مدیرکل راه‌آهن استان:با اجرای سکوی دوم در ایستگاه میبد امکان ارائه سرویس به سه قطار فراهم شد

پایگاه خبری یزدفردا "امام‌جمعه میبد به همراه مدیرکل راه‌آهن استان و فرماندار از ایستگاه راه‌آهن این شهرستان بازدید کرد.

به گزارش واحد دریافت خبر پایگاه خبری یزدفردا "حجت‌الاسلام‌والمسلمین اعرافی در این بازدید، ایستگاه راه‌آهن میبد را از باسابقه‌ترین خطوط راه‌آهن این منطقه خواند و خواستار ارائه خدمات مطلوب به مسافرین قرار و ایجاد زیرساخت‌های اساسی در ایستگاه راه‌آهن شد.

مدیرکل راه‌آهن استان در حاشیه این بازدید احداث سکوی دوم زیرگذر ایستگاه میبد را یکی از مهم‌ترین پروژه‌ها عنوان کرد و گفت: برای اجرای این پروژه بالغ‌بر یک و دودهم میلیارد تومان هزینه شده است.

محمد دهقان پور افزود: بهسازی و بازسازی خطوط ایستگاه راه‌آهن میبد یکی دیگر از پروژه‌هایی بود که بعد از سال‌ها کارکرد نیاز به بهسازی داشت و این پروژه که از ایستگاه میبد -یزد و بافق را شامل می‌شد 70 درصد پروژه بهسازی مسیر راه‌آهن یزد بافق در ایستگاه میبد آ انجام شد و از قرارداد 8 ونیم میلیارد تومان 5 میلیارد تومانش در ایستگاه میبد هزینه شد.

دهقان پور نصب آسانسور، حصارکشی را از دیگر اقدامات انجام‌شده در ایستگاه راه‌آهن میبد برشمرد و گفت: نصب آسانسور تا یک ماه آینده قابل بهره‌برداری است و حصارکشی هم که برای مصون‌سازی و امنیت ایستگاه است برای ایستگاه‌های اردکان و میبد که 13 میلیارد ریال اعتبار گذاشته‌شده است؛ پیمانکار انتخاب و قرارداد‌ش منعقدشده است و به‌زودی اجرای آن آغاز خواهد شد.

مدیرکل راه‌آهن استان تصریح کرد: این‌ها همه در کنار پروژه دوخطه‌ای‌ که از بافق به سمت زرین‌شهر به سمت میبد در طرفین ایستگاه میبد در حال کار است نشان می‌دهد که درمجموع پروژه‌های قابل‌توجهی در ایستگاه میبد انجام‌گرفته است.

دهقان پور خاطرنشان کرد: قطعاً پروژه‌هایی مثل سکوی دوم که قبلاً فقط یک قطار را می‌توانستیم در ایستگاه میبد داشته باشیم ولی با اجرای سکوی دوم ما سه قطار مسافری را به‌طور همزمان در ایستگاه میبد می‌توانیم سرویس دهیم و مردم می‌توانند از سکوی دوم و اول استفاده کنند و آسانسور که برای استفاده کودکان و کهن‌سالان و معلولان و بیماران است و بحث بهسازی که در رابطه با ایمنی و امنیت خطوط راه‌آهن است و حصارکشی که برای مصون‌سازی ایستگاه‌ها، حفظ حریم و امنیت ایستگاه است کارها بهتر انجام شود.

 










  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا