یزدفردا کیهان نوشت:یک نامزد رد صلاحیت شده در اظهاراتی خلاف قانون و عقل مدعی شد تشکیل مجلس ضد نظام ایرادی ندارد!


به گزارش خبر آن‌لاین علی مطهری در مراسم رونمایی از یک کتاب گفته است: نباید از این ترسید که مجلس علیه نظام تشکیل شود.
وی با بیان اینکه بررسی صلاحیت‌ها باید محدود و مربوط به فساد اخلاقی و فساد سیاسی مثل جاسوسی باشد ادامه داد:  اینکه برخی مجلس ششم را مجلس نامطلوب معرفی می‌کنند شاید به خاطر تبلیغاتی است که علیه آن انجام شده است. مجلس ششم غیر از مسئله تحصن، مجلس ناموفقی نبوده و در اجرای فصل سوم قانون اساسی گام‌های مهمی برداشته و در حوزه‌های اقتصادی و فرهنگی تلاش کرده است. نباید از این ترسید که مجلسی بر ضد نظام تشکیل شود. اینکه گفته می‌شود تعدادی از نمایندگان مجلس ششم به رهبر نوشتند، متن نامه هم بد نبود و امروز برخی از آن پیش‌بینی‌ها به وقوع پیوسته است.
این اظهارات در حالی است که طبق قانون اساسی، مجلس شورای اسلامی رکن حمایتی نظام جمهوری اسلامی است و در هیچ جای دنیا، از نظام‌های لیبرالیستی گرفته تا کمونیستی - سابقه ندارد که پارلمان یک کشور بر ضد حاکمیت تشکیل شود و تبدیل به اپوزیسیون نظام گردد!
اما بدتر از این پریشان‌گویی مفهومی، معرفی مصداق است، آنجا که علی مطهری از مجلس ششم تجلیل می‌کند. یک قلم از خیانت‌های مجلس ششم در خاطرات آقای روحانی از مذاکرات هسته‌ای 10 سال پیش آمده است: «مسئله دوم این بود که تعدادی از نمایندگان ]مجلس ششم[  طرح 3 فوریتی برای پذیرش پروتکل الحاقی را امضا کرده بودند. من با آقای خاتمی تماس گرفتم و گفتم اگر طرح در مجلس مطرح شود من استعفا می‌دهم. با آقای کروبی صحبت کردیم و طرح متوقف شد ولی متاسفانه سفرای اروپایی از تهیه طرح با خبر شده بودند... به تیم مذاکراتی گفتیم در مورد پروتکل که در مجلس طرح 3 فوریتی تهیه می‌کنند، تعلیق را هم که رئیس‌جمهور (خاتمی) اعلام کرده، من دیگر قرار است بر سر چه موضوعی مذاکره کنم»!
تهیه طرح 3 فوریتی و نگارش نامه موسوم به جام زهر باعث شد تا تیم مذاکره‌کننده وقت از موضع ضعف در مذاکرات حاضر شود و مورد طعنه طرف غربی قرار گیرد. برخی از همان نمایندگان بعدها از کشور گریخته و در آمریکا و اروپا پناهندگی گرفته و تحت‌الحمایه رسمی آمریکا و اروپا درآمدند. آیا آقای علی مطهری هم که لقب اصلاح‌طلب جدید را از بی‌سیم کودتای 28 مرداد 32 (بی‌بی‌سی انگلیس) دریافت کرده، قرار است در همان مسیر پیش برود که دنبال مجلس ضد نظام می‌گردد و آیا شهید مطهری به دنبال تشکیل مجلس ضد جمهوری اسلامی بود؟! دریغ از ذره‌ای شعور!
به نظر می‌رسد همین سقوط آزاد آقای علی مطهری سند کافی درباره رد صلاحیت وی باشد ضمن اینکه اولین‌بار حضور وی در خدمت اصولگرایان در انتخابات مجلس هشتم به اصرار احمدی‌نژاد بود.
استناد نامبرده به مجلس ششم در حالی است که بسیاری از افراطیون مدعی اصلاحات در ماه‌های اخیر گفته‌اند مایل نیستند مجلس تندرو مانند مجلس ششم تشکیل شود و علنا مقابل نظام بایستند.

خبر خبر آن لاین"  علی مطهری: نباید ترسید که مجلسی علیه نظام تشکیل شود

جوابیه علی مطهری و پاسخ کیهان

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا