تاكيد استاندار يزد بر توسعه سرمايه گذاري در استان
 
 
یزدفردا:جلسه بررسي مشكلات واحدهاي توليدي و صنعتي به رياست استاندار يزد و با حضور مديران دستگاههاي اجرايي و جمعي از صاحبان صنايع در محل سالن حميدياي استانداري تشكيل شد.
 
محمدرضا فلاح زاده در ابتداي اين جلسه با بيان اينكه بناي مديريت استان بر حل مشكلات صنعت و واحدهاي صنعتي است گفت: به دنبال توسعه سرمايه گذاري، توليد، صادرات و در پي آن اشتغالزايي و رشد همه جانبه در استان هستيم كه در اين رابطه اقدامات خوبي صورت گرفته است.


وي با اشاره به بيانات مقام معظم رهبري(مدظله‌العالي) در رابطه با سرمايه‌گذاري گفت: ايشان سرمايه گذاري، كارآفريني و توليد ثروت در كشور را كاري پرثواب و همراه با خير و بركت عنوان كرده‌اند كه اين مسئله مورد تاكيد دولت خدمتگزار است.
فلاح‌زاده ادامه داد: توسعه عمراني و صنعتي كاهش بيكاري را به همراه خواهد داشت و با ايجاد اشتغال نيز زمينه‌هاي رشد و توسعه استان در بخش‌‌هاي ديگر نيز فراهم مي‌آيد.
استاندار يزد با بيان اين كه البته نبايد از چالش هاي فرهنگي نيز به سادگي گذشت گفت: برنامه‌هاي خوب و مناسبي در زمينه‌هاي فرهنگي نيز در استان در دست اجراست.
استاندار يزد به فعاليت‌هاي عمراني كه در استان در دست پيگيري است اشاره كرد و اظهار داشت: آبرساني خط دوم آب، وارد نمودن صنعت انرژي به استان، احداث نمايشگاه صنعتي، پارك و كريدور علمي‌فناوري (كه از عقدا تا مهريز را در برخواهد گرفت)، توسعه صنعت فولاد و توجه به صنايع كم‌آب نظير صنايع الكترونيكي بخشي از فعاليت‌هايي است كه به طور جدي از سوي مديريت استان در دست اقدام و پيگيري بوده و در صورت تحقق كامل مي تواند در رشد و توسعه استان موثر باشد.
فلاح‌زاده از آماده شدن طرح آمايش خبر داد و افزود: استراتژي توسعه صنعتي و معدني، سند توسعه صادرات، سند اشتغال و استراتژي توسعه مناطق محروم نيز در دست پيگيري است كه اميدواريم در آينده نزديك به سرانجام مطلوبي برسد.
فلاح‌زاده با اشاره به پرداخت تسهيلات به بنگاه‌هاي اقتصادي زودبازده گفت: مجموعا در استان  400ميليارد تومان تسهيلات به بنگاه‌هاي اقتصادي زودبازده پرداخت شده كه مي‌تواند در توسعه استان و ايجاد اشتغال موثر باشد.
وي با اشاره به تشكيل كارگروهي به منظور بررسي مشكلات و نيازهاي واحدهاي كارگري مشكل دار افزود: در اين رابطه، كارگروه، وضعيت 21 واحد كارگري را بررسي و ارزيابي كرد و نتايج جمع‌بندي گرديد كه به زودي طي ابلاغيه‌اي به دستگاه‌هاي مربوطه، واحدهاي كارگري و بانكها اعلام خواهد شد، اميدواريم اين اقدام گام موثري در جهت رفع پاره‌اي از مشكلات اين واحدها برداشته باشد.
استاندار يزد به ديدار با رئيس سازمان تامين اجتماعي اشاره كرد و گفت: در اين ديدار مصوب شد سازمان تامين اجتماعي حداقل مبلغ هشتصد ميليارد ريال در استان سرمايه‌گذاري كند.
وي با بيان اين كه طي سه سال اخير 895 مورد پروانه بهره برداري صادر گرديده است تصريح كرد: در همين مدت يازده هزار ميليارد و 620ميليون ريال در استان سرمايه گذاري صورت گرفته و بيش از17500 نفراشتغال ايجاد شده است.
فلاح‌زاده با اشاره به ابلاغيه وزارت صنايع و معدن از ارتقاء جايگاه صنعتي استان خبر داد و گفت: جايگاه صنعتي استان از رتبه 7 با يك درجه ارتقاء به رتبه ششم كشوري رسيده است كه اميدواريم با افتتاح چندين پروژه صنعتي مهم ديگر در آينده، رتبه استان باز نيز بهبود يابد.
وي از ايجاد شهرك هاي صنايع دستي در شهرستانها خبر داد و خاطرنشان كرد: استان آمادگي دارد تا زمينه ها و زيرساخت هاي ايجاد شهرك هاي صنايع دستي را در شهرستانها فراهم آورد. اين شهرك ها مي تواند در توسعه استان و ايجاد اشتغال موثر و تاثيرگذار باشد.
استاندار يزد در پايان با اشاره به اين كه جنگ اقتصادي دشمن با ملت و دولت ايران شروع شده است گفت: دشمنان اسلام و انقلاب با كارشكني هاي خود و از طريق جنگ رواني قصد ضربه زدن به نظام اقتصادي كشور را دارند لذا بايد برنامه ويژه‌اي براي مقابله با اين توطئه‌ها انديشيده شود.
در ادامه اين جلسه، صاحبان برخي از صنايع ضمن بيان ديدگاهها و مشكلات خود، خواستار تامين آب و برق مورد نياز صنايع، حل مشكلات مالياتي، ايجاد جوي صنعتي و تقويت بنيه و روحيه صنعتي در استان شدند.
شايان ذكر است، در پايان جلسه تصميماتي به شرح زير گرفته شد:
مقرر شد كارگروهي متشكل از معاون عمراني، معاون برنامه ريزي، مديرعامل شركت آب منطقه اي و مدير كل صنايع و معادن ضمن بررسي دقيق مشكلات آب صنعتي، پيشنهاد تخصيص جهت حل مشكل را ارائه نمايند. مقرر گرديد معاون برنامه ريزي با مديرعامل شركت برق منطقه اي و خانه صنعت و معدن نسبت به بررسي مشكلات برق واحدهاي صنايع اقدام و بهترين راهكار را جمع بندي و ارائه نمايند. تصميم گيري شد در خصوص واحدهايي كه مشكل مالياتي دارند هياتي متشكل از نماينده معاون برنامه ريزي، اداره مالياتي و خانه صنعت و معدن ضمن بررسي دقيق جوانب كار، نسبت به ارائه راهكار مناسب و حل مشكلات اقدام نمايند. مقرر گرديد هياتي مركب از معاون برنامه ريزي، صنايع و معاون، اداره مالياتي، آب منطقه اي و خانه صنعت و معدن، ضمن سفر به استانهاي ديگر، تجارب و پيشرفت هاي آنها را جمع بندي كرده و ارائه نمايند.  
یزدفردا
  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا