رئیس سازمان مدیریت در بهاباد:امنیت امروز کشور، مرهون خون شهداست/صاحبنظران بهابادی در تدوین سند توسعه استان مشارکت کنند.

یزدفردا:کمیته برنامه ریزی شهرستان بهاباد تشکیل جلسه داد.

به گزارش واحد دریافت خبر یزدفردا :کمیته برنامه ریزی شهرستان بهاباد ظهر امروز باحضور رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی، فرماندار و نمایندگان دستگاه های اجرایی در محل فرمانداری برگزار شد.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان یزد در این نشست با گرامیداشت سالروز 13 آبان و شهدای انقلاب اسلامی گفت: امنیت امروز کشور مرهون خون شهداست و همه مسئولان وظیفه داریم تا در جهت آرمان های شهدا گام برداریم.

حمیدرضا نصیری زاده در سخنان خود به حجم بالای پروژه های نیمه تمام در استان اشاره کرد و گفت که شورای برنامه ریزی و توسعه استان تصمیم گرفته تا اعتبارات به پروژه های با پیشرفت 80 درصد تخصیص یابد و پروژه جدیدی آغاز نشود.

نصیری زاده افزود: متاسفانه در دولت قبل، برخی پروژه ها را با اعتبار اندک آغاز کردند و چشم امید به سال های بعد داشتند ولی این اقدامات موجب شده تا پروژه ها نیمه تمام رها شود و بعضا مصالح ساختمانی آنان هم به سرقت برود.

این عضو ستاد تدوین برنامه ششم با اشاره به ایام تهیه برنامه ششم توسعه کشور گفت: سند توسعه استان در این راستا تدوین خواهد شد و سازمان مدیریت از صاحبنظران بهاباد این خواسته را دارد تا برای تامین منافع این منطقه در سند توسعه استان مشارکت کنند.

وی همچنین به اعتبار 17 میلیارد ريالی در بخش پژوهش اشاره کرد و گفت: این اعتبار به پروژه های تقاضامحور و کاربردی تخصیص خواهد یافت و اجازه نخواهیم داد تا پژوهش هایی تعریف شود که در کتابخانه ها خاک بخورد.

رئیس سازمان مدیریت در ادامه سخنان خود به تشریح مبانی قانونی و الزامات توزیع اعتبارات پرداخت و گفت: اعتبارات مناسبی از محل ماده 180 قانون برنامه پنجم توسعه و همچنین دو درصد نفت و گاز به شهرستان توسعه نیافته بهاباد اختصاص یافته است.

وی افزود: 15 هزار نفر معادل 12.7 درصد ساکنان مناطق محروم استان - طبق آمار سال 1390 - در این شهرستان زندگی می کنند.

نصیری زاده در این خصوص، سهم شهرستان بهاباد را 6.1 درصد و میزان آن را 86 میلیارد ريال اعلام کرد.

وی در پایان با اذعان به کمبود اعتبارات استانی، بر اهتمام دستگاه ها بمنظور جذب اعتبارات ملی تاکید کرد.

 رشد 35 درصدی اعتبارات شهرستان بهاباد

فرماندار بهاباد هم در ابتدای این نشست با بیان اینکه این شهرستان هنوز از بعضی امکانات اولیه بی بهره است، گفت: شهرستان هنوز پزشک متخصص ندارد و مردم از نعمت گاز برخوردار نیستند که امیدواریم باپیگیری های استاندار محترم در سال سالجاری این مشکل حل شود.

عباس اقبال در ادامه تصریح کرد: برخی از ادارات تاکنون در شهرستان مستقر نشده اند و هنوز ادارات مستقر یک خودرو هم ندارند.

اقبال با بیان اینکه علیرغم اینکه در دولت قبل این منطقه به شهرستان ارتقاء یافته، تصریح کرد که در طول 5 سال، 5 فرماندار تغییر کرد که این اقدام روند توسعه شهرستان را با خلل مواجه کرد.

وی درخصوص اعتبارات شهرستان با قدردانی از سازمان مدیریت گفت که اعتبارات عمرانی شهرستان در سالجاری 35 درصد رشد یافته است.

در ادامه این نشست، درخصوص توزیع اعتبارات بحث و بررسی شد و جدول توزیع به تصویب رسید.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا