یزدفردا:تاریخ انتشار: ۲۰ مهر ۱۳۹۴/ورود سری جدید تاکسی‌های خارجی به مهرآباد

براساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته شرکت مترو تمام مسوولیت‌ها برای رساندن خط مترو این فرودگاه را پیگیری می‌کند و اگر مدیر عامل این شرکت خبر از نزدیک بودن افتتاح آن داده، احتمالا کار برای این ایستگاه به زودی پایان خواهد یافت.

 ،مدیر کل فرودگاه بین‌المللی مهرآباد با بیان این‌که طرح نوسازی و تجهیز تاکسی‌های این فرودگاه با قدرت ادامه دارد از وارد شدن یکسری جدید از خودروهای تویوتا کمری به ناوگان تاکسیرانی این فرودگاه در آینده نزدیک خبر داد.

علی رستمی در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به آغاز به کار حدود ۴۰ دستگاه تاکسی تویوتا کمری در این فرودگاه از ماه‌های گذشته اظهار کرد: با پیگیری‌های صورت گرفته یکسری جدید از این تاکسی‌ها نیز وارد کشور شده و مراحل مربوط به ثبت پلاک و طی شدن مراحل قانونی را پشت سر می‌گذارند تا در آینده‌ای نزدیک به ناوگان تاکسیرانی مهرآباد بپیوندند.

وی اضافه کرد: همان‌طور که مدیر عامل شرکت فرودگاه‌های کشور خبر داده بحث نحوه‌ی حمل و انتقال مسافران به فرودگاه مهرآباد و تسهیل آن جزو اصلی‌ترین برنامه‌های در دست پیگیری است و بناست این روند با تجهیز ناوگان تاکسیرانی پیگیری شود.

مدیر کل فرودگاه بین‌المللی مهرآباد با بیان این‌که خط متروی فرودگاه مهرآباد نیز مراحل آخر خود را طی می‌کند، تصریح کرد: طبق وعده شرکت مترو کار ساخت ایستگاه مهرآباد مراحل پایانی خود را پشت سر می‌گذارد و بناست برای پیگیری آخرین وضعیت آن به زودی جلسه‌ای با مسوولان این شرکت داشته باشیم.

رستمی ادامه داد: براساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته شرکت مترو تمام مسوولیت‌ها برای رساندن خط مترو این فرودگاه را پیگیری می‌کند و اگر مدیر عامل این شرکت خبر از نزدیک بودن افتتاح آن داده، احتمالا کار برای این ایستگاه به زودی پایان خواهد یافت.

وی خاطر نشان کرد: برای ما راحت‌ کردن رفت‌وآمد مسافران در فرودگاه مهرآباد یک هدف عمده و مهم به حساب می‌آید و امیدواریم با نهایی شدن خط مترو شاهد کاهش بار ترافیک و راحت‌شدن رفت و آمد مسافران به این سمت باشیم.


 

تاریخ انتشار: ۲۰ مهر ۱۳۹۴/ارزش گمرکی خودروهای چینی وارداتی اعلام شد

گمرک ایران با صدور بخشنامه‌ای نحوه قیمت‌گذاری برخی خودروی چینی از جمله جیلی، ام‌جی و هوندا اکورد مونتاژ این کشور را با در نظر گرفتن قیمت بدون هزینه حمل و نقل، هزینه حمل با کشتی و ارزش نهایی تعیین کرد.
ارزش گمرکی خودروهای چینی وارداتی اعلام شد

گمرک ایران با صدور بخشنامه‌ای نحوه قیمت‌گذاری برخی خودروی چینی از جمله جیلی، ام‌جی و هوندا اکورد مونتاژ این کشور را با در نظر گرفتن قیمت بدون هزینه حمل و نقل، هزینه حمل با کشتی و ارزش نهایی تعیین کرد.

به گزارش اخبار خودرو به نقل از ایسنا، طبق بخشنامه اخیر گمرک، نحوه ارزش‌گذاری برخی خودروهای چینی وارداتی به ایران اعلام شد، این قیمت‌ها به صورت جداگانه در سه بخش قیمت خودرو بدون در نظر گرفتن هزینه حمل تا مرز، هزینه حمل و نقل با کشتی و هزینه نهایی حاصل از مجموع آن‌ها در نظر گرفته شده‌اند.

به این ترتیب ارزش نهایی خودروهای «ام جی» به ترتیب برای مدل MG6 saloon چهار در ۱۲۵۸۰ دلار، mg6 hatchback پنج در ۱۲۷۳۵ دلار، mg350 دنده اتومات ۹۵۸۰ دلار و mg3 دنده اتومات ۸۶۱۰ دلار است.

همچنین ارزش نهایی گمرکی خودروهای «جیلی» به ترتیب برای هریک از مدل‌های امگراند۷ ام‌تی، ۱۱۲۰۰ دلار، امگراند ۷ آروی ام‌تی، ۱۱۲۰۰ دلار، امگراند ۷ سی وی تی ۱۲۴۹۰ دلار، امگراند ۷ آروی سی‌وی‌تی، ۱۲۴۹۰ دلار و امگراند ایکس ۷، ۱۶۹۸۵ دلار است.

در جدول زیر نحوه قیمت‌گذاری این خودروها بعلاوه ارزش خودروهای هوندا اکورد ساخت چین در گمرک مشخص شده است، قیمت‌های این جدول به دلار امریکا است.

نام خودرو مشخصات مدل قیمت بدون هزینه حمل هزینه حمل با کشتی ارزش نهایی(شورای روابط خارجی بندر عباس)
ام‌جی MG6 saloon 4door ۱۲۰۸۰ ۵۰۰ ۱۲۵۸۰
ام‌جی mg6 hatchback 5 door ۱۲۲۳۵ ۵۰۰ ۱۲۷۳۵
ام‌جی mg350 1.5 L ۹۰۸۰ ۵۰۰ ۹۵۸۰
ام‌جی mg3 1.5 L ۸۱۱۰ ۵۰۰ ۸۶۱۰
جیلی Emgrand7 MT 1808cc ۱۰۳۵۰ ۸۵۰ ۱۱۲۰۰
جیلی Emgrand7RV MT 1808cc ۱۰۳۵۰ ۸۵۰ ۱۱۲۰۰
جیلی Emgrand7CVT 1792cc ۱۱۶۴۰ ۸۵۰ ۱۲۴۹۰
جیلی Emgrand7RV CVT 1792cc ۱۱۶۴۰ ۸۵۰ ۱۲۴۹۰
جیلی Emgrand X7 AT 2378cc ۱۵۹۹۵ ۹۹۰ ۱۶۹۸۵
سواری هوندا آکورد مونتاژ چین LXA 2.4 L ۲۴۸۰۰ ۶۲۵ ۲۵۴۲۵
سواری هوندا آکورد مونتاژ چین LXB 2.4 L ۲۷۰۷۵ ۶۲۵ ۲۷۷۰۰
سواری هوندا آکورد مونتاژ چین EXA 2.4 L ۲۹۳۲۵ ۶۲۵ ۲۹۹۵۰
سواری هوندا آکورد مونتاژ چین EXB 2.4 L ۳۰۸۲۵ ۶۲۵ ۳۱۴۵۰

ارزش نهایی گمرکی این خودروها بدون در نظر گرفتن دیگر هزینه‌هایی که هنگام فروش خودرو به مشتری نهایی اعمال می‌شود، مانند شماره‌گذاری، مالیات بر ارزش افزوده، نوسازی خودروهای فرسوده و نوسازی ناوگان آمبولانس کشور و … محاسبه شده‌اند.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا