یزدفردا:تاریخ انتشار: ۲۲ مهر ۱۳۹۴ -تصاویری جاسوسی از آئودی TT-RS کوپه ۲۰۱۶ منتشر شد

 

به تازگی خودروی با عملکرد بالای TT-RS شرکت آئودی که تحت آزمایش قرار داشت، توسط جاسوسان رسانه ای مشاهده شد.

به گزارش اخبار خودرو ، به تازگی خودروی با عملکرد بالای TT-RS شرکت آئودی که تحت آزمایش قرار داشت، توسط جاسوسان رسانه ای مشاهده شد.

4395825172124801225

این مدل در کنار مشخصات قدرتمندتر نسبت به مدل استاندارد دارای سپر جلوی اسپرت، جلوپنجره مشبک بازطراحی شده، کیت بدنه جدید، سپر عقب جدید و سیستم اگزوز دوگانه بزرگتر است.

ما در تصاویر رینگ های آلیاژی جذابی را شاهدیم که توسط ترمزهای با عملکرد بالایی همراه هستند. اگر ظاهر TT-RS بیش از حد اسپرت به نظر نمی آید اما در قسمت موتور شایعه شده آئودی موتوری ۲.۵ لیتری پنج سیلندر توربوشارژ که خروجی ۳۸۰ اسب بخاری دارد برای آن در نظر گرفته است. این موتور با سیستم چهار چرخ محرک ۰ تا ۱۰۰ کیلومتر را کمتر از ۴ ثانیه سپری می کند.

حال باید منتظر ماند تا آئودی رسما TT-RS کوپه ۲۰۱۶ را رونمایی کند


تاریخ انتشار: ۲۲ مهر ۱۳۹۴/ماشین تویوتا برای ۱۷۱ نفر صبحانه آماده می‌کند + ویدئو

ماشین عرضه شده تویوتا به آشپز هوشمند که برای راننده و همراهاناش صبحانه درست کند مجهز نشده است. بلکه سیستم ترمز اتومبیل را تغییر داده است به طوری که قادر است ۱۷۱ استکان قهوه درست کند و ۸۳ نان تست آماده و ۵۷ تخم مرغ را بپزد.

به گزارش اخبار خودرو ، ماشین عرضه شده تویوتا به آشپز هوشمند که برای راننده و همراهاناش صبحانه درست کند مجهز نشده است.

toyota-barista-800x420

بلکه سیستم ترمز اتومبیل را تغییر داده است به طوری که قادر است ۱۷۱ استکان قهوه درست کند و ۸۳ نان تست آماده و ۵۷ تخم مرغ را بپزد. در نگاه اول به نظر شیرین کاری مضحکی است اما در حقیقت قدرت نمایی هنرمندانه‌ای از توان تکنولوژیکی تویوتا است که در خاطر همه می‌ماند.


اتومبیل‌ها وسایل توانا و پرقدرتی هستند به طور مثال ماشین‌های مسابقه‌ای توان تولید ۱۰۰۰ اسب بخار انرژی دارند. اما انرژی حاصل از ترمز چه می‌شود؟ این مسئله برای عموم مردم روشن نبوده است، بنابراین تویوتا ۱۷۱ نفر را به یک سالن برای صبحانه، نه مسابقه، دعوت کرد. سپس یک ماشین تویوتا وارد سالن شد و روی  مسیر شبیه‌سازی مسابقه رفت و با سرعت ۱۷۶مایل برساعت حرکت کرد. در حین شبیه‌سازی ترمزهای زیادی گرفته شد و با هر ترمز انرژی تولید شده از آن یکی از وسایل صبحانه را آماده می‌کرد. به گفته تویوتا در این روند ۶۰۰۰ ژول انرژی تولید شده است.

 


البته در عمل این انرژی ذخیره شده و در جاهای دیگری جهت بهبود و افزایش کارایی اتومبیل استفاده خواهد شد.  اما این انرژی در مقابل انرژی تولیدی موتورها کمتر به چشم می‌آمد اما این نمایش تویوتا اهمیت آن را بخوبی نشان می‌دهد و همچنین راه‌کارهایی جهت بهره بردن از ماشین‌های بلا استفاده پیشنهاد می‌دهد

 

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا