خبر آرشیوی :تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۳ آبان ۱۳۹۲
 
سرقيني:معدن انگوران واگذار نمی‌شود
یزدفردا"گروه معادن: >سرب و روی - معاون معدنی وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان آخرین وضعیت هفت طرح فولادی از واگذار نشدن معدن انگوران به بخش خصوصی خبر داد و گفت: مشارکت بیشتر بخش خصوصی در معادن، تقویت اکتشافات سیستماتیک و پرداختن به صنایع معدنی به طور خودکار رشد و توسعه معادن را در پی دارد.
به گزارش ماين نيوز، جعفر سرقینی با اشاره به آخرین وضعیت هفت طرح فولادی کشور تصریح کرد: مسائل مربوط به تامین فاینانس طرح های فولادی در مراحل نهایی قرار دارد و بعد از نهایی شدن فاینانس، تکمیل طرح ها سرعت بیشتری به خود می‌گیرد.
معاون معدنی وزیر صنعت، معدن و تجارت درباره مباحثی مبنی بر اتمام عمر معدن انگوران طی ۱۰ تا ۱۵ سال آینده نیز افزود: این معدن حدود هشت میلیون تن ذخیره دارد و پایان عمر این معدن که برخی اعلام می کنند ۱۵ سال است مشخص نیست.
وی درباره واگذاری معدن انگوران نیز گفت: بحث واگذاری معدن انگوران در چند سال اخیر مطرح بود اما این معدن به بخش خصوصی واگذار نخواهد شد.
معاون امور معدنی وزیر صنعت در ادامه از وضع عوارض برای خام فروشی در حوزه معدن خبر داد و اضافه کرد: در برنامه سه ساله پیش‌بینی شده که عوارض سنگ‌آهن خام و دانه‌بندی به ۲۰ درصد برسد و عوارض کنسانتره و گندله به ۱۰ درصد کاهش یابد و سال بعد ۱۰ درصد به عوارض سنگ‌آهن خام اضافه و هر سال ۵ درصد دیگر نیز اضافه شود و از عوارض کنسانتره و گندله ۵ درصد کاسته شود.
سرقینی تصریح کرد: لازم باشد برای بقیه موارد هم عوارض وضع می کنیم تا تولیدات معدنی با حداکثر ارزش افزوده صادر شوند.
معاون معدنی وزیر صنعت، معدن و تجارت در بخش دیگری از اظهاراتش با بیان مهمترین برنامه‌های خود در بخش معادن افزود: مشارکت بیشتر بخش خصوصی در معادن، تقویت اکتشافات سیستماتیک و پرداختن به صنایع معدنی به طور خودکار رشد و توسعه معادن را در پی دارد.
وی همچنین درباره ابهاماتی که در مناقصه و مزایده‌ها در بخش معادن وجود دارد، گفت: روش ما شفاف‌سازی در مناقصه‌ها و مزایده‌ها است و اگر در این راستا شفاف‌سازی شود ابهامات کمتر می‌شود.
به گزارش خانه ملت، معاون معدنی وزیر صنعت، معدن و تجارت درباره درآمدهای حاصل از معادن ادامه داد: درآمد معادن در شش ماهه امسال ۲۷۰ میلیارد تومان بوده است.
  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا