خبر آرشیوی:

 


خبر آرشیوی:تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۳

 

ایمیدرو برای تهیه طرح جامع مطالعاتی توسعه معادن زغال سنگ كشور فراخوان داد
یزدفردا"یزدفردا"گروه معادن >زغال‌سنگ - سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو) ، برای بررسی و انجام طرح جامع مطالعاتی توسعه معادن زغال سنگ كشور در مناطق زغال خیز فراخوان داد.
به گزارش یزدفردا به نقل از معادن و صنایع معدنی" ، ایمیدرو در این فراخوان در نظر دارد از شركت های مشاور حائز صلاحیت و دارای گواهینامه معتبر از معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبردی ریاست جمهوری كه از مشاوران خارجی (اشخاص حقوقی) مجرب و توانمند مورد تایید كارفرما استفاده كنند، دعوت به عمل آورد تا پیشنهادهای خود را ارائه دهند.

شركت های مشاور باید با رعایت قانون حداكثر استفاده از خدمات فنی و مهندسی داخلی نسبت به ارائه پیشنهادات خود اقدام كنند.

ایمیدرو از تمام اشخاصی كه سابقه فعالیت و تخصص های مرتبط با امور یاد شده را داشته و گواهینامه صلاحیت معتبر پایه یك در یزدفردا"گروه معدن (دارا بودن حداقل دو تخصص از تخصص های سه گانه) را داشته باشند، دعوت كرد برای آگاهی و دریافت اسناد استعلام ارزیابی كیفی تا 24 اردیبهشت ماه جاری به این سازمان مراجعه كنند.

بر اساس این گزارش، كاربردهای زغال سنگ متفاوت بوده و عمده ترین آنها عبارتند از : تولید كك از زغال سنگ كك شو برای استفاده در كارخانه های تولید فولاد كوره بلندی، تولید برق در نیروگاههای زغال سوز كه عمدتاً زغال سنگ های حرارتی را شامل می شود و كاربردهای جدید و نوین زغال سنگ شامل تولید سوخت مایع، گاز و انواع محصولات پتروشیمی و ... است.

در سال 1392 حدود یك میلیون و 500هزار تن كنسانتره زغال سنگ كك شو در كشور تولید شده است كه عمدتاً در صنعت فولاد استفاده شده و با توجه به نیاز كشور، میزان تولید كنسانتره زغال سنگ در سال های آینده باید به حدود 4.5 میلیون تن افزایش یابد.

میزان ذخایر قطعی زغال سنگ كشور در حال حاضر حدود 800 میلیون تن و ذخیره احتمالی حدود سه میلیارد تن برآورد شده است.

 


 

خبر آرشیوی:تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۳

 

مذاکرات غولهای طلا زیر ذره بین رقیب آفریقایی

 

یزدفردا"یزدفردا"گروه معادن >فلزات گرانبها - هارمونی گولد ماینینگ که سومین معدنکار طلای بزرگ آفریقای جنوبی است، اعلام کرد ادغام احتمالی بریک گولد و نیومونت ماینینگ را برای به دست آوردن فرصت خرید دارایی‌های جدا شده از آنها دنبال می‌کند.

 

به گزارش یزدفردا به نقل از معادن و صنایع معدنی" ، گراهام بریگز، مدیرعامل هارمونی احتمال ادغام این دو معدنکار آمریکای شمالی را فرصتی برای خرید معادن طلای جدید عنوان کرد.

 

بریک که بزرگترین تولیدکننده طلای جهان است، برای خرید نیومونت با این شرکت ماه گذشته وارد مذاکره شد اما این مذاکرات بدون نتیجه پایان یافت. غول معدنی بریک در حال بررسی طرحهای مختلف از جمله کاهش فعالیت، تعطیلی یا توسعه برخی از فعالیتهایش برای آمادگی در برابر شرایط متفاوت بازار است.

بر اساس گزارش بلومبرگ، در حالیکه هارمونی سرگرم بررسی معاملات احتمالی در طلا است اقدام رقیب آفریقای جنوبی خود سیبانی گولد را برای خرید معادن پلاتین این کشور که از اعتصاب فلج شده اند، دنبال نمی‌کند.

 

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا