استان يزد امروز عزادار است.

یزدفردا :در پي درگذشت عالم رباني و مجتهد وارسته آيت الله علومي يزدي استاندار يزد امروز را عزاي عمومي اعلام كرد.

فلاح زاده همچنين از مردم دعوت كرده است تا در مراسم بزرگداشت آن عالم رباني كه از طرف نماينده ولي فقيه در استان و استاندار روز سه شنبه در مسجد روضه محمديه برگزار مي شود شركت كنند.

آيت الله حاج شيخ محمودعلومي يزدي از مجتهدان و فقهاي بزرگ مكتب تشيع ديشب در سن 76 سالگي به ديار حق شتافت.

پيكر پاك ان عالم رباني ساعت هفت و سي دقيقه صبح امروز از 
جلوي درب منزل وي واقع در پشت ميدان امير چقماق کوچه شهيد کاظم احدي به طرف مصلي و سپس به سمت امامزاده جعفر برگزار مي‌شود

آيت الله علومي به علت بيماري سرطان تحت معالجه و شيمي درماني بود که شب 22 تير ماه 1387 به دليل ضعف شديد بر اثر خونريزي و در نهايت ايست قلبي پس از عمري تلاش و مجاهدت در سن 76 سالگي دعوت حق را لبيک گفته و به مواليان خويش پيوستند.


 مرحوم شيخ محمود علومي در سال 1311 شمسي متولد شد و پدر ايشان آيت الله العظمي آشيخ جلال الدين علومي( ونوه مرحوم اخوند آخوند ملاحسینی) بود که از شاگردان ميرزا نائيني در نجف بوده‌اند .


 ايشان پس از تحصيلات ابتدايي و متوسطه در حوزه علميه مشغول به تحصيل شدند و پس از تکميل مقدمات در سال 1370 قمري وارد حوزه عليمه قم شدند و به محض ورود در درس آيت الله بروجردي شرکت کرده و همچنين از محضر استاداني همچون امام خميني(ره)، آيت الله العظمي محقق داماد، آيت الله حائري يزدي و آيت الله سلطاني طباطبايي و برخي مراجع ديگر کسب فضل كردند.


 آيت الله علومي پس از نائل شدن به درجه اجتهاد به يزد مراجعت کرده و سرپرستي حوزه علميه را به عهده گرفتند و همچنين در يزد به نمايندگي از مراجع بزرگي همچون آيت الله گلپايگاني، آيت الله اراکي و آيت الله سيستاني امور ديني مومنين را در يزد اداره مي کردند.

مجلس ختم آن مرحوم نيز امشب شب دوشنبه بعد از نماز مغرب و عشاء در مسجد برخوردار يزد برگزار خواهد شد.

 

 

پیام تسلیت نماینده مقام معظم رهبری

بسم الله الرحمن الرحيم

انا لله و انا الیه راجعون

 ضمن ابراز تاثر و تاسف از درگذشت مرحوم ايت الله حاج شيخ محمود علومي از مفاخر استان يزد و از اساتيد گرامي حوزه علميه يزد كه از بيتي شريف و اصيل بودند وخدمات مذهبي و علمي و فرهنگي خاندان علومي ها به اين مرز وبوم بر كسي پوشيده نيست.

اينجانب درگذشت اين عالم بزرگوار را به مقام معظم رهبري و مراجع عظام تقليد و حوزه هاي علميه استان يزد و بازماندگان آن فقيد سعيد و مردم شريف استان يزد تسليت عرض نموده ضمن آرزوي صبرجميل و اجر جزيل براي بازماندگان از خداي بزرگ علو درجات و شادي روح آن عزيز سفر كرده را تسليت دارم.

پیام تسلیت نماینده مردم یزد

بسم الله الرحمن الرحیم

اذا مات العالم ثلمه فی الاسلام ثلمه لا یسدها شیء

رحلت عالم ربانی و فقیه بزرگوار آیت الله حاج شیخ محمود علومی (ره) که از تبار علمای بزرگ دارالعباده بود را به ساحت حضرت ولیعصر (عج) و مقام معظم رهبری، مراجع عظام، حوزه های علمیه، مردم متدین استان یزد بویژه نماینده مقام معظم رهبری در استان و امام جمعه محترم یزد و بیت شریف ایشان تسلیت می گویم؛ از خداوند منان علو درجات آن فقید سعید و صبر و اجر برای بازماندگان، ارادتمندان و شاگردان ایشان مسئلت دارم.

امید است با پرورش و ترتبیت علمای بزرگواری چون مرحوم آیت الله علومی راه این شخصیت ها ادامه یابد و بیش از پیش شاهد ارتقاء علمی و فقهی حوزه های علمیه باشیم. انشاء الله.

علی اکبر اولیاء

نماینده مردم یزد و صدوق در مجلس شورای اسلامی

 

 

 

 


یزد فردا - شیعه نیوز - ایسنا 

 

 

 

 

 

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا