برای چندمین بار متوالی افتتاح و بهره برداری از پروِِژه گازرسانی به ندوشن به تاخیر اقتاد و برنامه آن لغو شد.

این طرح قرار بود در روز سوم خرداد امسال همزمان با سالروز آزاد سازی خرمشهر افتتاح شود که به چند روز بعد از این تاریخ موکول و مراسم آن به دلیل عدم حضور استاندار در یزد لغو شد.

مجددا اعلام شد که قرار است روز سه شنبه 26 خرداد آرزوی دیرینه مردم ندوشن برآورده شود و مردم شاهد بهره برداری از این نعمت خدادادی باشند که مجددا اعلام شد که به دلیل عدم حضور محمدصالح جوکار نماینده مردم یزد و اشکذر در مجلس شورای اسلامی برنامه لغو و این افتتاح به روزهای آینده موکول شده است.

مسئولان قبلی شرکت گاز به مردم ندوشن قول داده بودند که مردم این منطقه سال 90 جشن گاز را خواهند گرفت؛ اما این قول و وعده ها محقق نشد و پروژه گازرسانی به ندوشن سال 94 آماده بهره برداری شد.

اگر چه مردم این خطه در فصل تابستان نیاز اساسی به گاز ندارند؛ اما خبر و شایعات افتتاح این طرح، انتظاراتی را در مردم ایجاد کرده و به بحث روز مردم منطقه تبدیل شده است.

با توجه به اینکه ندوشن در فصل زمستان یکی از مناطق سرد و یخبندان استان به شمار می رود مردم آن از این امر خوشحال هستند که زمستان آینده را با نعمت گاز طبیعی سپری خواهند کرد  و دیگر دغدغه ای برای تامین سوخت خود در فصل سرما و یخبندان نخواهند داشت.

افتتاح طرح گازرسانی به ندوشن که مردم سالها در انتظار آن بودند و برای آن لحظه شماری می کردند بخشی از محرومیت را از میان بر خواهد داشت؛ اما در بسیاری از زمینه ها از جمله امکانات فرهنگی، رفاهی،  ورزشی و به خصوص تامین آب آشامیدنی مناسب در محرومیت به سر می برد و مردم در زمینه تامین آب با مسکلاتی مواجه هستند.

فعالان رسانه ای و دلسوزان منطقه در تلاش هستند تا خواسته ها و مشکلات مردم را به گوش مسئولان برسانند. 

احمد جعفری ندوشن

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا