سعید فتحی سرپرست یزد فردا طبس / رئیس اداره راه و شهرسازی طبس گفت: با آسفالت 13 کیلومتر از راه روستای «گشن» شهرستان طبس دیگر راه خاکی در روستاهای بالای 20 خانوار وجود ندارد.

 صادق کلانی با بیان اینکه آسفالت جاده خاکی «گشن» امسال در دستور کار قرار می‌گیرد، اظهار داشت: قرار است بهسازی و آسفالت این مسیر در قالب تفاهم‌نامه‌ای مشترک بین این اداره و شرکت تعاونی‌های دهیاران بخش مرکزی طبس انجام شود.

وی افزود: وزارت راه و شهرسازی 400 تن قیر مورد نیاز این مسیر را که ارزش آن حدود 450 میلیون تومان است، تامین می‌کند و شرکت تعاونی دهیاران بخش مرکزی نیز عملیات راهسازی این مسیر را انجام می‌دهد.

رئیس اداره راه و شهرسازی طبس با اشاره به در دست اجرا بودن عملیات بهسازی و آسفالت دو روستای بخش دستگردان طبس، ادامه داد: بهسازی و آسفالت 20 کیلومتر از مسیر "چاه مسافر" و هشت کیلومتر از راه روستای "پدبید" از جمله پروژه‌های راه روستایی در دست اقدام است.

کلانی تصریح کرد: اعتبار در نظر گرفته شده برای راه «چاه مسافر» 2 میلیارد و 200 میلیون تومان برای آسفالت و بهسازی مسیر "چاه بید" 160 میلیون تومان از منابع تملک دارایی‌های سرمایه‌ای مصوب شده است.

وی یادآور شد: علاوه بر این وزارت راه و شهرسازی نیز 400 تن قیر مورد نیاز مسیر "چاه بید" را تامین می‌کند که ارزش آن حدود 450 میلیون تومان است.

رئیس اداره راه و شهرسازی طبس به دردست احداث بودن 10 کیلومتر از راه روستای "فشا" در بخش مرکزی طبس اشاره کرد و افزود: جاده‌های آنتنی جوخواه- دولت آباد و جوخواه-علی‌آباد با 3 کیلومتر نیز در دست احداث است که این پروژه‌ها نیز 120 میلیون تومان اعتبار مصوب داشته که 100 میلیون تومان آن تخصیص یافته است.

کلانی با اشاره به این که تبدیل آب نماها به پل در محور "حلوان" نیز در دست اجرا است، اعتبار مصوب این طرح را 120 میلیون تومان اعلام کرد.

وی ادامه داد: 85 میلیون تومان از این اعتبار مصوب شده تخصیص یافته است.

رئیس اداره راه و شهرسازی طبس به ساماندهی باند خروجی فرودگاه طبس اشاره کرد و گفت: برای اجرای این پروژه نیز 300 میلیون تومان اعتبار مصوب شده که تنها 50 میلیون تومان آن تخصیص یافته و مابقی بودجه مورد نیاز را اداره راه وشهرسازی به صورت دیون اجرا کرده است.

کلانی با بیان اینکه 12 کیلومتر از روکش آسفالت محور طبس – بشرویه تا هفته دولت به بهره‌برداری می‌رسد، تصریح کرد: این پروژه به صورت امانی در حال اجرا است و وزارت راه و شهرسازی نیز هزار تن قیر مورد نیاز این مسیر را به ارزش یک میلیارد و 200 میلیون تومان تامین می‌کند.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا