خبر آرشیوی:

 

 

خبر آرشیوی:تاریخ انتشار : سه شنبه ۹ ارديبهشت ۱۳۹۳

 

پایان بی نتیجه مذاکرات ادغام غولهای معدنی طلا

 

یزدفردا"یزدفردا"گروه معادن >فلزات گرانبها - بریک گولد اعلام کرد نیومونت ماینینگ به مذاکرات برای ادغام پایان داد تا به طور مستقل به فعالیتش ادامه دهد.

 

به گزارش یزدفردا به نقل از معادن و صنايع معدني" ، اگرچه ادغام به این دو شرکت که بزرگترین تولیدکنندگان طلای جهان هستند امکان می داد با یکی کردن فعالیتهای معدنی خود در نوادا، در هزینه هایشان صرفه جویی کنند اما بریک گولد در بیانیه ای اعلام کرد با وجود تمایل سهامداران این شرکت به ادغام، هیات مدیره نیومونت معتقد است که مستقل ماندن به نفع سهامدارانش است.

این دو شرکت در صورت ادغام یک میلیارد دلار در هزینه سالانه شان صرفه جویی می کردند اما مذاکرات آنها به دلیل اختلاف نظر در خصوص جدایی برخی از معادن دو شرکت و قرار گرفتن این معادن تحت یک شرکت جدید متوقف شد.

 

خبر آرشیوی:تاریخ انتشار : سه شنبه ۹ ارديبهشت ۱۳۹۳

 

 كرباسيان خبر داد:

 

مخالفت جهانگيري با واگذاري شركت تهيه و توليد

 

 

 

یزدفردا"یزدفردا"گروه معادن - رئيس سازمان توسعه و نوسازي معادن و صنايع معدني ايران (ايميدرو) نسبت به منتفي شدن واگذاري شركت تهيه و توليد مواد معدني ايران ابراز اميدواري كرد.

 

 

 

به گزارش خبرنگار ماين نيوز، مهدي كرباسيان در حاشيه امضاي تفاهم‌نامه با سازمان نظام مهندسي معدن با اشاره به اينكه سال قبل آقاي جهانگيري، معاون اول رئيس جمهوري نظر قطعي بر عدم واگذاري شركت تهيه و توليد مواد معدني ايران داد، گفت: اميدواريم شركت تهيه و توليد به عنوان بازوي اجرايي دولت همچنان در بدنه دولت باقي بماند و واگذاري آن منتفي شود.

وي افزود: قرار است در اولين جلسه هيئت واگذاري دوباره موضوع واگذاري شركت تهيه و توليد مواد معدني ايران مطرح شده و درباره آن تصميم‌گيري شود.

به گزارش یزدفردا به نقل از معادن و صنايع معدني" ، تاكنون با تلاشهاي انجام شده شركت ملي فولاد ايران از انحلال نجات يافته و واگذاري صندوق بيمه سرمايه‌گذاري فعاليت‌هاي معدني نيز منتفي شده است.

 

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا