یزدفردا"سرویس اجتماعی"خبرهای پلیسی" فرمانده انتظامی شهرستان ابرکوه از دستگیری فردی که با سوء استفاده از ساده لوحی برخی از شهروندان اقدام به رمالی، فالگیری، دعانویسی و ترویج خرافه گرایی می کرد، خبر داد.

به گزارش واحد دریافت خبر پایگاه خبری یزدفردا ، سرهنگ "احمد کمالی" فرمانده انتظامی شهرستان ابرکوه،‌ در تشریح این خبر، گفت: در پی دریافت گزارش­های مردمی مبنی بر اینکه فردی با سوء استفاده از احساسات شهروندان، اقدام به رمالی و كلاهبرداری کرده است دستگیری وی در دستور کار قرار گرفت.

وی، افزود: ماموران پلیس امنیت عمومی این شهرستان پس از اطمینان از صحت موضوع ضمن اخذ مجوز قضایی متهم به هویت "ع-ق" 52 ساله را در منزلش دستگیر کردند.

سرهنگ کمالی ادامه داد: در بازرسی از مخفیگاه این متهم، تعدادی کتب دعانویسی، ورق­های مسی، تكه پوست حیوانات و همچنین  50 برگ انواع برگه­های دعا کشف شد.

احمد کمالی ادامه داد: متهم در بازجویی­های خود به فریب شهروندان به بهانه جن­گیری، بخت­گشایی، ازدیاد مهر و محبت، طلسم گشایی اعتراف و به محاکم قضایی، معرفی شد.

سرهنگ کمالی خاطرنشان کرد: آنچه موقعیت را برای سوء‌ استفاده چنین افراد شیادی فراهم می­كند ساده لوحی برخی از شهروندان و همچنین خرافه­گرایی است.

 فرمانده انتظامی شهرستان ابرکوه افزود: برای هر مشكل و مسئله­ای در زندگی راه حل قانونی، منطقی و عقلانی وجود دارد و دلبستن به روش­هایی مانند رمالی و فال­بینی راه حل مشکلات نیست بنابراین شهروندان باید هوشیاری بیشتری به خرح دهند و فریب این افراد كلاهبردار را نخورند.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا