پروژه بين المللي مناريد در شهرستان خاتم اجرا مي شود.

به گزارش روابط عمومی فرمانداری خاتم؛ زاده رحماني، فرماندار شهرستان خاتم ضمن اعلام اين خبر افزود: اخيرا مجري اين پروژه در استان و همچنين كارشناس كشوري آن از مناطق هرات و مروست بازديد و پتانسيل هاي خاتم را براي تعميم و اجراي اين پروژه ستوده و مورد تاييد قرار داده اند و آقاي ميرمحمدي، استاندار كارشناس و فرهيخته يزد نيز با تعميم و اجراي اين پروژه در روستاهاي نمونه و مولد خاتم موافق مي باشند.
فرماندار خاتم با اشاره به اين كه اتكاء پروژه مناريد به منابع طبيعي است، يادآور شد شهرستان خاتم هم داراي منابع طبيعي و عرصه هاي زيست محيطي منحصر به فردي است و هم مشاركت جوامع محلي آن در اجراي چنين پروژه هايي بالاست و لذا پيش بيني مي شود در بين همه مناطق تحت پوشش اين پروژه در شمال آفريقا و خاورميانه، نتايج آن در اين شهرستان بهتر ملموس و مشهودتر باشد.
 
گفتني است پروژه بین المللی منارید(MENARID) در چارچوب برنامه توسعه پایدار و یکپارچه کشورهای خاورمیانه و شمال آفریقا در هفت کشور اردن، الجزایر، ایران، تونس، مراکش، مصر و یمن اجرا می‌شود. این پروژه در ایران، با مشارکت تسهیلات جهانی محیط زیست(GEF)، برنامه توسعه ملل متحد(UNDP) و سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور به‌عنوان نماینده دولت از شهریور 1390 آغاز شده است.
 
هدف نهايي پروژه، توسعه مديريت یکپارچه منابع طبيعي تجديد شونده با توجه به سازگاري با شرايط اقليمي و منافع محیط زیست جهانی است، همچنین پروژه در پی آن است که از ظرفیت زیست‌بوم‌ها در جهت تامین معاش مردم محلی حفاظت نماید. پروژه مناريد به‌منظور تحقق اين هدف، با سایر پروژه‌های کشور تحت یک چتر حمایتی همکاری و مشارکت فعالانه دارد.









  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا