خبر آرشیوی:

 



خبر آرشیوی:تاریخ انتشار : جمعه ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۳
احتمال توقف فعالیت معدنکار آمریکایی در اندونزی
یزدفردا"یزدفردا"گروه معادن >مس - غول معدنی آمریکایی نیومونت ماینینگ انتظار دارد فعالیتهای استخراج طلا و مس در اندونزی را به دلیل مسائل حل نشده پیرامون مجوزهای صادرات، در ژوئن متوقف کند.

به گزارش یزدفردا به نقل از معادن و صنایع معدنی" ، دولت اندونزی در ژانویه مالیات بر صادرات 25 درصد برای کنسانتره مس را وضع و اعلام کرد این مالیات در ژانویه سال 2015 به 35 درصد افزایش خواهد یافت.

نیومونت و فریپورت مک موران که عامل 97 درصد از تولید مس اندونزی هستند، این مقررات را خلاف قراردادهایشان با دولت این کشور برای معاف بودن از تعرفه‌ها و مالیاتهای جدید اعلام کرده اند.

نیومونت سومین تولیدکننده بزرگ طلا در دنیاست که حدود 30 درصد از کنسانتره مس تولید شده در اندونزی را برای تنها کارخانه ذوب مس این کشور تامین می‌کند.

خبر آرشیوی:تاریخ انتشار : شنبه ۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۳

 

فرماندار بافق خبر داد:
اعتصاب کارگران معدن سنگ آهن بافق پایان یافت

 

یزدفردا"یزدفردا"گروه معادن >سنگ آهن - شب گذشته با حضور معاون سیاسی استانداری یزد، جلسه ای در سنگ آهن مرکزی برگزار شد و در این جلسه دستور معاون اول رئیس جمهور مبنی بر توقف واگذاری تا تامین نظرات مسئولان استان و شهرستان در واگذاری معدن مورد تاکید و اجرا قرار گرفت.

 

به گزارش یزدفردا به نقل از معادن و صنایع معدنی" ، فرماندار شهرستان بافق ظهر امروز شنبه 20 اردیبهشت با بیان این مطلب گفت: باتوافقات صورت گرفته میان کارگران و مسئولان استان، اعتصاب کارگران سنگ آهن چغارت بافق پایان پذیرفت.

سید مهدی طلایی در این باره گفت: شب گذشته باحضور معاون سیاسی استانداری یزد، جلسه ای در سنگ آهن مرکزی برگزار شد و در این جلسه دستور معاون اول رئیس جمهور مبنی بر توقف واگذاری تا تامین نظرات مسئولان استان و شهرستان در واگذاری معدن مورد تاکید و اجرا قرار گرفت.

وی افزود: همدلی و همکاری خوبی میان مسئولان استان و شهرستان در این خصوص وجود دارد و کارگران با صلوات به کار خود بازگشتند.

لازم به ذکر است اجرای مصوبه دولت قبل در خصوص واگذاری معدن سنگ آهن بافق برخی نارضایتی ها و ابهامات را در نحوه این واگذاری ایجاد کرده بود بطوریکه کارگران این معدن از روز جمعه 19 اردیبهشت دست از کار کشیده بودند.

 

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا