یزدفردا:تاریخ انتشار: ۲۲ مهر ۱۳۹۴/این خودرو جای فرود پهپاد دارد

 

خودروی مفهومی جدیدی ساخته شده که با یک فروند پهپاد جفت سازی شده و جالب اینکه این سیستم پروازی قابلیت فرود در باند تعبیه شده در خودرو را دارد.

اخبار خودرو – شرکت خودروسازی Rinspeed سوئیس که همه ساله خودروهای مفهومی با طرح های عجیبی طراحی و روانه نمایشگاه خودروی ژنو می کند این بار و برای نمایشگاه محصولات الکترونیکی مصرفی (CES) سال ۲۰۱۶ لاس وگاس قصد دارد با خودرویی خاص یکه تازی کند که مهمترین ویژگی آن جفت شدن با یک فروند پهپاد است.

این خودروی جدید Ʃtos نام دارد و همچون بسیاری از طرح های قبلی Rinspeed، نمایشی از تحول دانش نوین و ابتکارعمل محققان و طراحان است.

یکی از ویژگیهای مهم این خودرو امکان تطبیق دادن فضای داخلی آن با میل و علاقه راننده و سرنشینان است. در این خودرو فرمان قابل حرکت است، البته این حرکت دامنه وسیعی داشته به طوریکه راننده می تواند آن را جمع کرده و به بخشی از داشبورد تبدیل کند.

همچنین شیشه جلوی دو سرنشین جلو که انحنای خاصی دارد قابلیت متصل شدن به یکدیگر را دارند که در این حالت ساختاری تشکیل می شود که باید آن را قلب سیستم تفریحی و سرگرم کننده خودرو به شمار آورد.

در پشت خودرو، قسمت مخصوصی برای فرود پهپاد تعبیه شده است.

این پهپاد به عنوان کمک دست راننده عمل می کند به طوریکه به صورت آنلاین فرامینی را صادر کرده و پهپاد به طور خودکار آنها را انجام می دهد.

همچنین این پهپاد مجهز به سیستم تصویربرداری و فیلمبرداری است و می تواند از مسیر حرکتی خودرو تصویربرداری کند.


 

تاریخ انتشار: ۲۲ مهر ۱۳۹۴/دبیر انجمن قطعه سازان خودرو:خودرو ارزان نمی‌شود

دبیر انجمن قطعه سازان خودرو با بیان اینکه رکود اقتصادی در این صنعت هم تاثیرگذاشته است ، گفت :‌ البته بعید است قیمت خودرو کاهش یابد و اگر عده ای می خواهند قیمتها کاهش یابد باید برای کاهش هزینه تمام شده تولید هم برنامه ریزی کنند.
خودرو ارزان نمی‌شود

به گزارش اخبار خودرو ، ساسان قربانی در مصاحبه با رادیو اقتصاد اظهار داشت : باتوجه به اینکه وضع اقتصادی کشور مطلوب نیست، گفت : رکود بازار خودرو ناشی از کاهش قدرت خرید است که در سفارش تولید قطعه سازی هم تاثیر منفی گذاشته است ،وی اظهار داشت : قطعه سازان همچنین با کاهش نقدینگی روبرو هستند و طلب قطعه سازان هم به موقع پرداخت نمی شود .

قربانی گفت :‌ به همین دلیل قطعه سازان مجبور شدند بخشی از نیروی کار خود را تعدیل کنند و انتظار داریم دولت از صنعت خودروسازی و قطعه سازی که پیوندهای پسین و پیشین زیادی دارد ، حمایت کند .
دبیر انجمن قطعه سازان خودرو گفت : در سال ۲۰۰۸ هم که اقتصاد غرب دچار رکود شد ،دولت ها از صنعت خودرو با تامین نقدینگی و ارائه بسته های مالی حمایت کردند .
وی افزود : برای ایجاد تقاضا در بازار خودرو و رهایی از رکود خرید این محصولات باید تسهیلات خریدار به میزان قابل توجهی افزایش یابد تا مردم بتوانند متناسب با شرایط مالی و اقتصادی خود خودرو تهیه کنند.
قربانی اظهار داشت البته باید نرخ سود بانکی هم کاهش یابد و از خودروسازان هم انتظار می رود فعالیتهای پایه ای و بنیادی را برای توسعه محصول انجام دهند که البته زمان بر است .
قربانی اظهار داشت : صنعت خودروسازی با صنایع فولاد و همچنین صنایع پتروشیمی و فلزی ، ارتباطات گسترده ای دارد .
وی گفت :‌ راهبرد صنعت خودروسازی کشور باید ساماندهی هزینه ها و قیمت های تمام شده و همچنین توسعه محصول همزمان با ارتقای کیفیت و تولید رقابتی باشد و از لحاظ آمار تولید و بازار مصرف باید منطقه ای و جهانی فکر کنیم .
وی درباره اینکه آیا قیمت خودرو کاهش خواهد یافت هم گفت : با شرایط فعلی و عوامل موثر در هزینه تمام شده بعید است قیمت تمام شده کاهش یابد و به همین خاطر نمی توانیم قیمت ها را برای مصرف کنندگان کاهش دهیم اما دولت و خودروسازان می توانند بسته های حمایتی غیرقیمتی مانند تسهیلات خریدار و همچنین فروش اقساطی و دیگر خدمات ارائه کنند تا بازار خودرو از رکود خارج شود .

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا