرا، حضرت فاطمه الزهرا(س) مجتمع مي دانند. 
روز ميلاد انسانى که تمام ارزشهاى متعالى در وجود ملكوتي اش جلوه گر است به عنوان  روز زن، افتخاري بزرگ براي بانوان به شمار مي آيد تا با بهره گيري از شخصيت  والا و الهي حضرت فاطمه الزهرا(س) در تكامل و ارتقاي شخصيت خود اقدام نمايند.
مسئوليت خطير تربيت انسانها و نسل ها بر عهده زن به عنوان جلوه جمال الهى و کانون مهر و محبت و تجلى مهرورزى و صبورى گذاشته شده است و اين مسئله به خوبي نقش و جايگاه زنان را در تحكيم پايه هاي اجتماع و خانواده مبرهن مي سازد به نحوي كه به فرموده رهبر معظم انقلاب(مدظله العالي) عنصر اصلي تشكيل خانواده زن است. 
اينجانب ضمن تبريك سالروز ولادت حضرت فاطمه الزهرا(س) و روز زن، موفقيت روزافزون همگان به ويژه زنان پاكدامن و نجيب ايران اسلامي را در راه تربيت فرزنداني در شان اسلام و انقلاب، از درگاه خداي متعال مسئلت مي‌كنم.
 

معاون سياسي دفتر رياست جمهوري:دولت براي متحول كردن نظام اقتصادي كشور نيازمند حمايت مردم است

 
معاون سياسي دفتر رياست جمهوري:دولت براي متحول كردن نظام اقتصادي كشور نيازمند حمايت مردم است
 
معاون سياسي دفتر رياست جمهوري گفت: دولت در صدد متحول كردن نظام اقتصادي كشور است كه در اين راه به حمايت و همكاري همه جانبه مردم نياز دارد.
 "محمد فتح اللهي" در نشست تبيين عملكرد دولت نهم در سالن اجتماعات دفتر آموزش و پژوهش استانداري، عمر مفيد سياسي يك نسل را 30 سال دانست و افزود: وظيفه ما اين است تا با بررسي همه جانبه مسائل پس از پيروزي انقلاب اسلامي به جبران كاستي ها بپردازيم.


وي يكي از مهمترين مشكلات ايران كه در تمامي دولتهاي قبلي وجود داشته و تاكنون نيز حل نشده، مسايل بنيادين اقتصادي عنوان كرد و افزود: بايد در نظام هاي بانكي، بودجه ريزي و پرداخت يارانه ها تغييرات اساسي بوجود آوريم كه رفع اين مشكلات تنها با عزم ملي امكانپذير خواهد بود كه اين امر آزموني بزرگ براي وحدت ملت و دولت به شمار مي آيد.
وي تصريح كرد: بي شك اگر مردم وارد صحنه نشوند و دولت خدمتگزار خود را ياري نرسانند در متحول كردن نظام اقتصادي كشور موفق نخواهيم شد.
معاون دفتر رياست جمهوري در بخش ديگري از سخنان خود به مشكلاتي كه از سوي دشمنان داخلي و خارجي براي دولت و ملت ايران بوجود آمده اشاره كرد و افزود: برخي افراد مانع از اين امر مي شوند تا نسل انقلاب را به نسل جديد تحويل دهيم زيرا وقوع چنين امري منافع آنها را به خطر مي اندازد.
فتح اللهي افزود: نزديكي فرهنگ حكومتي دولت و مردم كه يكي از مشخصه هاي آن سفرهاي استاني هيات دولت به مناطق مختلف كشور است باعث شده مردم به ريزه كاريهاي تصميمات دولت نيز آگاهي كاملي داشته باشند.
 وي همچنين با تبريك سالروز ميلاد بانوي دو عالم، حضرت فاطمه زهرا (س) و روز زن، به وضعيت سياسي قبل و پس از رحلت پيامبر اكرم (ص) و نقش مهم صديقه طاهره، حضرت فاطمه زهرا (س) اشاره و اضافه
كرد:تغيير نام شهر يثرب به مدينه النبي يكي از اقدامات مهم جامعه اسلامي در آن زمان بود كه با درايت حضرت فاطمه زهرا (س) شكل گرفت.
وي اظهار داشت: نظام سياسي نبوي در آن زمان بر پايه سه اصل معرفت شناسانه و عقلاني، عبادت خداوند و اخلاق فاضله استوار شد كه تا كنون نيز به اين اصول پايبند هستيم.
وي همچنين به همزماني ميلاد حضرت فاطمه زهرا (س) و امام خميني (ره) اشاره و اضافه كرد: امام (ره) و مقام معظم رهبري (مدظله العالي) هميشه دولت و مردم را دو اصل جدانشدني نظام مقدس جمهوري اسلامي عنوان كرده اند و دولت نهم نيز به اين امر كاملا وافق است.
 
نشست شوراي اسلامي استان يزد
 
نشست شوراي اسلامي استان يزد برگزار شد؛انتقاد رييس شوراي اسلامي استان از جدي نگرفتن مصوبات شوراها توسط برخي مسئولان
 
نشست شوراي اسلامي استان يزد با حضور نمايندگان شوراي اسلامي شهرستانها در استانداري يزد برگزار شد.
به گزارش روابط عمومي استانداري يزد، رئيس شوراي اسلامي استان در اين نشست روشن نبودن اختيارات قانوني شوراها را  يكي از مهمترين مشكلات و موانع اين شوراها دانست و از جدي نگرفتن مصوبات شوراها  توسط برخي مسئولان  انتقاد كرد.


محمد فقيه خراساني با تبريك فرارسيدن سالروز ولادت حضرت فاطمه زهرا(س)، افزود: با اجراي مصوبات قانوني شوراها توقعات مردم نيز برآورده خواهد شد.
وي اولويت سالجاري شوراي اسلامي استان را برگزاري مداوم نشست هاي شوراي استان و شهرستانها عنوان كرد.
رئيس شوراي اسلامي استان همچنين از واگذاري مكان و تجهيزات اداري مناسب توسط فرمانداريها به شوراي اسلامي شهرستانها و استان خبرداد.
در پايان نشست، اعضاي شوراي اسلامي استان، نمايندگان اين شورا در نهادها و دستگاه هاي اجرايي استان را براي پيگيري امورات مربوط به شوراها انتخاب كردند.
 
به مناسبت ولادت حضرت فاطمه زهرا (س) و روز زن؛همايش ''فرشته انس'' در يزد برگزار شد
 
 
به مناسبت ولادت حضرت فاطمه زهرا (س) و روز زن؛همايش "فرشته انس" در يزد برگزار شد

به مناسبت فرارسيدن سالروز ولادت دخت نبي اكرم (ص)، حضرت فاطمه زهرا (س) و روز زن، همايش "فرشته انس" با حضور بيش از 250 نفر از اقشار مختلف بانوان استان در سالن هلال احمر يزد برگزار شد.
نماينده مردم تهران، ‌ري، شميرانات و اسلامشهر در مجلس شوراي اسلامي در اين همايش با تبريك سالروز ولادت حضرت فاطمه زهرا(س)، اظهار داشت: آن حضرت بنا بر فرموده پدر بزرگوارشان الگوي زنان دو عالم، انساني به تمام معنا و زني به معناي كامل است.



"فاطمه آليا" با اشاره به اينكه هدف مكتب اسلام تربيت انسان و ارائه انساني عارف و كامل به خداوند است،‌ يكي از ويژگي‌هاي بارز حضرت زهرا (س) كه قابل الگوبرداري و دست يافتني است را لذت عشق‌ورزي به خداوند متعال عنوان كرد.
وي بهترين و آرامش¬بخش ترين لحظات هر انسان را لحظه‌ خلوت با خداوند متعال و راز و نياز با قادر متعال ذكر كرد و افزود: انسان زماني مي‌تواند وظايف اجتماعي، فردي و خانوادگي¬اش را به خوبي انجام دهد كه آرامش داشته باشد.
وي خواستار الگوگيري خانواده ها از شيوه زندگي ائمه و معصومين (عليهم السلام) شد و گفت: ‌حضرت زهرا(س) كه به ساده‌زيستي شهرت دارند، براي اين كه زندگي با نشاطي داشته باشند نقش پدر را در ميان فرزندان بسيار مهم مي دانستند و اين نقش را پررنگ مي كردند.
اين كارشناس علوم سياسي اظهار داشت: بايد ‌اعتماد به نفس، مسئوليت پذيري، جامعه‌پذيري و مشاركت سياسي را از كودكي به خصوص در ميان فرزندانمان به وجود آوريم تا آينده آنها را تضمين كنيم.
رئيس فراكسيون زنان مجلس شوراي اسلامي در خصوص اين كه ديه زن نصف مرد است اظهار داشت: مسائل حقوقي و قانوني ايران مبتني بر فقه اسلام است و در تمام موارد بايد به فقه اسلامي و متخصصين مراجعه شود نه اينكه تحت تاثير نظام‌هاي بين‌المللي قرار بگيريم.
مشاور استاندار و مدير كل دفتر امور بانوان و خانواده استانداري يزد نيز در اين همايش ضمن تبريك ولادت بانوي دو عالم، حضرت فاطمه زهرا (س) و روز زن، گفت: بنا به فرمايش امام خميني (ره)، حضرت فاطمه (س) پس از رحلت پيامبر (ص) تنها كسي بود كه مستقيما با جبرئيل سخن مي‌گفت و حضرت علي (ع) كاتب اين جلسات بودند.
عبدالحسين زاده با اشاره به اينكه حضرت فاطمه (س) يك زن به معناي آنچه اسلام مي خواهد بودند خاطر نشان كرد:‌ آن حضرت در تمام عرصه‌هايي كه وارد شدند، بهترين الگو محسوب شدند.
وي يكي از مسائل مورد توجه دفتر امور بانوان استانداري را ارتقاي سلامت اجتماعي بانوان در سالجاري ذكر كرد و گفت: در اين راستا در جهت كاهش آسيب‌هاي اجتماعي از جمله طلاق ، قدم بر مي داريم تا انتخاب‌هاي درست صورت گيرد.
 
 
پيام استاندار يزد به مناسبت سالروز شهادت آيت ا... بهشتي و هفتاد و دوتن از ياران باوفايش و شهادت سومين شهيد محراب آيت ا... صدوقي
 
پيام استاندار يزد به مناسبت سالروز شهادت آيت ا... بهشتي و هفتاد و دوتن از ياران باوفايش و شهادت سومين شهيد محراب آيت ا... صدوقي
 
استاندار يزد به مناسبت سالروز شهادت آيت ا... بهشتي و هفتاد و دو تن از ياران باوفايش و شهادت سومين شهيد محراب آيت ا... صدوقي پيامي صادر كرد.
  محمدرضا فلاح زاده در اين پيام آورده است: شهيدان زنده‌اند و خون آنان در شريان جامعه، بيداري، حيات و سازندگي را به ارمغان مي‌آورد و عزت و آزادگي ما همه مرهون آن عزيزان است.


تيرماه هر سال، يادآور پرواز ملكوتي عزيزترين شهيدان اين امت، شهيد مظلوم بهشتي و هفتاد و دو تن از ياران با وفايش و سومين شهيد محراب آيت ا... صدوقي است. انقلاب شكوهمند اسلامي ايران بارقه اي درخشان از انقلاب بزرگ كربلا بود، فرهنگ ما با فرهنگ عاشورا عجين شده و حماسه، ايثار و شهادتي كه در عنفوان پيروزي انقلاب اسلامي به برگ و بار نشست، ريشه در عمق باورهاي عاشورايي داشت و پايداري و پاسداري و دوري جستن از ذلت، يادگار سبزي بود كه سرور و سالار شهيدان عالم به ما آموخت. اگر قرار بر سازش و تسليم مردان بزرگ در برابر فشار و ستم دشمنان بود امروز هيچ نشاني از حقيقت و مردانگي در صفحه تاريخ يافت نمي‌شد. حادثه‌هاي هفتم و يازدهم تيرماه در به شهادت رسانيدن بزرگاني چون بهشتي و صدوقي ريشه در به بن بست رسيدن خط نفاق و التقاط داشت و نه تنها شعله‌هاي انقلاب اسلامي ايران را به خاموشي نكشاند كه جوشش ايمان، صبر، صلابت و استقامت را ميان امت شهيد پرور ايران اسلامي بيشتر كرد.
اينجانب ضمن گراميداشت ياد و خاطره شهيد بهشتي و هفتاد و دو تن از يارانش و سومين شهيد محراب آيت‌ا... صدوقي از آحاد مردم شهيدپرور استان دعوت مي‌نمايم با حضور در مجالس بزرگداشت ياد و خاطره اين شهيدان والا مقام، بار ديگر با آرمانهاي بلند بنيانگذار جمهوري اسلامي ايران، حضرت امام خميني (ره) و شهداي گرانقدر اسلام و انقلاب تجديد ميثاق نماييم. موفقيت همگان را از درگاه خداوند متعال مسئلت مي‌كنم.
 
ديدار استاندار يزد با پرسنل زن شاغل در استانداري
 
ديدار استاندار يزد با پرسنل زن شاغل در استانداري

یزدفردا:استاندار يزد به مناسبت روز زن، با بانوان شاغل در نهاد استانداري در محل سالن حميديا ديدار و گفتگو كرد.
محمد رضا فلاح زاده در اين ديدار با گراميداشت ولادت حضرت فاطمه الزهرا(س) و روز زن موفقيت علما و دانشمندان و مردان بزرگ را مرهون تلاش و فداركاري‌هاي همسرانشان دانست.
استاندار يزد در ادامه اين جلسه به ارائه گزارشي از وضعيت فرهنگي، صنعتي، عمراني و الكترونيكي استان پرداخت.
شايان ذكر است، بانوان شركت كننده در اين جلسه به ارائه ديدگاه‌ها و نقطه نظرات خود پرداختند.
 
پيام تشكر استاندار يزد از رئيس جمهور به دليل سفر به استان يزد
 
پيام تشكر استاندار يزد از رئيس جمهور به دليل سفر به استان يزد
 
یزدفردا:استاندار يزد با ارسال پيامي به محمود احمدي نژاد، رئيس جمهوري اسلامي ايران، از حضور او و هيات همراه در استان به منظور شركت در مراسم افتتاح اولين معدن تمام مكانيزه زغال سنگ كشور قدرداني كرد.
محمدرضا فلاح زاده در اين پيام خطاب به رئيس جمهور آورده است: مردمان سخت كوش، متدين و انقلابي شهرستان طبس، با قدمت و سابقه درخشان در تاريخ ايران، 28 خردادماه 1387 را هرگز فراموش نخواهند كرد. 28 خردادماه امسال براي مردمان خطه كويري طبس، روزي عزيز است كه در تاريخچه عزت، آباداني و خوداتكايي ميهن اسلامي ماندگار خواهد شد.


حضور حضرتعالي كه با دستان پرتوان خود با افتتاح اولين معدن تمام مكانيزه زغالسنگ و كارخانه زغالشويي كشور بار ديگر توان و عزم راسخ ملت را در راه پيشرفت و توسعه كشور بر اساس عدالت  به تصوير كشيديد، موجبات دلگرمي مردم استان را فراهم آورد. متخصصان متعهد و كارگران پرتلاش بخش صنعت كشور بارديگر ثابت كردند اگر بخواهيم مي توانيم كارهاي بزرگي را خلق كنيم و شعار «مي شود و مي توانيم» را در عمل به اجرا درآوريم.
بي ترديد حضور سبز جنابعالي و هيات همراه، طراوت و اميد را به مردم كويرنشين هديه كرد و فصل تازه اي را در آباداني ديار قنوت، قنات و قناعت گشود.
اينجانب بر خود لازم دانستم از عنايت و توجه حضرتعالي، وزير محترم صنايع و معدن و هيات همراه در سفر به استان يزد و افتتاح يكي از عظيم ترين پروژه هاي صنعتي كشور تقدير و تشكر كنم. موفقيت روزافزونتان را از درگاه خداوند متعال مسئلت مي نمايم.
استاندار يزد در جلسه توديع و معارفه مديركل اداره تعاون تاكيد كرد:استفاده از توانمندي سرمايه گذاران در راستاي توليد ثروت و كارآفريني

 

استاندار يزد در جلسه توديع و معارفه مديركل اداره تعاون تاكيد كرد:استفاده از توانمندي سرمايه گذاران در راستاي توليد ثروت و كارآفريني
 
یزدفردا:با حضور استاندار يزد، قائم مقام وزير تعاون در امور استانها و جمعي از مسئولين كشوري و استاني جلسه توديع و معارفه مديركل اداره تعاون برگزار شد.
محمدرضا فلاح زاده در اين مراسم با اشاره به اين كه انقلاب شكوهمند اسلامي ايران تا كنون  سه گام اساسي و بلند را برداشته است گفت:گام اول در جهت آزادي اجتماعي و توسعه سياسي و تحقق حكومت حضرت حق بود كه با پيروزي انقلاب اسلامي محقق گرديد. وي گام دوم را امنيت پايدار ايجاد شده پس از هشت سال دفاع مقدس دانست و افزود: دوران هشت سال دفاع مقدس كه با رشادت ها ومجاهدتهاي شهيدان، جانبازان، آزادگان و رزمندگان اسلام همراه بود امنيتي پايدار را به ارمغان آورده كه امروز شاهد آن هستيم. فلاح زاده با اشاره به تهديدات جديد استكبار جهاني اظهار داشت: بي ترديد تهديدها و عربده كشي  زورگويان كه به سركردگي آمريكا صورت مي پذيرد همچون گذشته راه به جايي نخواهد برد.



وي گام سوم را گام خدمت رساني عنوان كرد و ادامه داد: در رابطه با خدمت رساني به مردم و ميهن اسلامي خصوصا در اين دولت كه شعار عدالت گستري را سرلوحه كار خود قرار داده اقدامات موثر و بزرگي صورت پذيرفته است.
فلاح زاده با اشاره به فرمايشات مقام معظم رهبري(مدظله العالي) سرمايه گذاري، كارآفريني و توليد ثروت در كشور را كاري پرثواب و همراه با خير و بركت برشمرد و ادامه داد: بايد تلاش خود را به كار گيريم تا از همه توانمندي سرمايه گذاران بخش خصوصي در راستاي توسعه كشور، توليد ثروت و كارآفريني بهره برداري مناسب صورت پذيرد. وي با تاكيد بر شعار عدالت محوري دولت نهم گفت: بايد زمينه را براي حضور مردم در عرصه  هاي مختلف فراهم آورد. وي با اشاره به ابلاغ اصل 44 قانون اساسي از سوي مقام معظم رهبري عنوان كرد: در اين اصل توجه ويژه اي به بخش تعاون در كنار بخش هاي دولتي شده و اين بخش سهم عمده اي را به خود اختصاص داده است. استاندار يزد با بيان اين كه ايجاد قنات ها، فعاليت در بخش كشاورزي و حفر چاه ها، خود به مفهوم كار تعاون و جمعي است به فعاليت تعاوني هاي مسكن و انبوه سازان اشاره كرد و افزود: از مزيت تعاوني هاي مسكن توجه ويژه به خانه دار نمودن مردم است و كمتر به سودآوري توجه مي شود. وي خواهان گسترش فرهنگ تعاوني ها در بخش صنعت شد. فلاح زاده با اشاره به فعاليت هاي صورت گرفته در بخش تعاون در استان اظهار داشت: ايجاد بيش از 4000 تعاوني با بالغ بر 328 هزار نفر عضو، 150 تعاوني مسكن با بيش از 24 هزار عضو و ايجاد 10 شركت تعاوني سهام عدالت با بيش از 54 هزار نفر عضو بخشي از فعاليت هايي بوده كه در استان صورت پذيرفته كه جاي تقدير وتشكر دارد. وي با قدرداني از فعالان در عرصه تعاون، از محمد پناه، مديركل سابق اداره كل تعاون يزد به عنوان انساني متدين، متعهد و ولايت مدار ياد كرد و با قدرداني از خدمات وي، براي  فلاح زاده، مديركل جديد، آرزوي توفيق كرد.
در ادامه اين مراسم، سيد علي علوي، قائم مقام وزير تعاون با اشاره به گام هاي اساسي كه در  سال هاي اخير در بخش تعاون برداشته شده است گفت: تا دو سال قبل آمار دقيقي از سرشماري يا تعداد تعاوني ها در كشور موجود نبود كه در سال 85 پايه كار ريخته شد و در سال 86 كار سرشماري صورت گرفت و ابعاد مختلف آماري اين بخش مشخص شد. علوي با بيان اين كه اين سرشماري نشان داد حدود 33 درصد از جمعيت كشور عضو تعاوني هستند ادامه داد: براساس برنامه ريزي هاي صورت گرفته تلاش مي شود تا اين تعداد عضو به 40 درصد افزايش يابد. قائم مقام وزير تعاون ادامه داد: در همين رابطه بازنگري در قانون تعاون و توسعه اين بخش الزامي به نظر مي رسيد كه با توجه به تدوين اصل 44 قانون اساسي ، بسياري از اين بازنگري ها با ابلاغ مقام معظم رهبري(مدظله العالي) عملي و اجرايي شد. وي اجازه سرمايه گذاري، برقراري تشويق ها، ايجاد بانك تعاون با بيش از 5 هزار ميليارد ريال سرمايه گذاري دولت و صندوق ضمانت بخش تعاون را از جمله ثمرات اجراي اصل 44 قانون اساسي برشمرد.

وزير بهداشت در سفر به استان يزد عنوان كرد:اميد به زندگي در كشور به 74 سال افزايش يافته است

وزير بهداشت در سفر به استان يزد عنوان كرد:اميد به زندگي در كشور به 74 سال افزايش يافته است

یزدفردا:وزير بهداشت، درمان و آموزش پزشكي، با سفر يك روزه به استان يزد از طرح هاي در دست ساخت دانشگاه يزد و دانشگاه علوم پزشكي بازديد كرد.
كامران باقري لنكراني در آغاز سفرش به همراه نماينده ولي فقيه در استان و امام جمعه يزد، استاندار يزد و جمعي از مسئولان كشوري با حضور بر تربت پاك سومين شهيد محراب، به مقام والاي شهيد آيت ا.. صدوقي اداي احترام و با آرمان هاي آن شهيد گرانقدر و شهداي انقلاب اسلامي تجديد پيمان كردند.



وزير بهداشت، درمان و آموزش پزشكي سپس در جمع اعضاي هيات امناي دانشگاه علوم پزشكي حضور يافت. لنكراني در اين جلسه با تاكيد بر معرفي بيش از پيش شخصيت والاي آيت ا... شهيد صدوقي به نسل جوان، از شهيد صدوقي به عنوان دلسوز ترين ياران انقلاب و اسلام ياد كرد و گفت:آن شهيد عزيز نقش بسزايي در پيروزي انقلاب اسلامي و موفقيت هاي آن داشته است.
نماينده ولي فقيه و امام جمعه يزد نيز در اين جلسه با اشاره به شخصيت و جايگاه شهيد صدوقي گفت: ولايت مداري از ويژگي هاي بارز آن شهيد بود. وي با بيان خاطراتي از آيت ا... شهيد صدوقي، پاسداري از آرمان شهيدان و دستاوردهاي انقلاب اسلامي ايران را ضروري دانست.
حجت الاسلام و المسلمين صدوقي در پايان خواستار كاهش تعرفه هاي درمان و هزينه هاي پزشكي شد.
در ادامه، وزير بهداشت از طرح هاي در دست ساخت دانشگاه يزد و دانشگاه علوم پزشكي بازديد كرد و از نزديك در جريان نيازها و مشكلات پيرامون اين پروژه ها قرار گرفت.
لنكراني سپس در گفتگو با خبرنگاران با بيان اين كه ميانگين سني مرگ و مير در كشور تا دو سال گذشته 71 سال بود گفت: خوشبختانه با تلاش هايي كه صورت گرفت اين ميزان امسال به 74 سال رسيده است.
وي كاهش مصرف روغن جامد از 85 درصد به 55 درصد در دو سال گذشته را از اقدامات اين وزارتخانه عنوان كرد و افزود: با اجراي اين سياست، 40 درصد از بيماري هاي قلبي و عروقي در كشور كاهش يافته است.
وي با تشريح برنامه هاي اين سازمان براي مراقبت از نوزادان به منظور افزايش اميد به زندگي گفت: يكي از مشكلات عمده در بخش بهداشت، مرگ و مير نوزادان است، لذا براي حفاظت از نسل جوان كشور، برنامه هايي در اين رابطه از سوي مديريت بهداشت كشور اعمال شد كه از آن جمله مي توان به پيگيري چرخه مراقبت از نوزادان پر خطر اشاره كرد. وزير بهداشت ادامه داد: خوشبختانه با اعمال اين برنامه ها در استان يزد،20 درصد از مرگ و مير لحظات ابتدايي تولد كاهش يافته است.
لنكراني يكي ديگر از چالش هاي پيش روي بخش بهداشت و درمان را مرگ و مير ناشي از حوادث ترافيكي عنوان كرد و اظهار داشت: همكاري بين بخشي بزرگي با حضور نزديك به 35 ارگان در اين بخش رخ داده است . وي در پايان از كاهش 15 درصدي تلفات جاده اي در كشور در سال گذشته خبر داد.
شايان ذكر است، باقري لنكراني در پايان سفر يك روزه اش به استان با بدرقه استاندار، يزد را به مقصد تهران ترك كرد.

پيام تسليت استاندار يزد؛ خطاب به حجت الاسلام و المسلمين سليماني، امام جمعه بافق

استاندار يزد به مناسبت درگذشت جمعي از زائران حرم حضرت زينب(س) خطاب به حجت الاسلام و المسلمين سليماني، امام جمعه بافق پيام تسليتي صادر كرد.
 
 یزدفردا:محمدرضا فلاح زاده در اين پيام آورده است:خبر بسيار دردناك واژگون شدن اتوبوس زائران مشتاق و مخلص شهرستان بافق در مسير سفر به سوريه كه منجر به رحلت و مجروح شدن تعدادي از عزيزان هم استاني ما شد، موجب تاسف و تاثر عميق اينجانب گرديد.



داغ اين شيفتگان عقيلة بني هاشم كه از سرزمين آفتاب، نخل و ولايت در مهاجرتي عاشقانه و سفري الي الله دچار حادثه شده و به ديدار حق نائل گشتند براي همه ما تحمل ناپذير و براي بافق، جگرگداز و استخوان سوز است.
عزيزاني كه به قصد زيارت حرم مطهر حضرت زينب كبري(س) ترك ديار كرده و دچار اين حادثه جانگذار گرديدند انشاا... بر سر سفره عنايت و رأفت ويژه آن بانوي بزرگوار اسلام از سعادت ابدي برخوردار خواهند شد و با توجه خاص حضرت زينب(س) مجروحين حادثه شفا و عافيت كامل خواهند يافت.
اينجانب ضمن تسليت اين فاجعه جانسوز به پيشگاه حضرت ثامن الحجج (ع)، مقام معظم رهبري(مدظله العالي) و حضرتعالي، براي خانواده هاي داغدار قربانيان صبري جميل و اجري جزيل و  براي مجروحان و مصدومان اين حادثه شفاي عاجل آرزو مي كنم.

استاندار يزد در مراسم بزرگداشت روز صنعت و معدن با تاكيد بر توسعه همه جانبه:ماندگاري و دوام استان در گرو توجه به بخش صنعت است

استاندار يزد در مراسم بزرگداشت روز صنعت و معدن با تاكيد بر توسعه همه جانبه:ماندگاري و دوام استان در گرو توجه به بخش صنعت است
 
یزدفردا:استاندار يزد با تاكيد بر توسعه همه جانبه، ماندگاري و دوام استان را در گرو توجه به بخش صنعت عنوان كرد.
محمدرضا فلاح زاده در مراسم بزرگداشت روز صنعت و معدن با اشاره به ادبيات حضرت امام(ره) قبل از آغاز جنگ تحميلي افزود: امام(ره) قبل از آغاز جنگ بر سازندگي و خدمت رساني به مردم و مستضعفين تاكيد داشتند كه اين مسئله در سخنان ايشان مبرهن است، اما با آغاز جنگ هشت ساله تحميلي، ادبيات ايشان به دفاع از ميهن اسلامي و پايداري و استقامت در برابر دشمنان قسم خورده تبديل شد و دوباره پس از پايان جنگ، ايشان بر بازسازي و رونق كشور تاكيد داشتند.



استاندار يزد با بيان اين كه جنگ اقتصادي دشمنان با مردم و ملت ايران آغاز شده است افزود: دشمنان در قدم اول يك اردوگاه تمام عيار نظامي را در هشت سال دفاع مقدس بر عليه نظام جمهوري اسلامي ايران ايجاد كردند و در گام دوم يك اردوگاه تمام عيار فرهنگي را در برابر ملت ايران فراهم نمودند و امروز نيز يك اردوگاه گسترده اقتصادي را در مقابل مردم شريف ايران اسلامي بر پا كرده اند، اما همان گونه كه در دو گام اول با شكست مواجه گرديدند در اين گام نيز با اعتماد به نفس و خوداتكايي امت اسلامي راه به جايي نخواهند برد.
فلاح زاده با تاكيد بر توسعه همه جانبه و توجه به همه بخش ها، ماندگاري و دوام استان را در گرو توجه به بخش صنعت عنوان كرد و  به تشريح فعاليت هاي صنعتي استان پرداخت و گفت: استراتژي توسعه صنعتي و معدني، سند توسعه صادرات، سند اشتغال و استراتژي توسعه مناطق محروم در دست پيگيري مي باشد اين در حالي است كه تدوين طرح آمايش استان تقريبا به پايان رسيده است.
استاندار يزد اختصاص زمين به پايانه صادراتي، احداث نمايشگاه تجاري بين المللي، پارك و كريدور علم و ‌فناوري و توسعه صنعت فولاد را از عمده فعاليت هاي صنعتي استان برشمرد و با اشاره به تصويب احداث 3 واحد پتروشيمي در سفر پر خير و بركت مقام معظم رهبري(مدظله‌العالي) به استان يزد گفت: اين اتفاق، اولين گام در جهت ورود صنعت انرژي به استان محسوب مي‌شود كه مجوزهاي اوليه در اين رابطه گرفته شده و اميدواريم با كمك مشاورين و تصويب نهايي طرح‌ها و صدور مجوز شروع كار، شاهد آغاز عمليات اجرايي باشيم.
وي بابيان اين كه در حوزه بنگاه‌هاي زودبازده و همچنين بنگاه‌هاي توليدي مادر و بزرگ طي سه سال اخير 895 مورد پروانه بهره برداري صادر گرديده است اظهار داشت: در همين مدت يازده هزار ميليارد و 620ميليون ريال در استان سرمايه گذاري صورت گرفته و بيش از17500 نفراشتغال ايجاد شده است. فلاح‌زاده با اشاره به اين كه در حوزه معدني نيز 81 فقره پروانه بهره‌برداري صادر شده است گفت: در همين رابطه، 420 ميليارد ريال در استان سرمايه گذاري صورت گرفته و بيش از1500 فرصت شغلي ايجاد شده است.
استاندار يزد در قسمت ديگري از سخنان خود با اشاره به جايگاه صنعتي استان گفت: بر اساس آخرين ابلاغيه وزارت صنايع و معادن، رتبه صنعتي استان از 7 به 6 ارتقاء يافته و اين در حالي است كه استان يزد در خصوص شاخص‌هاي استاني نسبت به جمعيت، رتبه اول در كشور را به خود اختصاص داده است. وي ابراز اميدواري كرد با افتتاح چند پروژه بزرگ صنعتي ديگر در آينده نزديك استان يزد به  رتبه‌هاي بالاتر صنعتي دست پيدا كند.
وي با اشاره به نشست ها با نمايندگان صنعت استان گفت: بازنگري در بخش تخصيص آب به صنعت و اختصاص 15 ليتر آب به شهرك صنعتي يزد، تشكيل گروهي مالياتي به منظور بررسي واحدهاي مشكل دار و جلوگيري از تعطيلي اين واحدها، تشكيل كارگروهي به منظور سفر به ساير استانها و بررسي آخرين وضعيت آنها در بخش صنعت از مصوبات آخرين جلسه با نمايندگان صنايع بود.
فلاح زاده در پايان با اشاره به طرح تحول اقتصادي

با حضور استاندار يزد؛پيكرهاي جان باختگان سانحه دلخراش محور قم- تهران، در بافق تشييع شد

یزدفردا:پيكرهاي 30 نفر از سرنشينان اتوبوس مسافربري حامل زائران حرم حضرت زينب (س) كه در سانحه ‌اخير رانندگي محور قم – تهران دارفاني را وداع گفتند در اين شهرستان تشييع و به خاك سپرده شد.
در اين مراسم كه استاندار، امام جمعه بافق، تعدادي از مسئولين و جمع كثيري از اهالي شهرستان بافق حضور داشتند پس از برگزاري نماز ميت در امامزاده "عبدالله"، پيكرهاي اين افراد تشييع و در قطعه‌اي به نام "زائر" در "بهشت حسين" بافق تدفين شد.



همچنين مراسم ختم جانباختگان اين حادثه دردناك پنجشنبه شب بعد از نماز مغرب و عشا، از سوي نماينده ولي فقيه در استان، استاندار يزد، فرماندار و امام جمعه بافق در صحن امزاده عبدالله بافق برگزار شد.
اتوبوس حامل زائران بافق كه از اين شهرستان عازم سوريه بود روز چهارشنبه گذشته در مسير قم به تهران از بالاي پل به پايين سقوط كرد كه علاوه بر جان باختن 30 نفر منجر به زخمي شدن۲1 نفر ديگر شد.
به همين مناسبت از سوي استاندار يزد، از روز چهارشنبه به مدت سه روز عزاي عمومي در اين استان اعلام شده بود.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

برگزاري نشست كارگروه صنعت و معدن استان يزد؛معاون استاندار: اجراي طرح ملي آمايش صنعتي، رشد چشمگير سرمايه گذاري را به دنبال دارد

برگزاري نشست كارگروه صنعت و معدن استان يزد؛معاون استاندار: اجراي طرح ملي آمايش صنعتي، رشد چشمگير سرمايه گذاري را به دنبال دارد

یزدفردا:نشست اعضاي كارگروه صنعت و معدن استان يزد در خصوص برنامه ريزي جهت اجراي طرح ملي آمايش صنعتي و معدني برگزار شد.
معاون برنامه ريزي استاندار در اين نشست با اشاره به اختصاص 774 ميليارد تومان جهت اجراي طرح آمايش صنعتي و معدني در استان يزد گفت: با اجراي اين طرح كه از سالجاري به مدت سه سال طول خواهد كشيد، شاهد رشد چشمگير سرمايه گذاري و ارتقاي جايگاه توسعه يافتگي استان در كشور خواهيم بود.



"محمدرضا بابايي" افزود: استان يزد از نظر توسعه يافتگي صنعتي در حال حاضر با ارتقاء رتبه از جايگاه هفتم، به رتبه ششم كشور دست يافته و با توجه به فعاليتها و برنامه ريزيهاي مناسبي كه در بخش صنعت و معدن استان انجام گرفته، توانايي قرار گرفتن در رتبه هاي بالاتر را در پايان طرح آمايش صنعتي و معدني نيز داريم.
وي گفت: طرح آمايش صنعتي و معدني كشور با توجه به سند چشم اندازه 20 ساله مبني بر توسعه همه جانبه كشور و بويژه توسعه اقتصادي با تاكيد بر عدالت اجتماعي در دستور كار قرار گرفته است.
مديركل سازمان صنايع و معادن و دبير كارگروه صنعت و معدن استان يزد نيز در اين نشست، اهداف كيفي اجراي طرح آمايش صنعتي و معدني در كشور را دستيابي به جايگاه برتر در منطقه در راستاي سند چشم انداز 20 ساله كشور، هدفمند نمودن سرمايه گذاري صنعتي و معدني بر محور جوازهاي تاسيس بر پايه بررسي هاي فني و اقتصادي و كاهش فاصله صنعتي بين استانهاي توسعه يافته و توسعه نيافته صنعتي عنوان كرد.
"محمدرضا پور فلاح"، افزايش ضريب بهره برداري و ارزش افزوده با تامين نقدينگي واحدها، رشد سريع ارزش افزوده از طريق تسريع در راه اندازي طرحهاي نيمه تمام، فراهم سازي زمينه جذب سرمايه گذاري خارجي، زمينه سازي ورود هر چه بسيشتر متخصصين دانشگاهي به بخش سرمايه گذاريهاي با فناوري پيشرفته و توجه به اولويت تامين منابع جهت بازساي و نوسازي واحدهاي موجود را از ديگر اهداف طرح ملي آمايش صنعتي و معدني كشور عنوان كرد.

یزدفردا

 

 

 

 

 

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا