مدیر کل امور اقتصادی و دارایی استان یزد با اشاره به اینکه اجرای نظام حسابداری بخش عمومی (تعهدی) از ابتدای امسال در دستگاههای اجرایی استان آغاز و جایگزین حسابداری نقدی شده است گفت: ارزیابی مسئولان مربوطه در وزارت امور اقتصادی و دارایی از اجرای آن در این استان خوب و مثبت است.

به گزارش روابط عمومی اداره کل امور اقتصادی و دارایی استان یزد، " علی نمازی " در جمع ذیحسابان استان یزد افزود: طی دیدار ها و نشست هایی که با مقامات مربوطه در وزارتخانه داشتیم آنها رضایتمندی خود را از اجرای حسابداری تعهدی در یزد اعلام کردند.

وی بر برگزاری مستمر و ارتقای سطح نشست های تخصصی ذیحسابان استان تاکید کرد و گفت: این گونه نشست ها با حضور مقامات مرتبط در وزارتخانه برگزار شود و سطح نشست ها را ارتقاء یابد.

دبیر ستاد درآمد استان یزد همچنین خواستار برگزاری نشست های ذیحسابان در دستگاههای اجرایی و بخش های مختلف اقتصادی استان به منظور آشنایی با عملکرد و فعالیت های آنان شد و گفت: این امر تجربه جدیدی را در فعالیت ذیحسابان ایجاد می کند و دستگاهها از این امر استقبال می کنند.

وی ذیحسابان را مشاوران امین و نمایندگان دولت در دستگاههای اجرایی خواند و نقش آنها را در پیشگیری از تخلفات مالی یادآور شد و تصریح کرد: ذیحسابان با اشرافی که بر قوانین و مقررات مالی دارند با هماهنگی مدیر دستگاه از بروز تخلفات مالی پیشگیری می کنند.

عضو هیات رسیدگی به تخلفات اداری استانداری یزد هم در این نشست بر اجرای کامل قوانین و مقررات اداری در دستگاههای اجرایی به منظور پیشگیری از بروز تخلفات تاکید کرد.

" سعید عبداللهی " با اشاره به نقش نظارتی اداره کل امور اقتصادی و دارایی و ذیحسابان دستگاههای اجرایی استان، خواستار نظارت دقیق بر مسایل مالی از سوی ذیحسابان شد و گفت: ذیحسابان وظیفه دارند بر امور مالی و درآمد و هزینه کرد دستگاههای اجرایی نظارت و از بروز تخلفات پیشگیری کنند.

مدیر کل سیاسی و انتخابات استانداری یزد همچنین مسئولیت ذیحسابان در مقابل دستگاههای اجرایی را یادآور شد و اضافه کرد: باید اصولی را که باعث جلوگیری از تخلفات می شود رعایت کنیم و اگر تخلفی در یک بخش از دستگاه رخ داد مسئول و هم زیر مجموعه آن باید پاسخگو باشد.

رئیس خزانه معین و معاون نظارت مالی اداره کل امور اقتصادی و دارایی استان یزد هم از برگزاری دوره آموزشی تخصصی حسابداری بخش عمومی برای ذیحسابان استان خبر داد و گفت: این دوره ها می تواند در ارتقای سطح دانش ذیحسابان و اجرای خوب این طرح کمک موثری بکند.

" سعید نورایمانی " در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به پایان سال مالی دستگاههای اجرایی از آنها خواست حساب های نهایی خود را پس از بررسی  به این اداره کل ارساال کنند.










  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا