دهمین جشنواره ملی مستند و فیلم کوتاه رضوی یزد به کار خود پایان داد. در این مراسم که با حضور مسئولان استان، هیئت انتخاب و داوران جشنواره، فیلمسازانی از سراسر کشور و در میان استقبال هنرمندان و هنر دوستان یزد برگزار شد ضمن اعلام اسامی برگزیدگان از رسانه های برتر نیز تقدیر شد. تقدیر از 6 تن از اهالی سینمای یزد که طی سال ها برای هنر هفتم این شهر تلاش کرده اند نیز تقدیر شد.

علی غیاثی ندوشن مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد و دبیر جشنواره دهم در سخنانی ضمن خیر مقدم به مهمانان، پیام وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به جشنواره های رضوی را قرائت کرد. غیاثی همچنین با اشاره به اینکه جشنواره دهم هم از کمی و هم کیفی رشد داشته است گفت: در این جشنواره شاهد اجرای طرح خلاقانه 8 قدم بودیم که طی آن کارگاه های آموزشی تدوین، تصویربرداری، کارگردانی و فیلمنامه نویسی برگزار شد. وی ادامه داد: سه برنامه نقد و بررسی فیلم با حضور کارگردان ها و مشارکت علاقه مندان برگزار شد که با استقبال مردم هنر دوست یزد روبرو شد.

غیاثی در پایان از زحمات شبانه روزی رقیه توکلی دبیر اجرایی جشنواره و حمید صالحیه مدیر اجرایی جشنواره تشکر و قدردانی کرد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار یزد به نمایندگی از میرمحمدی استاندار یزد در آیین اختتامیه جشنواره فیلم کوتاه و مستند رضوی یزد حضور داشت، محمد علی طالبی با اشاره به پیشرفت جشنواره در زمینه کمی و کیفی، اظهار داشت: این موضوع نوید بخش برگزاری جشنواره‌هایی با کیفیت بیشتر و حتی در ابعاد بین‌المللی است.

وی خاطرنشان کرد: استان یزد به لحاظ معنوی بودن و ویژگی‌های فرهنگی که از آن برخوردار است، می‌تواند زمینه بسیاری از فعالیت‌های فرهنگی هنری در جامعه باشد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار یزد بیان کرد: انتظار ما از همه هنرمندان این است که در ادامه مسیر هنرمندان این استان را یاری کنند که در کنار همت والای مسئولان، شاهد برگزاری جشنواره‌ها و به نمایش گذاشتن آثار متعدد و بهتر از این هنرمندان باشیم.

طالبی با تاکید بر اهمیت همکاری و همراهی مسئولان و هنرمندان در راستای بهبود وضعیت هنری فرهنگی استان یزد، ادامه داد: امروز در استان یزد شاهد همت والای مسئولان برای ارتقای وضعیت فرهنگی هنری یزد هستیم که با تداوم این تلاش‌ها، در آینده می‌توانیم شاهد پیشرفت‌های بهتری باشیم.

حجت‌الله ایوبی از دیگر سخنرانان این مراسم بود. معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با تاکید بر اینکه هنر از ارزش بسیار بالایی برخوردار است، افزود: هنر و فرهنگ مزیت نسبی ما ایرانیان است و در کل جهان، ایرانیان را به فرهنگ و هنر می‌شناسند.

معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان این مطلب که همه چیز غیر از هنر و فرهنگ را می‌توان خریداری کرد، گفت: غذای جسم را می‌توان از همه جا وارد کرد اما غذای روح را نمی‌توان به صورت وارداتی یا با پول خریداری کرد.

رئیس سازمان سینمایی کشور عنوان کرد: ما تنها ملتی هستیم که آنقدر برای نگارش، کتاب ارزش قائلیم که نویسندگی را یک هنر بزرگ می‌دانیم و هنرهای دیگر از جمله خوشنویسی را در خدمت آن قرار داده‌ایم.

ایوبی تاکید کرد: زندگی در یزد هنرمندانه است، وارد خانه‌های یزد می‌شویم، کاملا فرهنگ و هنر را می‌بینیم و این نشان دهنده جایگاه ایران در جهان است.

معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: زمانی ما جهانی می‌شویم که سعی کنیم اصالت‌های خودمان را حفظ کنیم و با همین اصالت و تکیه بر فرهنگ و هنر و ارزش‌ها، به سمت جهانی شدن حرکت کنیم.

معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی خاطرنشان کرد: سال گذشته بیش از 70 درصد در سینمای ایرانی و با مضامین خانواده و تحکیم خانواده، مخاطب داشتیم.

ایوبی تصریح کرد: مدیران ملی، استانی و منطقه‌ای باید قدر هنرمندان را بدانیم و اجازه دهیم که هنرمندان ما بیافرینند و خلق کنند.




سایت خبری یزد فردا

 

 

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا