یزدفردا:تاریخ انتشار: ۲۱ مهر ۱۳۹۴/ماشین مفهومی جدید میتسوبیشی واقعیت افزوده را به شیشه جلویی خودرو آورده است

میتسوبیشی منتظر نمایشگاه توکیو که اواخر این ماه برگزار می‌شود نمانده است و ماشین مفهومی کراس‌اور SUV را به نام eX معرفی کرده است.

به گزارش اخبار خودرو ، اگر چه ظاهر بیرونی زیبا و چشم نوازی دارد و هر خریداری را مجاب به خرید این خودرو می‌کند، اما تکنولوژی های به روز استفاده شده در این ماشین نیز بسیار جلوه‌گر است.

mitsu_concept_02_01-950x420

میتسوبیشی به جای استفاده از مانیتورهای ایستاده‌ای که در بیشتر ماشینهای امروزی دیده می‌شود، در این مدل از شیشه جلویی  با واقعیت افزوده شده بهره برده است.

mitsu_concept_02_03

هدف این سیستم افزایش تمرکز راننده روی جاده است و با استفاده از داده‌هایی که از محیط جمع‌آوری می کند اطلاعات لازم و مفید را روی مانیتور نشان داده و بر روی شیشه جلویی اتومبیل نیز نشان می‌دهد.

از جمله می‌توان به ارائه اطلاعات مفید حین دور زدن، هشدار هنگام خروج از خط مستقیم و نشان دادن علایم راهنمایی پیش رو، و یا هشدار هنگام بیش از حد به یک جسم نزدیک شدن اشاره کرد.

mitsu_concept_02_04

همچنین میتسوبیشی ال‌سی‌دی کوچکی به نام ID را روی داشبورد جهت سرگرمی و نمایش اطلاعاتی که به جاده ربط ندارد، قرار داده است. ID می تواند با گوشی‌ هوشمند راننده ارتباط برقرار کند و بر اساس عادات و سلایق راننده به راننده پیشنهاداتی برای مسافرت و بازدید ارایه کند.

mitsu_concept_02_02

علاوه براینها، در این ماشین دیگر خبری از آینه‌های بغل و آینه عقب نیست و با استفاده از دوربین‌های  دور ماشین این کار را مدیریت می‌کند. یک مانیتور کوچک بالای سر راننده تصویر پشتی و دو مانیتور کوچکتر کنار فرمان تصاویر کناری را به راننده نشان می‌دهند. مثل بقیه مدل‌های مفهومی eX میتسوبیشی از موتور دوقلویی که به همه چرخها متصل است بهره برده است.

این خودرو با یک مرتبه شارژ قادر است ۴۰۰  کیلوکتر راطی کند. همچنین نکته جالب توجه دیگر درمورد طراحی این ماشین تغییر محل باز شدن درب هاست، به طوری که جای لولای درها به جلو و عقب ماشین منتقل شده اند و درب‌های ماشین از وسط باز می‌شوند که سوار و پیاده شدن از ماشین را خیلی راحت‌تر می‌کند.

 

 

توجه : واقعیت افزوده (به انگلیسی:Augmented Reality) یک نمای فیزیکی زنده، مستقیم یا غیرمستقیم (و معمولاً در تعامل با کاربر) است، که عناصری را پیرامون دنیای واقعی افراد اضافه می‌کند. این عناصر بر اساس تولیدات کامپیوتری که از طریق دریافت و پردازش اطلاعات کاربر توسط سنسورهای ورودی مانند صدا، ویدئو، تصاویر گرافیکی یا داده‌های GPS می‌باشد ایجاد می‌شود.


تاریخ انتشار: ۲۱ مهر ۱۳۹۴


 
 
 

آخرین روز پاییز طلایی رنو

چهارشنبه ۲۲ مهر ماه آخرین روز طرح ویژه پاییز طلایی رنو است.
آخرین روز پاییز طلایی رنو

به گزارش اخبار خودرو ، با هدف رضایتمندی مشتریان نماینده رسمی Renaultفرانسه، این شرکت طرح ویژه پاییز طلایی رنو فروش اقساطی محصولات خود را با شرایط مناسب آغاز و اقدام به تسهیل شرایط خرید خودرو کرد.

طبق اعلام واحد بازاریابی نگین خودرو, محصولات این برند اروپایی با شرایط پرداخت بسیار متنوعی عرضه می شوند و در طرح اقساطی این محصولات با تسهیلات ۳۰ تا ۵۰ میلیونی عرضه می شوند.

تنها ۱ روز فرصت (تا ۲۲ مهرماه) برای دیگر برای مشتریان رنو فراهم شده است تا بتوانند مالک محصولات این برند اروپایی با شرایط ویژه بوده و از رانندگی با این اروپایی لذت ببرند و پس از آن تمدید نخواهد شد.

سفران شش سیلندر با تسهیلات ۵۰ میلیون تومانی و بازپرداخت ۱۲ ماهه و رنو داستر با ۴۸ میلیون تومان تسهیلات و با دوره بازپرداخت ۲۴ و ۱۲ ماهه دارای بیشترین تسهیلات در این طرح هستند.

همچنین رنو فلوئنس دستی، که به عنوان نسل جدید مگان، در ارزیابی اخیر شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران (ISQI) توانست رتبه نخست رضایتمندی مشتریان را در حوزه کیفیت خودرو بدست آورد و بالاتر از محصولاتی از قبیل کیا سراتو، MG350، میتسوبیشی لنسر و هیوندای   I20قرار گیرد، در این طرح با شرایط جذاب اقساطی به فروش می رسد.

دیگر محصول اصلی این طرح، خودروی سفران ۲۰۰۰ سی سی است که در فروش اقساطی با تسهیلات ۴۰میلیون تومانی با دوره بازپرداخت ۱۲ ماهه بدون بهره و ۲۴ ماهه قابل ثبت نام است.

تمامی محصولات در این طرح به صورت ۲۰ و ۳۰ روز کاری تحویل مشتریان خواهد شد و قیمت اعلام شده برای تمامی محصولات قطعی است.

در این طرح تمامی محصولات نگین خودرو با ۵ سال و یا ۱۵۰ هزار کیلومتر گارانتی عرضه می شود و هموطنان می توانند با مراجعه به سایت اینترنتی شرکت نگین خودرو به نشانی www.neginkhodro.com  و یا با مراجعه حضوری به شعب و نمایندگیهای فروش شرکت در سراسر کشور اطلاعات بیشتر حاصل نمایند.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا